Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Sağlık İletişimi (Ders Açılmayacak)

Sağlık İletişimi (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2208 Sağlık İletişimi (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Ülkemizde hızla gelişen ve temel pazarlardan biri olan sağlık sektöründe ihtiyaç duyulan, nitelikli iletişim uzmanlarının sahip olması gereken, temel teorik ve pratik bilgilerin aktarılması dersin amacıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, sentez, tartışma ve uygulama.

 
Temel Kaynaklar -  Saydam, Ali. Algılama Yönetimi, İstanbul: Rota Yayınları, 2007.
- Korkmaz, Sezer., Eser, Zeliha., Öztürk, Sevgi Ayşe ve Işın, F. Bahar. Pazarlama, İstanbul: Siyasal Kitabevi, 2009.
 
- Kaya, İsmail . Pazarlama Bi’tanedir, İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı,2010.
 
- Cem Kozlu, Liderin takım çantası, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2010.
 
- Ruhi Selçuk Tabak, Sağlık İletişimi, Literatür Yayıncılık, 2010.
 
Mahmut Akbolat, Oğuz Işık, Dilaver Tengilimoğlu, Sağlık   İşletmeleri Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dünya’da sağlık sektörü. Sözlü anlatım
2. Hafta Türkiye’de sağlık sektörü ve gelişimi. Sözlü anlatım
3. Hafta Dünya’da sağlık iletişimi ve yönetimi. Sözlü anlatım
4. Hafta Türkiye’de sağlık iletişimi ve yönetimi. Sözlü anlatım
5. Hafta Kamu sağlık kuruluşları ve yönetimi. Sözlü anlatım
6. Hafta Özel sağlık kuruluşları ve CRM. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sağlık kurumları organizasyon şemaları. Sözlü anlatım.
9. Hafta Sağlık kurumları ve akreditasyon. Sözlü anlatım
10. Hafta Hasta – kurum ilişkileri ( Yatan& ayakta ). Sözlü anlatım
11. Hafta İlaç firmaları ve iletişim stratejileri. Sağlık sektörü ve promosyon uygulamaları. Sözlü anlatım
12. Hafta Sağlık sektörü ve sosyal sorumluluk projeleri.Sağlık sektöründe satış, pazarlama ve tanıtım. Sözlü anlatım
13. Hafta Sağlık sektörü ve reklam Sözlü anlatım
14. Hafta Sağlık turizmi ve Türkiye Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Sağlık sektörünü tanımlayarak detaylarını gözden geçirebilecek.
ÖÇ-2Sağlık sektörünün yapısını şematize edebilecek.
ÖÇ-3Sağlık sektöründeki uygulamaları karşılaştırabilecek.
ÖÇ-4Sağlık sektörüne özgü iletişim stratejileri geliformüle edebilecek.
ÖÇ-5Sağlık sektörüne yönelik iletişim kampanyaları tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5