Algılama Yönetimi’nin önemini belirtmek. Kurumların/kuruluşların hedef kitlelerin algılarına seslenebilmek açısından yaptıkları halkla ilişkiler çabalarının işleyişini tesbit etmek. Algılama Yönetiminin iş dünyasında örneklendirilmesi. Öğrencileri, Algılama Yönetimi ve uygulanma biçimleri açısından bilinçlendirmek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, STF Derslik-1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, STF Derslik-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
- Davies, Gary vd, Corporate Reputation and Competitiveness,London: Routledge, 2003.
-Charles J. Fombrun, Reputation, Harvard Business School Press, 1996.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yönetim kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Algılama kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Algılama Yönetimi gerçek uygulama örneklerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta
İletişimde, Algılama Yönetimi uygulamalarının öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
6. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Yazılı iletişimde Algılama Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
9. Hafta
Görsel iletişimde Algılama Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
10. Hafta
Sözel iletişimde Algılama Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
11. Hafta
Algılama Yönetimi ile İtibar Yönetimi ile bağlantısının kurulması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kurum liderlerinin uygulamalardaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Algılama Yönetimi uygulamaları açısından öğrenci örneklemeleri.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Algılama Yönetimi ile ilgili her türlü kavramı kullanabilecek.
ÖÇ-2
Tarihsel süreç içinde Algılama Yönetiminin değişim ve sonuçlarını ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-3
Algılama Yönetimi ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Algılama Yönetimi alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları ve olayları uygulamaları kullanarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Geçmiş ve günümüz Algılama Yönetimi çalışmlaraının, görsel, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.