This seminar will familiarize you with the major theoretical movements of the twentieth century. We will read and analyze the key theoretical texts by paying attention to their characteristics and significance in their contexts. All students will come to class having read all the texts and they will be assigned particular texts to present and discuss in class. Students will also be asked to apply the theoretical positions to a visual or written text of their choice as part of their grades.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Ders sırasında tüm kamera ve mikrofonlar açık olmalıdır.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Işıl Baş
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe (13:00-16:00), 3C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma
Temel Kaynaklar
Harland, Richard. Literary and Cultural Theory from Plato to Barthes. New York: St. Martin’s Press, 1999.
Diğer Kaynaklar
Belsey, Catherine. A Future for Criticism. Chichester, West Sussex: Wiley-Blackwell, 2011.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Ders anlatımı, tartışma
2. Hafta
Plato The Republic Books VII and X
Aristotle Poetics Sections 1-2-3
Ders anlatımı, tartışma
3. Hafta
Ferdinand de Saussure Course in General Linguistics Chapter 1
Roland Barthes Mythologies “Soap-powders and Detergent”, “Steak and Chips”, “The Brain of Einstein”, “Myth Today”
Ders anlatımı, tartışma
4. Hafta
Friedrich Nietzsche “On Truth and Lying in an Extra-Moral Sense”
“The Birth of Tragedy from the spirit of Music”
Jacques Derrida “Structure, Sign, and Play in the Discourse of the Human Sciences”
Ders anlatımı, tartışma
5. Hafta
Michel Foucault
History of Sexuality
PART ONE We "Other Victorians"
PART TWO The Repressive Hypothesis
Chapter 1 The Incitement to Discourse
Chapter 2 The Perverse Implantation
PART THREE Scientia Sexualis
Discipline & Punish: The Birth of the Prison “Panopticism"
Ders anlatımı, tartışma
6. Hafta
Sigmund Freud The Ego and the Id: Key Passages
The Uncanny Beyond the Pleasure Principle
Jacques Lacan “The mirror stage as formative of the function of the I as revealed in psychoanalytic experience”
Jane Gallop “Lacan's ‘Mirror Stage’: Where to Begin”
Ders anlatımı, tartışma
7. Hafta
Marx “Fetishism of Commodities”, “Estranged Labour”
Louis Althusser “Ideology and Ideological State Apparatuses”
Ders anlatımı, tartışma
8. Hafta
Walter Benjamin-“The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction”
Theodor Adorno and Max Horkheimer “The Culture Industry: Enlightenment as Mass Deception”
Ders anlatımı, tartışma
9. Hafta
Project essay due
Ders anlatımı, tartışma
10. Hafta
Edward Said Orientalism “Crisis in Orientalism”
Homi Bhabha “Signs Taken for Wonders”
Ders anlatımı, tartışma
11. Hafta
Frantz Fanon “The Negro and Psychopathology”
Meyda Yegenoglu “Veiled Fantasies: Cultural and Sexual Difference in the Discourse of Orientalism”
Ders anlatımı, tartışma
12. Hafta
Sandra Gilbert and Susan Gubar “Infection in the Sentence: The Woman Writer and the Anxiety of Authorship”
Helene Cixous
“Sorties”
“The Laugh of Medusa”
Ders anlatımı, tartışma
13. Hafta
Luce Irigaray This Sex Which is Not One “Chapter 2”
Laura Mulvey “Visual Culture and Narrative Cinema”
Ders anlatımı, tartışma
14. Hafta
Eve Kosofsky Sedgwick Epistemology of The Closet “Introduction: Axiomatic”
Judith Butler Gender Trouble “Subjects of Sex/Gender/Desire”
Ders anlatımı, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
20
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler Klasik dönemden günümüze kadar mimesis ve temsil
kavramlarının tarih içindeki gelişimini takip etmiş olacaklardır.
ÖÇ-2
Önemli edebiyat kuramları ve bu kuramların temsilcileri hakkında ileri düzeyde bilgi
sahibi olacaklardır.
ÖÇ-3
Farklı kuramları tarihi ve kültürel ortamlarına yerleştireceklerdir.
ÖÇ-4
Edebiyatın doğası ve işlevi üzerine akademik tartışmalar yapacaklardır.
ÖÇ-5
İngiliz dili ve edebiyatı çalışmalarının interdisipliner yönlerini kavrayacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.