Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Etkili İletişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2102 2 Etkili İletişim 2/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı

İletişimi tüm çeşitleri ve unsurlarıyla birlikte ele alarak etkili ve etkin bir iletişim kurulmasının dinamiklerini aktarmak ve öğretmek.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Dersler süresince öğrencilerin uygulamalı ve kuramsal açıdan gelişmeleri ve bilgi birikimi edinmeleri için ödevler verilmekte ve sınıf içi tartışmalar gerçekleştirilmektedir.
Temel Kaynaklar  -      Armand Mattelart ; İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayıncılık.

·          -        Marshall McLuhanBruce R. Powers; Global Köy.

21.       -   Yüzyılda Yeryüzü Yaşamında ve Medyada Meydana Gelecek Dönüşümler.

-             -       Marshall McLuhan, Medya Mesajı, Medya Masajıdır, MediCat Yayınları, 2012.

-               -      Kişilerarası İletişim Cinsiyet Farklılıkları, Güç ve Çatışma Serdar Kaypakoğlu, Derin Yayınları.

-                  - İrfan Erdoğan İletişim, Egemnelik ve Mücadeleye giriş İmge Kitabevi.

-Necdet Ekinci, İlkel Toplumdan Uygar Topluma İletişim ve Uygarlık, Pegem A Yayıncılık.

Diğer Kaynaklar  

-  İnternet Yayınları, Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri, ilgili Web Sitelerinin takip ve incelenmesi


·         -Jared Diamond; Tüfek, Mikrop, Çelik – Belgesel-

·        - Jared Diamond; Düne Kadar Dünya, Düne Kadar  Eski Toplumlardan Ne Öğrenebiliriz? 2012.

·         -Ufuk Tarhan; T İnsan, Tıpkı Bakım, 2019.

 

 

 

 

 

 

 

 

--

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim kavramına genel bakış, kişilerarası iletişim kitle iletişimi ve küresel iletişimin değerlendirilmesi Sözlü anlatım
2. Hafta İletişimin unsurlarından Kaynak ve Mesaj kavramları ve özellikleri, birbiriyle etkileşimleri Sözlü anlatım
3. Hafta İletişimin unsurlarından iletişim kanalı ve alıcının özellikleri, birbirleriyle etkileşimleri Sözlü anlatım
4. Hafta Sözlü iletişimde etkili iletişim gerçekleştirmenin bileşenleri Sözlü anlatım
5. Hafta Sözsüz iletişimin kişilerarası iletişime etkisi ve beden dilinin Değerlendirilmesi Sözlü anlatım
6. Hafta Kitle iletişiminde etkili iletişimin gerçekleşme dinamiklerinin tartışılması Sözlü anlatım
7. Hafta Kitle iletişiminde etkili iletişimin gerçekleşmesine dil, kültür, Sözlü anlatım ekonomik unsurlar, din ve toplumsal yapının etkisinin incelenmesi Sözlü Anlatım
8. Hafta Kitle iletişiminde etkili iletişimin gerçekleşmesine dil, kültür, ekonomik unsurlar, din ve toplumsal yapının etkisinin incelenmesi Sözlü anlatım
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Eğitim, sanat ve kültürün kitle iletişimi ve kişilerarası etkin iletişimdeki rolünün değerlendirilmesi Sözlü anlatım
11. Hafta Kişilerarası iletişimde değişen iletişim kaynak ve ortamlarının Etkisi ve değişen toplumun yeniden şekillenmesinin değerlendirilmesi Sözlü anlatım
12. Hafta Türkiye’de iletişimin gelişmesine bağlı olarak gelişen ve değişen toplumsal yapının incelenmesi ve tartışılması Sözlü anlatım
13. Hafta İletişim alanındaki gelişmelerin toplumların ve dünyanın gelişmesine etkisinin gelecek öngörüleri ele alınarak tartışılması Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Okuduğu metni kendi bakış açısıyla ifade edebilecek.
ÖÇ-2Ele alınan konuyu derinlemesine algılayarak eleştirebilecek.
ÖÇ-3Okuduğu ya da araştırdığı konuları tam anlamıyla yorumlayabilecek.
ÖÇ-4İletişimde dili en doğru biçimde kullanabilecek.
ÖÇ-5Toplumsal içerikli (siyaset, ekonomi, kentleşme, sanat ve kültür vb.) bütün konuları açık ve net bir şekilde tartışabilecek.
ÖÇ-6Toplumlarda kişilerin farklı düşüncelerini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6