Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tez

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY3100 3 Tez 0/0/0 Z Türkçe 30
Dersin Amacı
Öğrencilerin, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında edindikleri temel mesleki eğitimlerini uygulama ile bütünleştirerek gerek bilimsel gerekse özgün bir çalışmayı belli bir yöntem benimsenerek somut bir biçimde ortaya koymaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Işıl Zeybek, Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar, Doç. Dr. Ceren Bilgici, Doç. Dr. Perihan Taş Öz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma, Kaynak Taraması, Sentez
Temel Kaynaklar  
- Tez konusu çerçevesinde oluşturulacak kaynakça
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tez konusunun belirlenmesi.
2. Hafta Tez konusunun belirlenmesi.
3. Hafta Tez konusuyla ilgili hipotezin belirlenmesi.
4. Hafta Tez konusunun içindekiler kısmının oluşturulması.
5. Hafta Tez konusunun içindekiler kısmının oluşturulması.
6. Hafta Tez konusuyla ilgili kaynakçanın oluşturulması.
7. Hafta Tez konusuyla ilgili kaynakçanın oluşturulması.
8. Hafta Tez konusuyla ilgili kaynakçanın oluşturulması.
9. Hafta Tez konusuyla ilgili kaynakçanın oluşturulması.
10. Hafta Tez çalışmasının araştırma bölümünün yönteminin belirlenmesi.
11. Hafta Tez çalışmasının yazınsal biçime dönüştürülmeye başlanması.
12. Hafta Tez çalışmasının yazınsal biçime dönüştürülmeye başlanması.
13. Hafta Tez çalışmasının yazınsal biçime dönüştürülmeye başlanması.
14. Hafta Tez çalışmasının yazınsal biçime dönüştürülmeye başlanması.
15. Hafta Tez çalışmasının yazınsal biçime dönüştürülmeye başlanması.
16. Hafta Tez çalışmasının yazınsal biçime dönüştürülmeye başlanması.
17. Hafta Tez çalışmasının yazınsal biçime dönüştürülmeye başlanması.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Bilimsel, özgün bir çalışmanın nasıl gerçekleştirileceğini yapılandırabilecek.
ÖÇ-2Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacak ve kendi gereksinimleri doğrultusunda hangi yöntemi kullanacağını sorgulayabilecek.
ÖÇ-3Mesleki alana ilişkin farklı alanlarda edindiği bilgileri bir araya getirebilecek.
ÖÇ-4Çalışmanın başında ortaya koyduğu hipotezi ölçümleyebilecek.
ÖÇ-5Çalışmanın sonunda özgün bir ürün ortaya koyabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5