Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tez

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY3001 3 Tez 0/0/0 Z İngilizce 30
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı yüksek lisans programı adaylarının bağımsız araştırma yapmayı öğrenmelerini ve İngiliz edebiyatı ile edebiyat kuramı alanlarındaki bilgi ve eleştirel becerilerinden yararlanarak onaylanmış bir konu üzerine yaklaşık 20000 kelimelik özgün bir eleştirel metin yazmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Turan, Prof. Dr. Işıl Baş, Doç. Dr. Gillian Alban
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri ---
Görüşme Saatleri ve Yeri ---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi, yazılı ve sözlü geribildirim.
Temel Kaynaklar -Yüksek lisans programı adayının araştırma konusu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklar.
Diğer Kaynaklar ----
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tez konusunun belirlenmesi Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
2. Hafta Tez konusunun belirlenmesi Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
3. Hafta Tez cümlesinin yazılması Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
4. Hafta Kaynakça oluşturulması Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
5. Hafta Kaynakça oluşturulması Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
6. Hafta Kaynakça oluşturulması Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
7. Hafta Kaynakça oluşturulması Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
8. Hafta Kaynakça oluşturulması Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
9. Hafta Kaynakça oluşturulması Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi, yazılı ve sözlü geribildirim
10. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
11. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi, yazılı ve sözlü geribildirim
12. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi, yazılı ve sözlü geribildirim
13. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
14. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi, yazılı ve sözlü geribildirim
15. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi, yazılı ve sözlü geribildirim
16. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi
17. Hafta Taslağın yazımı Kapsamlı okuma, edebi ve eleştirel metinlerin analizi, yazılı ve sözlü geribildirim
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Edebi metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında geniş bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-2Edebiyat alanındaki araştırma yöntemlerini ve edebiyata çeşitli eleştirel yaklaşımları çok daha iyi kavrayabilirler
ÖÇ-3İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütmeyi öğrenirler
ÖÇ-4Metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını iyi hazırlanmış tezlerle ifade edebilir ve paylaşabilirler
ÖÇ-5Akademik disiplinlerindeki en yeni araştırma materyallerini eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir ve kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5