Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kurumsal Kimlik Oluşturma

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY1205 Kurumsal Kimlik Oluşturma 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Kurum Kültürüne ve bunun işyerinde çalışanlar arasında yarattığı genel hava, atmosfer olarak tanımlanan kurum iklimine bağlı olarak hedef kitlede olumlu kurum kimliği imgesi oluşturma sürecinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Rezal Koç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 10:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 10:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konuların açıklanması ve güncel örnekler üzerinden tartışılması ve bu konuların projeler içinde irdelenmesi.
Temel Kaynaklar  - Oktay, Mahmut. Davranış Bilimlerine Giriş, İstanbul:Der Yayınları,2003.

- Usluata, Ayseli. İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları,1994.

- Okay, Ayla. Kurum Kimliği, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2000.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim kavramı ve iletişim teorilerinin anlatılması. Sözlü anlatım
2. Hafta Küreselleşme, popüler kültür ve örgüt kuramlarının anlatılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Kimlik nedir? Kurum kimliğinin tarihi, gelişimi, yapısının anlatılması. Sözlü anlatım
4. Hafta Kurum kimliği stratejisinin ne olduğu ve öneminin anlatılması. Sözlü anlatım
5. Hafta Kurum kimliği oluşturma teorilerinin anlatılması. Sözlü anlatım
6. Hafta Kurum kimliği unsurlarının genel anlatımı. Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Kurum felsefesinin ne olduğu, misyon ve vizyon kavramlarının anlatılması. Sözlü anlatım,vaka analizi
9. Hafta Kurumsal dizayn kavramının anlatılması. Sözlü anlatım,vaka analizi
10. Hafta Kurumsal davranış kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım,vaka analizi
11. Hafta Kurumsal iletişim kavramsının irdelenmesi.Kurum imajı kavramının anlatılması. Sözlü anlatım,vaka analizi
12. Hafta Kurum kimliğinin etkileşim içinde olduğu alanların anlatılması. Sözlü anlatım,vaka analizi
13. Hafta Hedef kitle üzerindeki kurum kimliği algılamasının ölçümleme modellerinin anlatılması. Sözlü anlatım,vaka analizi
14. Hafta Başarılı yerli ve yabancı kurum kimliği örneklerinin incelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Kimlik kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Kurum kimliği kavramı ve kurum kimliği bileşenlerini çözümleyebilecek.
ÖÇ-3Kurum kimliği stratejisi saptayabilecek.
ÖÇ-4Kurum kimliği unsurlarını yapılandırabilecek.
ÖÇ-5Kurumsal iletişim unsurlarını doğru ve ekonomik bir şekilde saptayıp kullanabilecek.
ÖÇ-6Hedef kitle üzerindeki kurum kimliği algılamasını ölçümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6