Bir ürün yada hizmeti tanımlamaya ve ayırt etmeye yarayan adların yaratılması sürecinde işlev gören öğelerin ele alındığı ve markalaşmış ürünlerin başarılarının irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr.Rezal Koç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 09:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A/03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 09:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A/03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konuların açıklanması ve güncel örnekler üzerinden tartışılması ve bu konuların projeler içinde irdelenmesi.
- Schmitt, Bernd ve Simonson, Alex . Pazarlama Estetiği, İstanbul: Sistem Yayıncılık,2000.
- Aktuğlu, Işıl Karpat. Marka Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları,2009.
- Erdil, T.Sabri ve Uzun, Yeşim. Marka Olmak, İstanbul:Beta Yayınları,2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Marka kavramı ve tanımı.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Marka türlerinin açıklanması.Marka yapısının anlatılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Marka yaratma sürecinin temel öğelerinin açıklanması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Markanın fonksiyonlarının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Marka farkındalık ölçümlerinin genel yöntemlerinin anlatılması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Marka kullanımının alıcılıar, satıcılar ve toplum açısından faydalarının anlatılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara sınav
8. Hafta
Marka kişiliği kavramı ve temel boyutlarının anlatılması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Marka imajı kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Marka kimliğinin temel boyutları ve planlama modellerinin anlatılması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Marka ismi stratejilerinin anlatılması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Marka denkliğinin tanımı ve marka değeri ile arasındaki farkların anlatılması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Marka değeri ölçme modellerinin kıyaslamalı anlatılması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Marka sadakati kavramı ve yaklaşımlarının sıralanması. Marka iletişim unsurlarının anlatılması.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
70
ÖÇ-1
Ürün ve marka arasındaki farkları tespit edebilecek.
ÖÇ-2
Marka imgesi yaratabilecek.
ÖÇ-3
Markanın fonksiyonlarını gösterebilecek.
ÖÇ-4
Marka farkındalık ölçülerini test edebilecek.
ÖÇ-5
Marka yaratım stratejilerini tasarlayabilecek.
ÖÇ-6
Marka değerini ve denkliğini ölçümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.