Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Shakespeare Tiyatrosu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY0005 Shakespeare Tiyatrosu 3/0/0 SA İngilizce 7
Dersin Amacı
Bu ders son Elizabeth dönemi ve Jacobean dönemi Londra’sının kültür, toplum ve tiyatro gelenekleri ışığında Shakespeare’in bazı oyunları üzerinde yoğun bir şekilde çalışmayı hedefler. Metinler çeşitli konulara farklı eleştirel yaklaşımlarla incelenecektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Gillian Alban
Asistanlar --
Ders Gün,Saat ve Yeri Sali 12.00-15.00
Görüşme Saatleri ve Yeri pazartesi 12-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışmalar ve sunumlar.
Temel Kaynaklar   Richard III (1591)

Merchant of Venice (1596) 

Othello (1604)

King Lear (1605)

Antony and Cleopatra (1607) 

 

Diğer Kaynaklar

The Riverside Shakespeare. Ed. G. Blakemore Evans. New York: Houghton Mifflin, 1974. Greenblatt, Stephen. Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare. Pimlico, 2005.

Greenblatt, Stephen. Tyrant: Shakespeare on Power. London: Vintage, 2018.    

Bloom, Harold. The Invention of the Human. New York: Riverhead Books, 1998.           

Garber, Marjorie. Shakespeare's Ghost Writers: Literature as Uncanny Causality. Methuen, 1987.     

Cavell, Stanley. Disowning Knowledge In Seven Plays of Shakespeare. Cambridge University Press, 1987.

Jan Kott. Shakespeare our Contemporary. tr. Boleslaw Taborski. W.W. Norton Company, 1964.               

Kermode, Frank. Shakespeare's Language. London: Penguin, 2000.                       

Spurgeon, Caroline. Shakespeare's Imagery and What it Tells Us. Cambridge University Press, 1935. 


Shapiro, James. A Year In The Life of Shakespeare: 1599. Faber and Faber, 2005.

Bulman, James C. Ed. Shakespeare, Theory and Performance. Routledge, 1996.


Wood, Michael. In Search of Shakespeare. BBC Books, 2003.

Northrop Frye. “The Argument of Comedy”. Essays in Shakespearean Criticism. Ed. James E. Calderwood, Prentice-Hall, 1970. 

Spivack, Bernard. Shakespeare and the Allegory of Evil. 1958

Styan J.L. “Staging and Acting Conventions”. Essays in Shakespearean Criticism. Ed. James E. Calderwood, Prentice-Hall, 1970. 

A.M. Nagler, Shakespeare’s Stage. New Haven: Yale University, 1958.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş, Richard III Sunum, grup tartışmaları ve ödev
2. Hafta Richard III Sunum, grup tartışmaları ve ödev
3. Hafta Merchant of Venice Sunum, grup tartışmaları ve ödev
4. Hafta Merchant of Venice Sunum, grup tartışmaları ve ödev
5. Hafta Merchant of Venice Sunum, grup tartışmaları ve ödev
6. Hafta King Lear Sunum, grup tartışmaları ve ödev
7. Hafta King Lear Sunum, grup tartışmaları ve ödev
8. Hafta King Lear Sunum, grup tartışmaları ve ödev
9. Hafta Midterm exam Sunum, grup tartışmaları ve ödev
10. Hafta Antony and Cleopatra Sunum, grup tartışmaları ve ödev
11. Hafta Antony and Cleopatra Sunum, grup tartışmaları ve ödev
12. Hafta Othello Sunum, grup tartışmaları ve ödev
13. Hafta Othello Sunum, grup tartışmaları ve ödev
14. Hafta Dönem ve yazili proje Değerlendirmesi Sunum, grup tartışmaları ve ödev
15. Hafta Final Sınavı Haftası, yazili proje teslim etmesi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 30
Derse Devam / Katılım 10 10
Final 1 30


ÖÇ-11. Shakespeare’in oyunlarının biçimi ve Shakespeare tiyatrosunun geleneği hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-22. Shakespeare’in tiyatro metinlerinin oluştuğu entellektüel, siyasal, kültürel, sosyal ve tarihsel ortamları tanımlayıp incelerler.
ÖÇ-33. Shakespeare’in oyunlarını ferklı teorik açılardan inceliyebilirler.
ÖÇ-44. Shakespeare’in komedi ve tragedyalarının belirliyici özelliklerini eleştirel olarak kavrama konusunda yetkinlik kazanırlar.
ÖÇ-55. Shakespeare’in oyunlarına ilişkin ana konuları açıklarken doğru terminoloji kullanırlar.
ÖÇ-66. Shakespeare tiyatrosu ile ilgili olarak metin, performans ve toplum arasındaki ilişki konusunda bilimsel araştırmalara katılabilirler.
ÖÇ-77. Sunumlar ve yazılı ödevler için bu alanda en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7