Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Spor Pazarlaması (Ders Açılmayacak)

Spor Pazarlaması (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2204 Spor Pazarlaması (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Günümüz yaşam koşulları dikkate alındığında, sporseverlerin paralarını ve zamanlarını harcayabilecekleri seçenekleri ve izleyebilecekleri etkinlikler hiç bu kadar çok olmamıştı. Amatör ruhla, özünde yarışma kültürünü temel alan spor kavramı, artık bir endüstri haline gelirken, toplumsal ve teknolojik gelişmelerinde etkisinde kalmaktadır. Ticari bir unsur haline gelen sporun pazarlamasında uygulanan teknikler ve bunların hem akademik hem de sektörel açıdan değerlendirilmesi ise dersin amacını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, sentez, tartışma.
Temel Kaynaklar - Rein, Irvıng., Kotler, Philip ve Shields, Ben. İşte Taraftar İşte Marketing –Spor Endüstrisinde         Pazarlama ve Taraftara Ulaşmanın Yolları, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2007.
- Katırcı, Hakan ve Argan, Metin. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
 
- Boniface, Pascal. Futbol ve Küreselleşme, İstanbul. NTV Yayınları,2007.
 
- Kuper, Simon. Futbol Asla Sadece Futbol Değildir, İstanbul: İthaki Yayınları,1996.
 
- Okay, Hakan. İyi Pazarlamacı Olmak, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2010.
 
- Erdemli, Atilla. Temel Sorunlarıyla Spor Felsefesi, İstanbul:E Yayınları,2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Spor nedir ? Sözlü anlatım
2. Hafta Spor felsefesi nedir ? Sözlü anlatım
3. Hafta Spor’un endüstrileşmesi Sözlü anlatım
4. Hafta Spor ve taraftar ilişkisi Sözlü anlatım
5. Hafta Spor ve medya Sözlü anlatım
6. Hafta Spor ve siyaset Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Spor ve markalaşma Sözlü anlatım
9. Hafta Spor ve popüler kültür Sözlü anlatım
10. Hafta Spor ve teknoloji Sözlü anlatım
11. Hafta Spor ve yöneticilik, spor pazarlaması Sözlü anlatım
12. Hafta Sponsorluk ve spor pazarlaması.Spor pazarlaması ve kurumsallaşma Sözlü anlatım
13. Hafta Dünya’dan spor pazarlaması örnekleri Sözlü anlatım
14. Hafta Türkiye’den spor pazarlaması örnekleri Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 5
Ödevler 1 5
Final 1 50


ÖÇ-1Spor pazarlamasının çevre koşullarını sınıflandırabilecek.
ÖÇ-2Spor pazarlaması unsurlarını detaylı bir şekilde sorgulayabilecek.
ÖÇ-3Spor pazarlaması uygulamalarını çözümleyebilecek.
ÖÇ-4Spor pazarlaması uygulamalarını tartışabilecek.
ÖÇ-5Spor pazarlaması uygulamalarını tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5