Halkla İlişkiler ve Uygulama Örnekleri I (Ders Açılmayacak)
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ISNY0201
Halkla İlişkiler ve Uygulama Örnekleri I (Ders Açılmayacak)
2/0/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Halkla İlişkilerin ve Uygulamalarının önemini belirtmek. Ticari amaçlı olan ya da olmayan kurumların/kuruluşların halkla ilişkiler uygulamaları ile bu çabaların yönetimlerini tesbit etmek. İş dünyasındaki gelişmelerin halkla ilişkiler uygulama alanları açısından örneklendirilmesi. Öğrencileri, halkla ilişkiler yönetimi ve uygulanma biçimleri açısından bilinçlendirmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Yazılı iletişimde Halkla İlişkiler Uygulamalarının nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Görsel iletişimde Halkla İlişkiler Uygulamalarının nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sözel iletişimde Halkla İlişkiler Uygulamalarının nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulama Örneklerinin kurum itibarı ile bağlantısının kurulması.
Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta
Kurum liderlerinin Halkla İlişkiler Uygulamalarındaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulamaları açısından öğrenci örneklemeleri.
Uygulama
14. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulamaları açısından öğrenci örneklemeleri.
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
sınıf çalışmaları
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Halkla İlişkiler ve Uygulamaları ile ilgili her türlü kavramı yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
Tarihsel süreç içinde Halkla İlişkiler ve Uygulamalarının değişim ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-3
Halkla İlişkiler ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Halkla İlişkiler alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları ve olayları uygulamaları kullanarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Geçmiş ve günümüz Halkla İlişkiler Yönetimi uygulamalarının, görsel, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.