İletişim Sanatları öğrencilerinin iletişim konusunda kuramsal bilgilerle öğretimi amaçlanmaktadır. İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılmaktadır. Her ders saatinde powerpoint ile konular işlenmektedir.
-Alemdar, K. and Erdoğan, İ. Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık,1994.
-Atabek, Ümit. İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar – Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yay.,2001.
-Binark, M. ve Diğerleri. Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook:”görülüyorum öyleyse varım”. İstanbul: Kalkedon,2009
-Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media, London: Sage Publication,2006
-Innis, H. A. Empire and Communications. Toronto: Press Porcepic,1986.
-Laughey, D. Key Themes in Media Theory. New York: McGraw Hill Open University Press, 2007.
-Lievrouw, L. A., Livingstone, S. M. Handbook of New Media: Social Shaping and Social Consequences of ICTS. London: Sage Publications,2006.
-Dizard, W. Old Media New Media. United States: Longman,1999.
-Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press,2001.
-McLuhan, M. Understanding Media. London: Routlegde, 1964.
-Yengin, D. New Media and Conversion of Reality, International Symposium Communication in the Millennium. Eskişehir, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim Olgusu ve Süreci
Sözlü anlatım
3. Hafta
Model ve Kuram Kavramları ve Farklılığı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Enformasyon Kuramı
Sözlü anlatım
5. Hafta
Etkileşim Kuramı
Sözlü anlatım
6. Hafta
Teknolojik Belirlenimcilik Kuramı
Sözlü anlatım
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Medya Kavramı
Sözlü anlatım
9. Hafta
İletişim Ortamı Prensipleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yeni İletişim Ortamları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Yeni İletişim Ortamları Bileşenleri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Yeni iletişim Ortamı Türleri
Sözlü anlatım
13. Hafta
McLuhan ve Yeni Medya
Sözlü anlatım
14. Hafta
Baudrillard ve Yedi Medya
Sözlü anlatım
15. Hafta
Öğrenci Sunumları I
Öğrenci Sunumları I
16. Hafta
Öğrenci Sunumları II
Öğrenci Sunumları II
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Derse Devam / Katılım
14
0
sınıf çalışmaları
2
0
Final
1
60
ÖÇ-1
Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını kullanabilecek.
ÖÇ-2
İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci karşılaştırabilecek.
ÖÇ-3
İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla açıklayabilecek.
ÖÇ-4
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirebilecek.
ÖÇ-5
Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler yapılandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.