Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İknada Yaratıcılık

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY1204 İknada Yaratıcılık 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencileri, ikna sürecinde, görsel, dilsel ve yazılı metinlerde kullanılan iletişim dilini anlamlandırma, yorumlama ve uygulama düzeyinde açıklama yapabilecek ve etkili bir biçimde kendilerini ifade edebilecek düzeye getirmektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A-03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Araştırma, Analiz, Sentez ve Uygulama
Temel Kaynaklar  -          Kağıtçıbaşı, Çiğdem, Yeni İnsan ve İnsanlar,İstanbul: Evrim Yayınevi, 1999.

-          Luecke, Richard, Güç, Etli İkna, İstanbul :Türkiye İş Bankası Yayınları, 2007.

-          Yüksel, Ahmet Haluk, İkna Edici İletişim, Eskişehir: Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları, 1994.

-          Hogan, Kevin, Gizli İkna Taktikleri, İstanbul : Yakamoz Yayınları, 2007.

-          Anık, Cengiz, Siyasal İkna, Ankara: Vadi Yayınları,2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İkna kavramının etimolojik açıdan incelenmesi. Sözlü anlatım
2. Hafta İkna kavramıyla yakın ilişkide olan diğer kavramların açıklanması. Sözlü anlatım
3. Hafta İkna kuramlarının açıklanması. Sözlü anlatım
4. Hafta İkna kuramlarının açıklanması. Sözlü anlatım
5. Hafta Görsel ve dilsel ikna söylemlerinin oluşturucu öğelerinin tanımlanması. Sözlü anlatım,, vaka analizi
6. Hafta Görsel, yazılı ve dilsel ikna söylemlerinin analizi. Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Halkla ilişkiler eylemlerinde ikna olgusunun incelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
9. Hafta Reklam etkinliğinde ikna olgusunun incelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
10. Hafta Tanıtım etkinliğinde ikna olgusunun incelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
11. Hafta Siyasal iletişim süreçlerinde ikna olgusunun kullanımı. Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta Siyasal iletişim süreçlerinde ikna olgusunun kullanımı. Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta Din kavramı ve ikna olgusu etkileşimi. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel değerlendirme. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 14 10
sınıf çalışmaları 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1İkna kavramını sözlükbilimsel olarak tanımlayıp yorumlayabilecek.
ÖÇ-2İkna kavramının ilişkide olduğu diğer kavramları ayırt edebilecek.
ÖÇ-3İkna kuramları ve ikna söylemlerini sorgulayabilecek.
ÖÇ-4İkna olgusuna yönelik uygulamaları yorumlayabilecek.
ÖÇ-5İletişim alanlarına özgü ikna kavramının oluşturucu öğelerini yapılandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5