Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Geçmişten Günümüze Edebiyat Kuramları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY1001 1 Geçmişten Günümüze Edebiyat Kuramları 3/0/0 Z İngilizce 9
Dersin Amacı
This seminar will familiarize you with the major theoretical movements of the twentieth century. We will read and analyze the ‎key theoretical texts by paying attention to their characteristics and significance in their contexts. All students will come to class ‎having read all the texts and they will be assigned particular texts to present and discuss in class. Students will also be asked to ‎apply the theoretical positions to a visual or written text of their choice as part of their grades. ‎
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Ders sırasında tüm kamera ve mikrofonlar açık olmalıdır.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Işıl Baş
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe (13:00-16:00), 3C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma
Temel Kaynaklar Harland, Richard. Literary and Cultural Theory from Plato to Barthes. New York: St. Martin’s Press, 1999.

 
Diğer Kaynaklar Belsey, Catherine. A Future for Criticism. Chichester, West Sussex: Wiley-Blackwell, 2011.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Ders anlatımı, tartışma
2. Hafta Plato The Republic Books VII and X Aristotle Poetics Sections 1-2-3 Ders anlatımı, tartışma
3. Hafta Ferdinand de Saussure Course in General Linguistics Chapter 1 Roland Barthes Mythologies “Soap-powders and Detergent”, “Steak and Chips”, “The Brain of Einstein”, “Myth Today” Ders anlatımı, tartışma
4. Hafta Friedrich Nietzsche “On Truth and Lying in an Extra-Moral Sense” “The Birth of Tragedy from the spirit of Music” Jacques Derrida “Structure, Sign, and Play in the Discourse of the Human Sciences” Ders anlatımı, tartışma
5. Hafta Michel Foucault History of Sexuality PART ONE We "Other Victorians" PART TWO The Repressive Hypothesis Chapter 1 The Incitement to Discourse Chapter 2 The Perverse Implantation PART THREE Scientia Sexualis Discipline & Punish: The Birth of the Prison “Panopticism" Ders anlatımı, tartışma
6. Hafta Sigmund Freud The Ego and the Id: Key Passages The Uncanny Beyond the Pleasure Principle Jacques Lacan “The mirror stage as formative of the function of the I as revealed in psychoanalytic experience” Jane Gallop “Lacan's ‘Mirror Stage’: Where to Begin” Ders anlatımı, tartışma
7. Hafta Marx “Fetishism of Commodities”, “Estranged Labour” Louis Althusser “Ideology and Ideological State Apparatuses” Ders anlatımı, tartışma
8. Hafta Walter Benjamin-“The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction” Theodor Adorno and Max Horkheimer “The Culture Industry: Enlightenment as Mass Deception” Ders anlatımı, tartışma
9. Hafta Project essay due Ders anlatımı, tartışma
10. Hafta Edward Said Orientalism “Crisis in Orientalism” Homi Bhabha “Signs Taken for Wonders” Ders anlatımı, tartışma
11. Hafta Frantz Fanon “The Negro and Psychopathology” Meyda Yegenoglu “Veiled Fantasies: Cultural and Sexual Difference in the Discourse of Orientalism” Ders anlatımı, tartışma
12. Hafta Sandra Gilbert and Susan Gubar “Infection in the Sentence: The Woman Writer and the Anxiety of Authorship” Helene Cixous “Sorties” “The Laugh of Medusa” Ders anlatımı, tartışma
13. Hafta Luce Irigaray This Sex Which is Not One “Chapter 2” Laura Mulvey “Visual Culture and Narrative Cinema” Ders anlatımı, tartışma
14. Hafta Eve Kosofsky Sedgwick Epistemology of The Closet “Introduction: Axiomatic” Judith Butler Gender Trouble “Subjects of Sex/Gender/Desire” Ders anlatımı, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 20


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler Klasik dönemden günümüze kadar mimesis ve temsil kavramlarının tarih içindeki gelişimini takip etmiş olacaklardır.
ÖÇ-2Önemli edebiyat kuramları ve bu kuramların temsilcileri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-3Farklı kuramları tarihi ve kültürel ortamlarına yerleştireceklerdir.
ÖÇ-4Edebiyatın doğası ve işlevi üzerine akademik tartışmalar yapacaklardır.
ÖÇ-5İngiliz dili ve edebiyatı çalışmalarının interdisipliner yönlerini kavrayacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5