Öğrencileri, ikna sürecinde, görsel, dilsel ve yazılı metinlerde kullanılan iletişim dilini anlamlandırma, yorumlama ve uygulama düzeyinde açıklama yapabilecek ve etkili bir biçimde kendilerini ifade edebilecek düzeye getirmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
- Kağıtçıbaşı, Çiğdem, Yeni İnsan ve İnsanlar,İstanbul: Evrim Yayınevi, 1999.
- Luecke, Richard, Güç, Etli İkna, İstanbul :Türkiye İş Bankası Yayınları, 2007.
- Yüksel, Ahmet Haluk, İkna Edici İletişim, Eskişehir: Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları, 1994.
- Hogan, Kevin, Gizli İkna Taktikleri, İstanbul : Yakamoz Yayınları, 2007.
- Anık, Cengiz, Siyasal İkna, Ankara: Vadi Yayınları,2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İkna kavramının etimolojik açıdan incelenmesi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İkna kavramıyla yakın ilişkide olan diğer kavramların açıklanması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
İkna kuramlarının açıklanması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
İkna kuramlarının açıklanması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Görsel ve dilsel ikna söylemlerinin oluşturucu öğelerinin tanımlanması.
Sözlü anlatım,, vaka analizi
6. Hafta
Görsel, yazılı ve dilsel ikna söylemlerinin analizi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Halkla ilişkiler eylemlerinde ikna olgusunun incelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
9. Hafta
Reklam etkinliğinde ikna olgusunun incelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
10. Hafta
Tanıtım etkinliğinde ikna olgusunun incelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
11. Hafta
Siyasal iletişim süreçlerinde ikna olgusunun kullanımı.
Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta
Siyasal iletişim süreçlerinde ikna olgusunun kullanımı.
Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta
Din kavramı ve ikna olgusu etkileşimi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel değerlendirme.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
14
10
sınıf çalışmaları
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
İkna kavramını sözlükbilimsel olarak tanımlayıp yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
İkna kavramının ilişkide olduğu diğer kavramları ayırt edebilecek.
ÖÇ-3
İkna kuramları ve ikna söylemlerini sorgulayabilecek.
ÖÇ-4
İkna olgusuna yönelik uygulamaları yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
İletişim alanlarına özgü ikna kavramının oluşturucu öğelerini yapılandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.