İletişimi tüm çeşitleri ve unsurlarıyla birlikte ele alarak etkili ve etkin bir iletişim kurulmasının dinamiklerini aktarmak ve öğretmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersler süresince öğrencilerin uygulamalı ve kuramsal açıdan gelişmeleri ve bilgi birikimi edinmeleri için ödevler verilmekte ve sınıf içi tartışmalar gerçekleştirilmektedir.
· - Jared Diamond; Düne Kadar Dünya, Düne Kadar Eski Toplumlardan Ne Öğrenebiliriz? 2012.
· -Ufuk Tarhan; T İnsan, Tıpkı Bakım, 2019.
--
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişim kavramına genel bakış, kişilerarası iletişim
kitle iletişimi ve küresel iletişimin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişimin unsurlarından Kaynak ve Mesaj kavramları
ve özellikleri, birbiriyle etkileşimleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
İletişimin unsurlarından iletişim kanalı
ve alıcının özellikleri, birbirleriyle etkileşimleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Sözlü iletişimde etkili iletişim gerçekleştirmenin bileşenleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sözsüz iletişimin kişilerarası iletişime etkisi ve beden dilinin Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kitle iletişiminde etkili iletişimin gerçekleşme dinamiklerinin tartışılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Kitle iletişiminde etkili iletişimin gerçekleşmesine dil, kültür, Sözlü anlatım
ekonomik unsurlar, din ve toplumsal yapının etkisinin incelenmesi
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Kitle iletişiminde etkili iletişimin gerçekleşmesine dil, kültür, ekonomik unsurlar, din ve toplumsal yapının etkisinin incelenmesi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Eğitim, sanat ve kültürün kitle iletişimi ve kişilerarası etkin iletişimdeki rolünün değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kişilerarası iletişimde değişen iletişim kaynak ve ortamlarının Etkisi ve değişen toplumun yeniden şekillenmesinin
değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Türkiye’de iletişimin gelişmesine bağlı olarak gelişen ve değişen toplumsal yapının incelenmesi ve tartışılması
Sözlü anlatım
13. Hafta
İletişim alanındaki gelişmelerin toplumların ve dünyanın gelişmesine etkisinin gelecek öngörüleri ele alınarak tartışılması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Okuduğu metni kendi bakış açısıyla ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Ele alınan konuyu derinlemesine algılayarak eleştirebilecek.
ÖÇ-3
Okuduğu ya da araştırdığı konuları tam anlamıyla yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
İletişimde dili en doğru biçimde kullanabilecek.
ÖÇ-5
Toplumsal içerikli (siyaset, ekonomi, kentleşme, sanat ve kültür vb.) bütün konuları açık ve net bir şekilde tartışabilecek.
ÖÇ-6
Toplumlarda kişilerin farklı düşüncelerini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.