Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Ders Açılmayacak)

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2205 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Derste kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, önemi ve kurumların sürdürülebilirliği için gerekliliği etik kavramı da göz önünde bulundurularak paydaşların bakış açısıyla irdelemek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 11:00-12:45, İKÜ Cats Sanal Sınıfı
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr.Işıl Zeybek, Pazartesi 13:00-13:45, İKÜ Cats
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sınıf içi tartışma ve uygulama gerçekleştirilmesi.

 
Temel Kaynaklar
- Özgen, Ebru.Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, İstanbul:Mavi Ağaç Yayınları,2006.
 
- Kotler, Philip .Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: Mediacat Yayınları, 2007.
 
- Ceyda Aydede. Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Mediacat Yayınları,
2007.
 
-Sibel Yamak. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Gelişimi,2007, Beta Basım yayın.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma- Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı, amacı ve önemi. Sözlü anlatım
2. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk bağlamında toplumsal ve çevresel sorumluluklar. Sözlü anlatım
3. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik ilişkisi. Sözlü anlatım
4. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve kurum sürdürülebilirliği açısından önemi. Sözlü anlatım
5. Hafta Sosyal sorumluluk kampanyalarının pazarlama açısından önemi. Sözlü anlatım
6. Hafta Dünya’da ve Türkiye’de uygulanan sosyal sorumluluk projelerinin incelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sosyal Sorumluluk projelerinin hayata geçiriliş aşamaları. Sözlü anlatım
9. Hafta Proje saptanması ve tasarımı. Proje, Uygulama
10. Hafta Proje saptanması ve tasarımı. Proje, Uygulama
11. Hafta Proje saptanması ve tasarımı. Proje, Uygulama
12. Hafta Öğrenci Proje Sunumları – Eleştiri ve Tartışma Uygulama
13. Hafta Öğrenci Proje Sunumları – Eleştiri ve Tartışma Uygulama
14. Hafta Öğrenci Proje Sunumları – Eleştiri ve Tartışma Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Kurumsal sosyal sorumluluğu ve kurumlar açısından önemini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri tasarlayabilecek ve uygulayabilecek.
ÖÇ-3Kurumsal sosyal sorumluluk programlarına ve kampanyalarına toplumun ve çalışanların etkin katılımını planlayabilecek.
ÖÇ-4Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına kurumların yaklaşımlarına tanımlayabilecek ve sürdürülebilirliğin felsefesini yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Yaratılan sosyal sorumluluk projelerini tartışabilecek, değerlendirebilecek.
ÖÇ-6Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının sonuçlarını etkili bir iletişimle planlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6