Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Bütünleşik Pazarlama İletişimi (Ders Açılmayacak)

Bütünleşik Pazarlama İletişimi (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY1207 Bütünleşik Pazarlama İletişimi (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Pazarlama, evrimin tamamlamamış ve gelişimini sürdüren bir bilim dalı olarak; her geçen gün insan ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların tatmini üzerine kurulu yeniliklerle karşımıza çıkmaktadır. Buna göre; klasik pazarlama ile başlayan süreç, günümüzde bütünleşik pazarlama iletişimi adı altında tek ses-tek mesaj ilkesi ile müşteri memnuniyeti ve marka değeri yaratmak amacıyla gündeme gelmektedir. Bu bağlamda dersin amacı; bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının işleyişi ve uygulamaları hakkında gerekli bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç. Dr. Sevda Deneçli
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Örnek, sentez, tartışma.
Temel Kaynaklar  -  Kotler, Philip ve Armstrong, Gary. Principles of Marketing, Pearson Yay., 2010.

-  Cemalcılar, İlhan. Pazarlama, İstanbul:Beta Yayınları, 1998.

-  Cemalcılar, İlhan. Marketing Principles, A.Ü. Yay., 1999.

-  Okay, Hakan. İyi Pazarlamacı Olmak, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2010.

-  Odabaşı, Yavuz. Postmodern Pazarlama, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2010.

-  Korkmaz, Sezer., Eser, Zeliha., Öztürk, Sevgi Ayşe ve Işın, F. Bahar.  Pazarlama, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2009.

-  Bozkurt, İzzet. Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul: MediaCat Yay., 2006.

-  Yamamoto, Gonca Telli. Bütünleşik Pazarlama, İstanbul:  MediaCat Yay., 2003.

-  Erdem, Ayhan. Tüketici Odaklı  Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara:Nobel Yay.,2006.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama nedir? Sözlü anlatım
2. Hafta Pazarlama iletişimi nedir ? Sözlü anlatım
3. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi nedir ? Sözlü anlatım
4. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi felsefesi Sözlü anlatım
5. Hafta Pazarlamanın P’leri Sözlü anlatım
6. Hafta Dünya’da bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kişisel satış Sözlü anlatım
9. Hafta Reklam Sözlü anlatım
10. Hafta Halkla ilişkiler Sözlü anlatım
11. Hafta Event marketing Sözlü anlatım
12. Hafta Promosyon Sözlü anlatım
13. Hafta Sponsorluk, Sosyal sorumluluk Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta CRM ve Türkiye’de bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetleri uygulama örnekleri Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Pazarlama iletişimi kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını ayırt edebilecek.
ÖÇ-4Bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetleri planlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5