Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Mobil İletişim ve İnovatif Yaklaşımlar

Mobil İletişim ve İnovatif Yaklaşımlar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2211 Mobil İletişim ve İnovatif Yaklaşımlar 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu ders kapsamında mobil iletişim teknolojilerinin gelişimi, yeni mobil araçlar,servisler ve uygulamalar incelenecektir. Dersin amacı, öğrencilerin mobil kullanıcı alışkanlıkları, mobil kullanıcı deneyimi tasarımı, mobil reklamcılık trendleri, mobil pazarlama, mobil teknolojiler ve sosyal medya ilişkisi konularında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğretim Üyesi Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A/03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A/03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -Mobile Marketing, Daniel Rowles, Kogan Page, London, 2013

Cell Phone Culture: Mobile Technology in Everyday Life, Gerard Goggin, Routledge, New York, 2006

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni medyanın gelişimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Mobil iletişim teknolojileri temel kavramlarına giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Mobil iletişim sistemlerinin gelişimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Güncel mobil uygulamalar, araçlar ve servisler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Güncel mobil uygulamalar, araçlar ve servisler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Mobil kullanıcı alışkanlıkları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Mobil iletişim araçları ve sosyal medya ilişkisi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta Mobil kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi tasarımı Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Vize Sınav
10. Hafta Mobil pazarlama Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Mobil reklamcılık uygulamaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Mobil reklamcılık uygulamaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Proje sunumları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Proje sunumları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12