Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Edebiyattan Seçilmiş Konular

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY0001 Edebiyattan Seçilmiş Konular 3/0/0 SA İngilizce 7
Dersin Amacı
Bu dönem için seçilen konu "Edebiyatta Gerçekdışı Öğeler"dir. Bu ders Rönesans döneminden 19. yy sonlarına kadar üretilen edebi metinlerdeki doğaüstü ve fantastik temaların ve öğelerin değişen işlevlerini farklı türler üzerinden inceleyecektir.  
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Sali 12.00 - 15.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Carsamba 11.00 - 13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma, presantasyon
Temel Kaynaklar

Novels: Virginia WoolfTo the Lighthouse; Sylvia PlathThe Bell Jar; Jean RhysWide Sargasso Sea; Toni Morrison, Beloved; Margaret AtwoodThe Handmaid’s Tale; Angela Carter, The Passion of New Eve; A. S. Byatt, The Djinn in the Nightingale 

Additional literature: V. WoolfA Room of One’s Own; A. CarterThe Bloody Chamber (selected tales) & The Sadeian WomanN. Wolf, The Beauty Myth; S. Glaspell’s “Trifles;” Kingston, “No Name Woman;” Gilman’s “The Yellow Wallpaper”

 

Diğer Kaynaklar

Virginia Woolf, “Professions for Women;” Joanna Russ, “Anomalousness” & “Aesthetics;” Gilbert & Gubar, from The Madwoman in the Attic; Naomi Wolf, from The Beauty Myth;Virginia Woolf, A Room of One’s Own; Annette Kolodny, “Dancing through the Minefield;” Helene Cixous, “The Laugh of the Medusa;” Adrienne Rich, “Compulsory Heterosexuality;” Judith Butler, from Gender Trouble;” Luce Irigaray, “This Sex which is Not One” and “Another Cause, Castration,” from Speculum Helene Cixous, “Sorties” Gillian Alban, “The Self in the Petrifying Gaze of the Other,” from The Medusa Gaze; Laura Mulvey, “Visual Pleasure & Narrative Cinema;” Bracha Ettinger, “Fascinance and the Girl-to-m/Other Matrixial Feminine Difference;” Barbara Creed, from The Monstrous Feminine; Angela Carter, The Sadeian Woman; Shoshana Felman, “Women and Madness;” Nina Baym, “Madwomen and her Languages; Gayatri Spivak, “Three Texts;”Susan Friedman, “Creativity and Childbirth Metaphor;”Luce Irigaray, “Body Vs Body;”Luce Irigaray, “Divine Women;” Miriam R. Dexter, from Whence the Goddesses;Riane Eisler, from The Chalice and the Blade

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Introduction to Women’s Writing: Madness, Mother and Myth, & distribution of assignments. Virginia Woolf, “Professions for Women;” Joanna Russ, “Anomalousness” & “Aesthetics;” Gilbert & Gubar, from The Madwoman in the Attic; Naomi Wolf, from The Beauty Myth; preliminary discussion Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
2. Hafta V. Woolf, A Room of One’s Own; A. Kolodny, “Dancing through the Minefield;” H. Cixous, “The Laugh of the Medusa;” Toni Morrison, The Bluest Eye Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
3. Hafta A. Rich, “Compulsory Heterosexuality;” J. Butler, from Gender Trouble;” L. Irigaray, “This Sex which is Not One” and “Another Cause, Castration,” from Speculum Helene Cixous, “Sorties” Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
4. Hafta G. Alban, “The Self in the Petrifying Gaze of the Other,” from The Medusa Gaze; L. Mulvey, “Visual Pleasure & Narrative Cinema;” S. Plath, The Bell Jar Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
5. Hafta B. Ettinger, “Fascinance and the Girl-to-m/Other Matrixial Feminine Difference;” B. Creed, from The Monstrous Feminine; A. Carter, The Sadeian Woman Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
6. Hafta S. Felman, “Women and Madness;” N. Baym, “Madwomen and her Languages;” J. Rhys, Wide Sargasso Sea Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
7. Hafta A. Carter, The Passion of New Eve and The Bloody Chamber, selected tales Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
8. Hafta G. Spivak, “Three Texts;” V. Woolf, To the Lighthouse Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
9. Hafta Yazili Sinav Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
10. Hafta S. Friedman, “Creativity and Childbirth Metaphor;” M. Atwood, The Handmaid’s Tale Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
11. Hafta L. Irigaray, “Body Vs Body;” C.P. Gilman, “The Yellow Wallpaper;” S. Glaspell, “Trifles” Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
12. Hafta R. Eisler, from The Chalice and the Blade; Byatt, The Djinn in the Nightingale’s Eye; Kingston, “No Name Woman” Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
13. Hafta L. Irigaray, “Divine Women;” M. R. Dexter, from Whence the Goddesses Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
14. Hafta seminar, literary papers duzeltilmesi Okuma, eleştirme, sözlü sunum, yazılı ödev
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Çalışma Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 30
Final 1 40


ÖÇ-1Öğrenciler edebi metinlerdeki gerçekdışı öğelerin kullanımına yönelik eleştirel bir yaklaşım geliştireceklerdir.
ÖÇ-2Kültürel normların ve varsayımların doğaüstü ve fantastik edebiyatı anlama ve yorumlama yöntemlerimiz üzerindeki etkilerini bulacaklardır.
ÖÇ-3Seçilen metinlerin edebiyat tarihindeki yerini değerlendireceklerdir.
ÖÇ-4Seçilen metinleri farklı kuramsal açılardan inceleyeceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4