Bu ders kapsamında mobil iletişim teknolojilerinin gelişimi, yeni mobil araçlar,servisler ve uygulamalar incelenecektir. Dersin amacı, öğrencilerin mobil kullanıcı alışkanlıkları, mobil kullanıcı deneyimi tasarımı, mobil reklamcılık trendleri, mobil pazarlama, mobil teknolojiler ve sosyal medya ilişkisi konularında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğretim Üyesi Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A/03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A/03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-Mobile Marketing, Daniel Rowles, Kogan Page, London, 2013
Cell Phone Culture: Mobile Technology in Everyday Life, Gerard Goggin, Routledge, New York, 2006
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni medyanın gelişimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Mobil iletişim teknolojileri temel kavramlarına giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Mobil iletişim sistemlerinin gelişimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Güncel mobil uygulamalar, araçlar ve servisler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Güncel mobil uygulamalar, araçlar ve servisler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Mobil kullanıcı alışkanlıkları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Mobil iletişim araçları ve sosyal medya ilişkisi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta
Mobil kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi tasarımı
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Vize
Sınav
10. Hafta
Mobil pazarlama
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Mobil reklamcılık uygulamaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Mobil reklamcılık uygulamaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Proje sunumları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Proje sunumları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.