Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Marka Yaratım Süreci

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2201 Marka Yaratım Süreci 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bir ürün yada hizmeti tanımlamaya ve ayırt etmeye yarayan adların yaratılması sürecinde işlev gören öğelerin ele alındığı ve markalaşmış ürünlerin başarılarının irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr.Rezal Koç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 09:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A/03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 09:00-10:45, Ataköy Kampüs, 1A/03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konuların açıklanması ve güncel örnekler üzerinden tartışılması ve bu konuların projeler içinde irdelenmesi.
Temel Kaynaklar - İnceoğlu, Metin. Tutum,Algı, İletişim, Ankara: İmaj Yayıncılık.
- Schmitt, Bernd ve Simonson, Alex . Pazarlama Estetiği, İstanbul: Sistem Yayıncılık,2000.
 
- Aktuğlu, Işıl Karpat. Marka Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları,2009.
 
- Erdil, T.Sabri ve Uzun, Yeşim. Marka Olmak, İstanbul:Beta Yayınları,2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Marka kavramı ve tanımı. Sözlü anlatım
2. Hafta Marka türlerinin açıklanması.Marka yapısının anlatılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Marka yaratma sürecinin temel öğelerinin açıklanması. Sözlü anlatım
4. Hafta Markanın fonksiyonlarının irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Marka farkındalık ölçümlerinin genel yöntemlerinin anlatılması. Sözlü anlatım
6. Hafta Marka kullanımının alıcılıar, satıcılar ve toplum açısından faydalarının anlatılması Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara sınav
8. Hafta Marka kişiliği kavramı ve temel boyutlarının anlatılması. Sözlü anlatım
9. Hafta Marka imajı kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Marka kimliğinin temel boyutları ve planlama modellerinin anlatılması Sözlü anlatım
11. Hafta Marka ismi stratejilerinin anlatılması. Sözlü anlatım
12. Hafta Marka denkliğinin tanımı ve marka değeri ile arasındaki farkların anlatılması. Sözlü anlatım
13. Hafta Marka değeri ölçme modellerinin kıyaslamalı anlatılması. Sözlü anlatım
14. Hafta Marka sadakati kavramı ve yaklaşımlarının sıralanması. Marka iletişim unsurlarının anlatılması. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 70


ÖÇ-1Ürün ve marka arasındaki farkları tespit edebilecek.
ÖÇ-2Marka imgesi yaratabilecek.
ÖÇ-3Markanın fonksiyonlarını gösterebilecek.
ÖÇ-4Marka farkındalık ölçülerini test edebilecek.
ÖÇ-5Marka yaratım stratejilerini tasarlayabilecek.
ÖÇ-6Marka değerini ve denkliğini ölçümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6