Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Doç.Dr.Öykü Ezgi Yıldız, Çarşamba, 11:00-12:00, Ataköy Yerleşkesi Ofis no 1D14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Derslerde powerpoint sunum ile konular işlenerek, siyasal iletişim alanına ilişkin çeşitli konu başlıkları üzerinden, siyasal iletişim sürecine yön veren tüm etmenlerin önemi tartışılarak, yorumlanmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Aysel, Aziz. Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
- Tokgöz,Oya. Siyasal İletişim Anlamak, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
- Tokgöz, Oya. Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi, 2010.
- Uztuğ, Ferruh. Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.
- Kılıçaslan, Emine Çakmak, Siyasal İletişim İdeoloji ve Medya İlişkisi, İstanbul:Kriter Basın Yayın, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Siyasal iletişim olgusu ve süreci.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Siyasal iletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Siyasal iletişim tür, yöntem ve teknikleri.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Siyasal iletişim ve medya ilişkisi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Siyasal iletişim ve siyasal kampanyalar.
Sözlü anlatım, vaka analizi,uygulama
6. Hafta
Siyasal partiler ve siyasal kampanyalar.
Sözlü anlatım, vaka analizi,uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Siyasal partilerde benimsenen iletişim stratejileri.
Sözlü anlatım, vaka analizi
9. Hafta
Siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
10. Hafta
Siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması.
Sözlü anlatım, vaka analizi
11. Hafta
Etkili siyasal iletişimin özellikleri ve karakteristikleri.
Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta
Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinlikleri örneklerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta
Dünyanın çeşitli ülkelerinden siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta
Türkiye’den çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayarak siyasal iletişim çerçevesinde gerçekleştirilen etkinlikleri sınıflandırabilecek.
ÖÇ-2
Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayarak medyadaki siyasal iletişim kapsamındaki verileri yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyerek uygulanan siyasal kampanyaların süreç analizini değişik kitle iletişim araçlarına göre karşılaştırabilecek.
ÖÇ-5
Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini göz önünde bulundurarak siyasal partilerin seçim dönemlerinde yürüttükleri kampanyaları eleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.