Bu dersin amacı öğrencilerin farklı şiir türlerini daha iyi kavramalarını sağlamak, şiir okuma ve analiz etme yeteneklerini geliştirmek ve onlara farklı tarihsel dönemlere ait, çeşitlilik gösteren şiirleri daha yakından tanıtmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Özlem Gülgün Güner
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 13:00-16:00, 3C 8 10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konferans, tartışma
Temel Kaynaklar
The Norton Anthology of Poetry (1996)
Jon Cook (ed.), Poetry in Theory (2004)
Diğer Kaynaklar
John Hollander, Rhyme’s Reason (2001)
Tom Furniss and Nigel Fabb, Reading Poetry: An introduction (2007)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
IDerse Giriş - Şiir ve anlam evremleri
Konferans, tartışma
2. Hafta
Tek tanrılı dinler öncesi dönem: Sappho,
Konferans, tartışma
3. Hafta
Ortaçağ'dan Kadın Sesleri - Cahiliye'den Erken İslam'a: Al-Khansa,
Konferans, tartışma
4. Hafta
Osmanlı Rönesansı - Islam: Mihri Hatun,
Konferans, tartışma
5. Hafta
Batı Rönesansı: Lady Mary Wroth
Konferans, tartışma
6. Hafta
Restorasyon: Anne Finch
Konferans, tartışma
7. Hafta
Romantizm: Anna Laetitia Barbauld
Konferans, tartışma
8. Hafta
Midterms
Konferans, tartışma
9. Hafta
Modernizm: Mina Loy
Konferans, tartışma
10. Hafta
Çağdaş Sesler: Adrienne Rich
Konferans, tartışma
11. Hafta
Çağdaş Sesler: Wendy Cope
Konferans, tartışma
12. Hafta
Lale Müldür
Konferans, tartışma
13. Hafta
Birhan Keskin
Konferans, tartışma
14. Hafta
Kapanış, Çoğulculuk ve Karar Verilemezlik: son fikirler ve tekrar
Konferans, tartışma
15. Hafta
Final Sınavları Haftası
Konferans, tartışma
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
Konferans, tartışma
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Konferans, tartışma
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Temel şiir türleri ve formları hakkında ayrıntılı bilgi ve kavrayışa sahip olurlar;
ÖÇ-2
Şiir yazımına ilişkin önemli terim ve kavramları anlayabilir ve yerinde kullanabilirler;
ÖÇ-3
Çeşitli türlerde ve dönemlerdeki şiirlerde dilin ve edebi sanatların kullanımını analiz edebilir, açıklayabilir ve yorumlayabilirler;
ÖÇ-4
Çağdaş şiiri yakın okuma, tanımlama, yorumlama ve analiz etmede ileri düzeyde eleştirel beceri sergilerler;
ÖÇ-5
. İyi düşünülmüş ve yapılandırılmış eleştirel metinler üretebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.