Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY2003 2 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği 3/0/0 Z İngilizce 7
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin lisansüstü eğitimlerinde gereksinim duyacakları bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenip bu yöntemleri kendi bilimsel çalışmalarında ortaya koyabilmelerini amaçlamaktadır. Beşeri bilimler ve özellikle edebiyat alanına ait yöntem bilgilerinin edinilmesi ve uygulamaya koyulmasının yanında akademik etik kuralları bilincinin kazandırılması amaçlanmaktadır.


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Defne Türker Demir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13:00-16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, yazım
Temel Kaynaklar Booth, W. C. et.al. (1995). The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press. 

MLA Handbook (Ninth Edition)

Chicago Style Guide

 

V.S. Naipul - A Bend in the River

Sembene Ousmane - Xala

Valery Martin - Property

Tayeb Saleh - Seasons of Migration to the North

Abdulrezak Gurnah - Admiring Silence

Arundhati Roy - God of Small Things

Peter Ackroy - The Fall of Troy

Mohsin Hamid - The Reluctant Fundamentalist

Scholastique Mukasonga - Our Lady of the Nile

Rodrigo Pla - La Zona, 2007

Aimé Césaire - Discourse on Colonialism

Robert Young - from The White Mythologies

Robert Young - from Colonial Desire

Frantz Fanon - from The Wretched of the Earth

Gayatri Chakravorty Spivak - Can the Subaltern Speak

Edward Said - from Orientalism

 


Diğer Kaynaklar Lisans bitirme tezleri

Yüksek Lisans düzeyinde makaleler

Abstract (öz)ler

Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, tez nedir, amaç, süreç, sonuç Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
2. Hafta Araştırma konu seçimi, planlama, sorular, araştırma başlığının geliştirilmesi, Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
3. Hafta Konunun daraltılması, Kaynaklar: geçerlilik ve güvenilirlik, Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
4. Hafta Tez cümlesinin yapılandırılmasın, tartışma, örneklem Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
5. Hafta Tez cümlesinin revizyonu, teori seçimi Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
6. Hafta Öz nedir ve nasıl yazılır Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
7. Hafta Yakın okuma, neden, nasıl Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
8. Hafta Bayram Tatili ---
9. Hafta Plan ve Öz teslimi MLA Stili Anlatım, tartışma
10. Hafta Plan ve öz hakkında geri bildirim Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
11. Hafta Yakın Okuma teslimi Öğrenci makalelerinin incelenmesi Anlatım, tartışma
12. Hafta Yakın Okuma hakkında geri bildirim Makale incelemeleri Anlatım, tartışma
13. Hafta Chicago Stili Makale incelemeleri Anlatım, tartışma
14. Hafta APA Stili Makale incelemeleri Anlatım, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
plan ve öz 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Beşeri bilimler ve edebiyat alanında kullanılan araştırma yöntemlerine dair yetkinlik kazanır.
ÖÇ-2Edindiği araştırma yöntemleri bilgisini kendi çalışmalarında kullanabilme becerisi gösterir.
ÖÇ-3Okuduğu ve incelediği metinlerde kullanılan yöntemleri çözümleyebilir.
ÖÇ-4Akademik etik kuralları çerçevesinde yazılan bir metnin taşıması gereken özellikler konusunda bilgi sahibi olur ve etik ihlallerini tespit etme becerisini edinir.
ÖÇ-5Ulusal ve uluslararası düzeyde akademik araştırma ve yayın yapma konusunda yetkinlik kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5