Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Uluslararası İletişim (Ders Açılmayacak)

Uluslararası İletişim (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2207 Uluslararası İletişim (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu derste modernizim, postmodernizim ve kapitalizmin dönüşümü, küreselleşme kavramının ortaya çıkışı ve uluslararası iletişim ağlarının bu dönüşümdeki işlevinin ortaya konarak sürekli gelişen ve büyüyen iletişim endüstrisinin farklı paradigmalar çerçevesinde tartışılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve örnekler üzerinden sınıfiçi tartışma.
Temel Kaynaklar - Held, David  ve McGrew, Anthony . Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması, Ankara: Phoenix Yayınları, 2008
- Thussu, Daya.  International Communication, Continuity and Change, London: Hodder Arnold Publication, 2006.
 
- Fukuyama, Francis. Tarihin Sonu ve Son İnsan, Ankara: Gün Yayıncılık, 1993.
 
- Uluç, Güliz. Küreselleşen Medya:İktidar ve Mücadele Alanı, İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi, 2003.
 
- McChesney, Robert .,Wood, Ellen  ve Foster, John . Kapitalizm ve Enformasyon Çağı:Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi, Ankara: Epos Yayınları, 2003.
 
-Unesco, Sean McBride Raporu(Many Voices One World-Çok Sesli Tek Dünya),1980
 
- İnceoğlu, Yasemin Giritli.Uluslar arası Medya:Medya Eleştirileri, İstanbul: Der Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimin Küreselleşmesi. Sözlü anlatım
2. Hafta Modernizm, Postmodernizm ve Kapitalizm. Sözlü anlatım
3. Hafta Küresel İletişimin Politik Ekonomisi. Sözlü anlatım
4. Hafta Küresel Haber Akışı: Küresel Köy mü Kültürel Yağma Mı? Sözlü anlatım
5. Hafta Yeni Dünya Haber ve İletişim Düzeni Tartışmaları. Sözlü anlatım
6. Hafta Uluslararası İletişim Kuramları:Medya Emperyalizmi. Sözlü anlatım,vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav. Ara Sınav.
8. Hafta Uluslararası İletişim Kuramları:Modernleşme Kuramı. Sözlü anlatım
9. Hafta Uluslararası İletişim Kuramı:Küresel Çoğulculuk. Sözlü anlatım
10. Hafta Yeni Medyanın İletişimin Uluslararasılaştırılması-Küreselleşmesine Katkısı. Sözlü anlatım
11. Hafta Karşılaştırmalı Uluslararası Medya Sistemleri:1-Akdeniz/Çoğulcu model. Sözlü anlatım
12. Hafta Kuzey/Orta Avrupa veya Demokratik Korporatist Model. Sözlü anlatım
13. Hafta Kuzey Atlantik ve Liberal Model. Sözlü anlatım
14. Hafta Sonuç ve Öneriler. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 14 20
Final 1 40


ÖÇ-1Kapitalizm, küreselleşme ve uluslararası iletişimi tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Kapitalizm, küreselleşme ve uluslararası iletişim düzeni arasındaki ilişkileri sebep ve sonuç ilişkileriyle inceleyebilecek.
ÖÇ-3Kapitalizm, küreselleşme ve uluslararası iletişim düzen ortamı içinde giderek büyüyen uluslararası medya ve eğlence endüstrisini ve etkilerini değerlendirebilecek.
ÖÇ-4Gelecekte küreselleşen yeni medya ortamının uygulayıcıları olma potansiyeli taşıyan öğrenciler, bu ders kapsamında farklı medya sistemlerini ve bunların işleyişlerini tanıyabilecek.
ÖÇ-5Farklı medya sistemlerini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5