Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İletişim Stratejileri II (Ders Açılmayacak)

İletişim Stratejileri II (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2203 İletişim Stratejileri II (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

İletişimin stratejik olarak planlanmasına bağlı olarak, doğru mesaj, doğru zaman, doğru hedef kitle ve doğru kanal ile birlikteliğinin alternatifleri üzerinden, iletişim stratejilerinin çeşitlerinin aktarılması ve öğretilmesi.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09:00-10:45, STF TOPLANTI ODASI
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 16:00-17:00, 1D-07 ,ATAKÖY KAMPÜS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Temel Kaynaklar

·       

 

 

             -Salim Kadıbeşegil; Şimdi Stratejik İletişim Zamanı

- Kurumsal Yönetim, Kurumsal İtibar ve Kurumsal İletişim Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey! MediaCat Kitapları

·         - James E. Grunig, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayın Yapım

·         -Deniz Akbulut, Halkla İlişkiler Perspektifinden Medya, Der Yayınları

 

Diğer Kaynaklar  

·        - İnternet Yayınları, Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri, ilgili Web Sitelerinin takip ve incelenmesi

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Stratejik iletişim kavramı ve önemi Sözlü anlatım
2. Hafta Kuruluşlar açısından stratejik iletişimin kurumsal boyutunun önemi Sözlü anlatım
3. Hafta İletişim Stratejileri: Halkla İlişkiler ve Reklam Birlikteliği Stratejisi ve örnekleri Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim Stratejileri: Halkla İlişkiler ve Medya Birlikteliği Stratejisi ve örnekleri Sözlü anlatım
5. Hafta İletişim Stratejileri: Reklam ve Medya Birlikteliği Stratejisi ve örnekleri Sözlü anlatım
6. Hafta İletişim Stratejileri: Halkla İlişkiler ve Medya Birlikteliği Stratejisi ve örnekleri Sözlü anlatım
7. Hafta İletişim Stratejileri: Halkla İlişkiler ve Medya Birlikteliği Stratejisi ve örnekleri Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta İletişim Stratejileri: Pazarlama iletişimi unsurları ve Halkla İlişkiler Kampanyası Birlikteliği Stratejisi Sözlü anlatım
10. Hafta İletişim Stratejileri: Kurumsal iletişim ve Lider iletişimi stratejisi ve örnekleri Sözlü anlatım
11. Hafta Uluslararası bazda iletişim stratejisi örneklerinin incelenmesi Sözlü anlatım
12. Hafta Uluslararası bazda iletişim stratejisi örneklerinin incelenmesi Sözlü anlatım
13. Hafta İletişim Kampanyası Planlanması ve İletişim Stratejisi planlamasına ilişkin örnek uygulama yapılması Sözlü anlatım
14. Hafta İletişim Kampanyası Planlanması ve İletişim Stratejisi planlamasına ilişkin örnek uygulama yapılması Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirmel
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bu dersi alan öğrenciler iletişim stratejileri kavramını tam olarak tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-2İletişim stratejisi kavramıyla iş dünyasını ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-3İletişim Stratejisi ışığında sosyal, kültürel ve güncel olayları yorumlayabilecek.
ÖÇ-4İletişim Stratejilerini hayatlarında kullanmak ve uygulamak için yapılandırabilecek.
ÖÇ-5Geçmiş ve günümüz İletişim Stratejileri uygulamalarının, basında nasıl yer aldıklarını ayırt edebilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5