Bu derste modernizim, postmodernizim ve kapitalizmin dönüşümü, küreselleşme kavramının ortaya çıkışı ve uluslararası iletişim ağlarının bu dönüşümdeki işlevinin ortaya konarak sürekli gelişen ve büyüyen iletişim endüstrisinin farklı paradigmalar çerçevesinde tartışılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı ve örnekler üzerinden sınıfiçi tartışma.
Temel Kaynaklar
- Held, David ve McGrew, Anthony . Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması, Ankara: Phoenix Yayınları, 2008
- Thussu, Daya. International Communication, Continuity and Change, London: Hodder Arnold Publication, 2006.
- Fukuyama, Francis. Tarihin Sonu ve Son İnsan, Ankara: Gün Yayıncılık, 1993.
- Uluç, Güliz. Küreselleşen Medya:İktidar ve Mücadele Alanı, İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi, 2003.
- McChesney, Robert .,Wood, Ellen ve Foster, John . Kapitalizm ve Enformasyon Çağı:Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi, Ankara: Epos Yayınları, 2003.
-Unesco, Sean McBride Raporu(Many Voices One World-Çok Sesli Tek Dünya),1980
- İnceoğlu, Yasemin Giritli.Uluslar arası Medya:Medya Eleştirileri, İstanbul: Der Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimin Küreselleşmesi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Modernizm, Postmodernizm ve Kapitalizm.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Küresel İletişimin Politik Ekonomisi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Küresel Haber Akışı: Küresel Köy mü Kültürel Yağma Mı?
Sözlü anlatım
5. Hafta
Yeni Dünya Haber ve İletişim Düzeni Tartışmaları.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Uluslararası İletişim Kuramları:Medya Emperyalizmi.
Sözlü anlatım,vaka analizi
7. Hafta
Ara Sınav.
Ara Sınav.
8. Hafta
Uluslararası İletişim Kuramları:Modernleşme Kuramı.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Uluslararası İletişim Kuramı:Küresel Çoğulculuk.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yeni Medyanın İletişimin Uluslararasılaştırılması-Küreselleşmesine Katkısı.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Karşılaştırmalı Uluslararası Medya Sistemleri:1-Akdeniz/Çoğulcu model.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kuzey/Orta Avrupa veya Demokratik Korporatist Model.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kuzey Atlantik ve Liberal Model.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sonuç ve Öneriler.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
14
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Kapitalizm, küreselleşme ve uluslararası iletişimi tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Kapitalizm, küreselleşme ve uluslararası iletişim düzeni arasındaki ilişkileri sebep ve sonuç ilişkileriyle inceleyebilecek.
ÖÇ-3
Kapitalizm, küreselleşme ve uluslararası iletişim düzen ortamı içinde giderek büyüyen uluslararası medya ve eğlence endüstrisini ve etkilerini değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
Gelecekte küreselleşen yeni medya ortamının uygulayıcıları olma potansiyeli taşıyan öğrenciler, bu ders kapsamında farklı medya sistemlerini ve bunların işleyişlerini tanıyabilecek.
ÖÇ-5
Farklı medya sistemlerini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.