Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Drama: Seçilmiş Oyunlar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY0003 Drama: Seçilmiş Oyunlar 3/0/0 SA İngilizce 7
Dersin Amacı
Bu ders tiyatro metinlerinin teorik açıdan incelenmesi sürecinde, öğrencilerin tiyatronun doğası ve işlevi hakkında bilgilerini artırmağı ve tiyatronun değerini daha iyi kavramalarını hedefler. Bu derste Eski Yunan’dan günümüze kadar uzanan bir gelenek içinde tiyatronun bir edebi tür olarak gelişimi incelenecektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar --
Ders Gün,Saat ve Yeri --
Görüşme Saatleri ve Yeri --
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma ve sunumlar.
Temel Kaynaklar  
Sophocles Antigone
Aristophanes, The Frogs
Everyman
Shakespeare, A Midsummer Night’s Dream
Shakespeare, Hamlet
Moliere, The Misanthrope
William Wycherley, The Country Wife
Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest
Henrik Ibsen, A Doll’s House
Arthur Miller, Death of A Salesman
Samuel Beckett, Happy Days
Caryl Churchill, Top Girls

 
Diğer Kaynaklar  
Olson Elder, Aristotle’s Poetics and English Literature, Chacago, 1965.
Brown, Andrew. A New Companion to Greek Tragedy. NJ:Barnes, 1983.
Dover, K. J. Aristophanic Comedy. Berkley: U of California, 1972.
Brown, John Russel. Shakespeare and His Comedies. London: Methuen, 1968.
Ribner, Irving. Patterns in Shakespearean Tragedy. New York: Barnes, 1960.
Knutson, Harold C. The Triumph of Wit: Moliere and Restoration Comedy. Columbus: Ohio State UP, 1988.
Northam John. Ibsen: A Critical Study. Cambridge: Cambridge UP, 1973.
Esslin, Martin. Ed. Samuel Beckett: A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, NJ: Prentice, 1965.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Sunum, grup tartışması ve ödev
2. Hafta Sophocles Antigone Sunum, grup tartışması ve ödev
3. Hafta Aristophanes, The Frogs Sunum, grup tartışması ve ödev
4. Hafta Everyman Sunum, grup tartışması ve ödev
5. Hafta Shakespeare, A Midsummer Night’s Dream Sunum, grup tartışması ve ödev
6. Hafta Shakespeare, Hamlet Sunum, grup tartışması ve ödev
7. Hafta Moliere, The Misanthrope Sunum, grup tartışması ve ödev
8. Hafta William Wycherley, The Country Wife Sunum, grup tartışması ve ödev
9. Hafta Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest Sunum, grup tartışması ve ödev
10. Hafta Henrik Ibsen, A Doll’s House Sunum, grup tartışması ve ödev
11. Hafta Arthur Miller, Death of A Salesman Sunum, grup tartışması ve ödev
12. Hafta Samuel Beckett, Happy Days Sunum, grup tartışması ve ödev
13. Hafta Caryl Churchill, Top Girls Sunum, grup tartışması ve ödev
14. Hafta Dönem değerlendirmesi Sunum, grup tartışması ve ödev
15. Hafta Final Sınavı Haftası Sunum, grup tartışması ve ödev
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Projeler 1 30
Final 1 20


ÖÇ-11. Eski Yunan’dan günümüze kadar uzanan tiyatro geleneğinde yer alan oyunların doğası ve işlevi konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-22. Tiyatro metinlerini farklı teorik açılardan inceliyebilirler.
ÖÇ-33. Temel tiyatro eserlerinin oluştuğu entellektüel,siyasal, kültürel, sosyal ve tarihsel ortamlar üzerinde bilimsel tartışmalara katılabilirler.
ÖÇ-44. Farklı türlerde yazılmış olan tiyatro eserlerinin belirgin özelliklerini değerlendirirken doğru terminoloji kullanırlar.
ÖÇ-55. Tiyatro metinlerini eliştirirken farkklı düzeylerdeki anlamları kavrama konusunda yetkinlik kazanırlar.
ÖÇ-66. Sunumlar ve yazılı ödevler için bu alanda en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6