Bu dersin amacı metinlerin üretilme ve okunma süreçlerinin önemli bir parçası olan bağlamsal öğeler hakkındaki farkındalığı arttırmak ve bu bağlamları göz önünde bulunduran araştırma becerilerini kuvvetlendirmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Işıl Baş
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13:00-16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma, ödevler
Temel Kaynaklar
İncelenecek temel metinler her dönem farklı olarak belirlenecektir.
Diğer Kaynaklar
Hazard Adams and Leroy Searle (Eds). Critical Theory Since 1965, University Press of Florida, 1986.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
2. Hafta
Eserden metine
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
3. Hafta
Metinlerin ve bağlamlarının birbirleriyle
olan ilişkileri
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
4. Hafta
Bağlamsal bilginin değeri ve yararı
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
5. Hafta
Biyografik bağlamlar: Yazarların
yaşamları
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
6. Hafta
Biyografik bağlamlar: Bir bütün olarak
yazarın eserleri
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
7. Hafta
Türsel bağlamlar: Türsel beklentiler
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
8. Hafta
Türden sapmalar
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
9. Hafta
Tarihsel bağlamlar: Metnin üretildiği
zaman ve yer
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
10. Hafta
Tarihsel bağlamlar: Metnin okunduğu
zaman ve yer
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
11. Hafta
Eleştirel bağlamlar: Etkilenmenin
önemi
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
12. Hafta
Eleştirel bağlamlar:Etkilenme Endişesi
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
13. Hafta
Sunumlar
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
14. Hafta
Sunumlar
Okuma, tartışma, sunum yapma, ödev
15. Hafta
Çalışma haftası
16. Hafta
Çalışma haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
50
Derse Devam / Katılım
70
30
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler metinlerin üretildiği ve okunduğu koşulların önemini
kavrayacaklardır.
ÖÇ-2
Bağlamsal değişikliklerin anlamı nasıl etkilediğini anlayacaklardır.
ÖÇ-3
Metinlerin ve bu metinlerin bağlamlarının birbirlerinden kesin çizgilerle ayrılamayacağı
fikrini kavrayacak ve uygulamaya koyacaklardır.
ÖÇ-4
Metinlerin ve bağlamlarının yorumlarını sağlam bir biçimde oluşturulmuş
argümanlarla ifade edecekler ve birbirleriyle paylaşacaklardır.
ÖÇ-5
Çalışma alanlarındaki en yeni materyalleri bulma, eleştirel bir bakış açısıyla inceleme
ve kullanma konusunda yeteneklerini ortaya koyacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.