Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yeni İletişim Teknolojileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY1201 Yeni İletişim Teknolojileri 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
İletişim Sanatları öğrencilerinin iletişim konusunda kuramsal bilgilerle öğretimi amaçlanmaktadır. İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır.     
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr.Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, STF Derslik-1
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, STF Derslik-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılmaktadır. Her ders saatinde powerpoint ile konular işlenmektedir.

Temel Kaynaklar  -Lazar, Judith. İletişim Bilimi, Ankara: Vadi Yayınları, 2001

-Fiske, John. İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara: Bilim ve Sanat Yayıncılık, 2003

-Mutlu, Erol. Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2003

-Alemdar, K. and Erdoğan, İ. Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık,1994.

-Atabek, Ümit. İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar – Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yay.,2001.

-Binark, M. ve Diğerleri. Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook:”görülüyorum öyleyse varım”. İstanbul: Kalkedon,2009

-Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media, London: Sage Publication,2006

-Innis, H. A. Empire and Communications. Toronto: Press Porcepic,1986.

-Laughey, D. Key Themes in Media Theory. New York: McGraw Hill Open University Press, 2007.

-Lievrouw, L. A., Livingstone, S. M. Handbook of New Media: Social Shaping and Social Consequences of ICTS. London: Sage Publications,2006.

-Dizard, W. Old Media New Media. United States: Longman,1999.

-Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press,2001.

-McLuhan, M. Understanding Media. London: Routlegde, 1964.

-Yengin, D. New Media and Conversion of Reality, International Symposium Communication in the Millennium. Eskişehir, 2010.

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim Olgusu ve Süreci Sözlü anlatım
3. Hafta Model ve Kuram Kavramları ve Farklılığı Sözlü anlatım
4. Hafta Enformasyon Kuramı Sözlü anlatım
5. Hafta Etkileşim Kuramı Sözlü anlatım
6. Hafta Teknolojik Belirlenimcilik Kuramı Sözlü anlatım
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Medya Kavramı Sözlü anlatım
9. Hafta İletişim Ortamı Prensipleri Sözlü anlatım
10. Hafta Yeni İletişim Ortamları Sözlü anlatım
11. Hafta Yeni İletişim Ortamları Bileşenleri Sözlü anlatım
12. Hafta Yeni iletişim Ortamı Türleri Sözlü anlatım
13. Hafta McLuhan ve Yeni Medya Sözlü anlatım
14. Hafta Baudrillard ve Yedi Medya Sözlü anlatım
15. Hafta Öğrenci Sunumları I Öğrenci Sunumları I
16. Hafta Öğrenci Sunumları II Öğrenci Sunumları II
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Derse Devam / Katılım 14 0
sınıf çalışmaları 2 0
Final 1 60


ÖÇ-1Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını kullanabilecek.
ÖÇ-2İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci karşılaştırabilecek.
ÖÇ-3İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla açıklayabilecek.
ÖÇ-4Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirebilecek.
ÖÇ-5Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler yapılandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5