Bu dönem için seçilen konu "Edebiyatta Gerçekdışı Öğeler"dir. Bu ders Rönesans döneminden 19. yy sonlarına kadar üretilen edebi metinlerdeki doğaüstü ve fantastik temaların ve öğelerin değişen işlevlerini farklı türler üzerinden inceleyecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Sali 12.00 - 15.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Carsamba 11.00 - 13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma, presantasyon
Temel Kaynaklar
Novels: Virginia Woolf, To the Lighthouse; Sylvia Plath, The Bell Jar; Jean Rhys, Wide Sargasso Sea; Toni Morrison, Beloved; Margaret Atwood, The Handmaid’sTale; Angela Carter, The Passion of NewEve; A. S. Byatt, The Djinn in the Nightingale Additional literature: V. Woolf, A Room of One’s Own; A. Carter, The Bloody Chamber (selected tales) & The Sadeian Woman; N. Wolf, The Beauty Myth; S. Glaspell’s “Trifles;” Kingston, “No Name Woman;” Gilman’s “The Yellow Wallpaper”
Diğer Kaynaklar
Virginia Woolf, “Professions for Women;” Joanna Russ, “Anomalousness” & “Aesthetics;” Gilbert & Gubar, from The Madwoman in the Attic; Naomi Wolf, from The Beauty Myth;Virginia Woolf, A Room of One’s Own; Annette Kolodny, “Dancing through the Minefield;” Helene Cixous, “The Laugh of the Medusa;” Adrienne Rich, “Compulsory Heterosexuality;” Judith Butler, from Gender Trouble;” Luce Irigaray, “This Sex which is Not One” and “Another Cause, Castration,” from Speculum Helene Cixous, “Sorties” Gillian Alban, “The Self in the Petrifying Gaze of the Other,” from The Medusa Gaze; Laura Mulvey, “Visual Pleasure & Narrative Cinema;” Bracha Ettinger, “Fascinance and the Girl-to-m/Other Matrixial Feminine Difference;” Barbara Creed, from The Monstrous Feminine; Angela Carter, The Sadeian Woman; Shoshana Felman, “Women and Madness;” Nina Baym, “Madwomen and her Languages; Gayatri Spivak, “Three Texts;”Susan Friedman, “Creativity and Childbirth Metaphor;”Luce Irigaray, “Body Vs Body;”Luce Irigaray, “Divine Women;” Miriam R. Dexter, from Whence the Goddesses;Riane Eisler, from The Chalice and the Blade
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to Women’s Writing: Madness, Mother and Myth, & distribution of assignments.
Virginia Woolf, “Professions for Women;” Joanna Russ, “Anomalousness” & “Aesthetics;” Gilbert & Gubar, from The Madwoman in the Attic; Naomi Wolf, from The Beauty Myth; preliminary discussion
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
2. Hafta
V. Woolf, A Room of One’s Own; A. Kolodny, “Dancing through the Minefield;” H. Cixous, “The Laugh of the Medusa;” Toni Morrison, The Bluest Eye
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
3. Hafta
A. Rich, “Compulsory Heterosexuality;” J. Butler, from Gender Trouble;” L. Irigaray, “This Sex which is Not One” and “Another Cause, Castration,” from Speculum Helene Cixous, “Sorties”
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
4. Hafta
G. Alban, “The Self in the Petrifying Gaze of the Other,” from The Medusa Gaze; L. Mulvey, “Visual Pleasure & Narrative Cinema;” S. Plath, The Bell Jar
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
5. Hafta
B. Ettinger, “Fascinance and the Girl-to-m/Other Matrixial Feminine Difference;” B. Creed, from The Monstrous Feminine; A. Carter, The Sadeian Woman
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
6. Hafta
S. Felman, “Women and Madness;” N. Baym, “Madwomen and her Languages;” J. Rhys, Wide Sargasso Sea
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
7. Hafta
A. Carter, The Passion of New Eve and The Bloody Chamber, selected tales
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
8. Hafta
G. Spivak, “Three Texts;” V. Woolf, To the Lighthouse
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
9. Hafta
Yazili Sinav
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
10. Hafta
S. Friedman, “Creativity and Childbirth Metaphor;” M. Atwood, The Handmaid’s Tale
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
11. Hafta
L. Irigaray, “Body Vs Body;” C.P. Gilman, “The Yellow Wallpaper;” S. Glaspell, “Trifles”
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
12. Hafta
R. Eisler, from The Chalice and the Blade; Byatt, The Djinn in the Nightingale’s Eye; Kingston, “No Name Woman”
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
13. Hafta
L. Irigaray, “Divine Women;” M. R. Dexter, from Whence the Goddesses
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
14. Hafta
seminar, literary papers duzeltilmesi
Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrenciler edebi metinlerdeki gerçekdışı öğelerin kullanımına yönelik eleştirel bir
yaklaşım geliştireceklerdir.
ÖÇ-2
Kültürel normların ve varsayımların doğaüstü ve fantastik edebiyatı anlama ve
yorumlama yöntemlerimiz üzerindeki etkilerini bulacaklardır.
ÖÇ-3
Seçilen metinlerin edebiyat tarihindeki yerini değerlendireceklerdir.
ÖÇ-4
Seçilen metinleri farklı kuramsal açılardan inceleyeceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.