Günümüz yaşam koşulları dikkate alındığında, sporseverlerin paralarını ve zamanlarını harcayabilecekleri seçenekleri ve izleyebilecekleri etkinlikler hiç bu kadar çok olmamıştı. Amatör ruhla, özünde yarışma kültürünü temel alan spor kavramı, artık bir endüstri haline gelirken, toplumsal ve teknolojik gelişmelerinde etkisinde kalmaktadır. Ticari bir unsur haline gelen sporun pazarlamasında uygulanan teknikler ve bunların hem akademik hem de sektörel açıdan değerlendirilmesi ise dersin amacını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnek, sentez, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Rein, Irvıng., Kotler, Philip ve Shields, Ben. İşte Taraftar İşte Marketing –Spor Endüstrisinde Pazarlama ve Taraftara Ulaşmanın Yolları, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2007.
- Katırcı, Hakan ve Argan, Metin. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
- Boniface, Pascal. Futbol ve Küreselleşme, İstanbul. NTV Yayınları,2007.
- Kuper, Simon. Futbol Asla Sadece Futbol Değildir, İstanbul: İthaki Yayınları,1996.
- Okay, Hakan. İyi Pazarlamacı Olmak, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2010.
- Erdemli, Atilla. Temel Sorunlarıyla Spor Felsefesi, İstanbul:E Yayınları,2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Spor nedir ?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Spor felsefesi nedir ?
Sözlü anlatım
3. Hafta
Spor’un endüstrileşmesi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Spor ve taraftar ilişkisi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Spor ve medya
Sözlü anlatım
6. Hafta
Spor ve siyaset
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Spor ve markalaşma
Sözlü anlatım
9. Hafta
Spor ve popüler kültür
Sözlü anlatım
10. Hafta
Spor ve teknoloji
Sözlü anlatım
11. Hafta
Spor ve yöneticilik, spor pazarlaması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sponsorluk ve spor pazarlaması.Spor pazarlaması ve kurumsallaşma
Sözlü anlatım
13. Hafta
Dünya’dan spor pazarlaması örnekleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Türkiye’den spor pazarlaması örnekleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
5
Ödevler
1
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Spor pazarlamasının çevre koşullarını sınıflandırabilecek.
ÖÇ-2
Spor pazarlaması unsurlarını detaylı bir şekilde sorgulayabilecek.
ÖÇ-3
Spor pazarlaması uygulamalarını çözümleyebilecek.
ÖÇ-4
Spor pazarlaması uygulamalarını tartışabilecek.
ÖÇ-5
Spor pazarlaması uygulamalarını tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.