İletişimin stratejik olarak planlanmasına bağlı olarak, doğru mesaj, doğru zaman, doğru hedef kitle ve doğru kanal ile birlikteliğinin alternatifleri üzerinden, iletişim stratejilerinin çeşitlerinin aktarılması ve öğretilmesi.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00-10:45, STF TOPLANTI ODASI
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 16:00-17:00, 1D-07 ,ATAKÖY KAMPÜS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
İletişim Stratejileri: Kurumsal iletişim ve Lider iletişimi stratejisi ve örnekleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Uluslararası bazda iletişim stratejisi örneklerinin incelenmesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Uluslararası bazda iletişim stratejisi örneklerinin incelenmesi
Sözlü anlatım
13. Hafta
İletişim Kampanyası Planlanması ve İletişim Stratejisi planlamasına ilişkin örnek uygulama yapılması
Sözlü anlatım
14. Hafta
İletişim Kampanyası Planlanması ve İletişim Stratejisi planlamasına ilişkin örnek uygulama yapılması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirmel
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bu dersi alan öğrenciler iletişim stratejileri kavramını tam olarak tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
İletişim stratejisi kavramıyla iş dünyasını ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-3
İletişim Stratejisi ışığında sosyal, kültürel ve güncel olayları yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
İletişim Stratejilerini hayatlarında kullanmak ve uygulamak için yapılandırabilecek.
ÖÇ-5
Geçmiş ve günümüz İletişim Stratejileri uygulamalarının, basında nasıl yer aldıklarını ayırt edebilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.