Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Siyasal İletişim ve Medya (Ders Açılmayacak)

Siyasal İletişim ve Medya (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2210 Siyasal İletişim ve Medya (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi STF Toplantı Odası
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç.Dr.Öykü Ezgi Yıldız, Çarşamba, 11:00-12:00, Ataköy Yerleşkesi Ofis no 1D14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Derslerde powerpoint sunum ile konular işlenerek, siyasal iletişim alanına ilişkin çeşitli konu başlıkları üzerinden, siyasal iletişim sürecine yön veren tüm etmenlerin önemi tartışılarak, yorumlanmaktadır.  
Temel Kaynaklar - Aysel, Aziz. Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2007.

 - Tokgöz,Oya. Siyasal İletişim Anlamak, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
 - Tokgöz, Oya. Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi, 2010.
 
- Uztuğ, Ferruh. Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.
 
- Kılıçaslan, Emine Çakmak, Siyasal İletişim  İdeoloji ve Medya İlişkisi, İstanbul:Kriter Basın Yayın, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Siyasal iletişim olgusu ve süreci. Sözlü anlatım
2. Hafta Siyasal iletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi. Sözlü anlatım
3. Hafta Siyasal iletişim tür, yöntem ve teknikleri. Sözlü anlatım
4. Hafta Siyasal iletişim ve medya ilişkisi. Sözlü anlatım
5. Hafta Siyasal iletişim ve siyasal kampanyalar. Sözlü anlatım, vaka analizi,uygulama
6. Hafta Siyasal partiler ve siyasal kampanyalar. Sözlü anlatım, vaka analizi,uygulama
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Siyasal partilerde benimsenen iletişim stratejileri. Sözlü anlatım, vaka analizi
9. Hafta Siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
10. Hafta Siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması. Sözlü anlatım, vaka analizi
11. Hafta Etkili siyasal iletişimin özellikleri ve karakteristikleri. Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinlikleri örneklerinin incelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta Dünyanın çeşitli ülkelerinden siyasal reklam örneklerinin verilmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta Türkiye’den çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 50


ÖÇ-1Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayarak siyasal iletişim çerçevesinde gerçekleştirilen etkinlikleri sınıflandırabilecek.
ÖÇ-2Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayarak medyadaki siyasal iletişim kapsamındaki verileri yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyerek uygulanan siyasal kampanyaların süreç analizini değişik kitle iletişim araçlarına göre karşılaştırabilecek.
ÖÇ-5Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini göz önünde bulundurarak siyasal partilerin seçim dönemlerinde yürüttükleri kampanyaları eleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5