Bu ders öğrencilerin lisansüstü eğitimlerinde gereksinim duyacakları bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenip bu yöntemleri kendi bilimsel çalışmalarında ortaya koyabilmelerini amaçlamaktadır. Beşeri bilimler ve özellikle edebiyat alanına ait yöntem bilgilerinin edinilmesi ve uygulamaya koyulmasının yanında akademik etik kuralları bilincinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Defne Türker Demir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 13:00-16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, yazım
Temel Kaynaklar
Booth, W. C. et.al. (1995). The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press.
MLA Handbook (Ninth Edition)
Chicago Style Guide
V.S. Naipul - A Bend in the River
Sembene Ousmane - Xala
Valery Martin - Property
Tayeb Saleh - Seasons of Migration to the North
Abdulrezak Gurnah - Admiring Silence
Arundhati Roy - God of Small Things
Peter Ackroy - The Fall of Troy
Mohsin Hamid - The Reluctant Fundamentalist
Scholastique Mukasonga - Our Lady of the Nile
Rodrigo Pla - La Zona, 2007
Aimé Césaire - Discourse on Colonialism
Robert Young - from The White Mythologies
Robert Young - from Colonial Desire
Frantz Fanon - from The Wretched of the Earth
Gayatri ChakravortySpivak - Can the Subaltern Speak
Edward Said - from Orientalism
Diğer Kaynaklar
Lisans bitirme tezleri
Yüksek Lisans düzeyinde makaleler
Abstract (öz)ler
Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, tez nedir, amaç, süreç, sonuç
Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Araştırma konu seçimi, planlama, sorular, araştırma başlığının geliştirilmesi, Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Konunun daraltılması, Kaynaklar: geçerlilik ve güvenilirlik, Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
4. Hafta
Tez cümlesinin yapılandırılmasın, tartışma, örneklem
Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
5. Hafta
Tez cümlesinin revizyonu, teori seçimi
Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
6. Hafta
Öz nedir ve nasıl yazılır
Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
7. Hafta
Yakın okuma, neden, nasıl
Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
8. Hafta
Bayram Tatili
---
9. Hafta
Plan ve Öz teslimi
MLA Stili
Anlatım, tartışma
10. Hafta
Plan ve öz hakkında geri bildirim
Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
11. Hafta
Yakın Okuma teslimi
Öğrenci makalelerinin incelenmesi
Anlatım, tartışma
12. Hafta
Yakın Okuma hakkında geri bildirim
Makale incelemeleri
Anlatım, tartışma
13. Hafta
Chicago Stili
Makale incelemeleri
Anlatım, tartışma
14. Hafta
APA Stili
Makale incelemeleri
Anlatım, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
plan ve öz
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Beşeri bilimler ve edebiyat alanında kullanılan araştırma yöntemlerine dair yetkinlik kazanır.
ÖÇ-2
Edindiği araştırma yöntemleri bilgisini kendi çalışmalarında kullanabilme becerisi gösterir.
ÖÇ-3
Okuduğu ve incelediği metinlerde kullanılan yöntemleri çözümleyebilir.
ÖÇ-4
Akademik etik kuralları çerçevesinde yazılan bir metnin taşıması gereken özellikler konusunda bilgi sahibi olur ve etik ihlallerini tespit etme becerisini edinir.
ÖÇ-5
Ulusal ve uluslararası düzeyde akademik araştırma ve yayın yapma konusunda yetkinlik kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.