Kurum Kültürüne ve bunun işyerinde çalışanlar arasında yarattığı genel hava, atmosfer olarak tanımlanan kurum iklimine bağlı olarak hedef kitlede olumlu kurum kimliği imgesi oluşturma sürecinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Rezal Koç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 10:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 10:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konuların açıklanması ve güncel örnekler üzerinden tartışılması ve bu konuların projeler içinde irdelenmesi.
Kurum kimliği stratejisinin ne olduğu ve öneminin anlatılması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kurum kimliği oluşturma teorilerinin anlatılması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kurum kimliği unsurlarının genel anlatımı.
Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Kurum felsefesinin ne olduğu, misyon ve vizyon kavramlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,vaka analizi
9. Hafta
Kurumsal dizayn kavramının anlatılması.
Sözlü anlatım,vaka analizi
10. Hafta
Kurumsal davranış kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım,vaka analizi
11. Hafta
Kurumsal iletişim kavramsının irdelenmesi.Kurum imajı kavramının anlatılması.
Sözlü anlatım,vaka analizi
12. Hafta
Kurum kimliğinin etkileşim içinde olduğu alanların anlatılması.
Sözlü anlatım,vaka analizi
13. Hafta
Hedef kitle üzerindeki kurum kimliği algılamasının ölçümleme modellerinin anlatılması.
Sözlü anlatım,vaka analizi
14. Hafta
Başarılı yerli ve yabancı kurum kimliği örneklerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Kimlik kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
Kurum kimliği kavramı ve kurum kimliği bileşenlerini çözümleyebilecek.
ÖÇ-3
Kurum kimliği stratejisi saptayabilecek.
ÖÇ-4
Kurum kimliği unsurlarını yapılandırabilecek.
ÖÇ-5
Kurumsal iletişim unsurlarını doğru ve ekonomik bir şekilde saptayıp kullanabilecek.
ÖÇ-6
Hedef kitle üzerindeki kurum kimliği algılamasını ölçümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.