Shakespeare'in çağdaşlarının oyunlarından seçkilerin yakından incelenmesi aracılığıyla Tudor ve Stuart dönem tiyatrosuna eleştirel bir bakış. Tartışmalarda ele alınacak konulardan bazıları: siyasi entrika, iktidar mücadelesi, savaş, travesti geleneği, zina, cinayet, ensest. Derste kültürel ve politik bağlamların bir parçası olarak erken modern tiyatro gelenekleri ve edebi rekabetler üzerinde durulur. Ayrıca, Shakespeare'in oyunları ve çağdaşları arasında paralellikler tartışılır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
---
Görüşme Saatleri ve Yeri
---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
English Renaissance Drama (Norton Anthology), ed. David Bevington et al. New York: W.W. Norton and Company, 2002.
Dekker, Thomas, Ford, John & Rowley, William. The Witch of Edmonton (New Mermaids) ed. Arthur F. Kinney. New York, W.W. Norton, 1998.
Diğer Kaynaklar
A Companion to Shakespeare (Blackwell Companions to Literature and Culture), ed. David Scott Kastan. Oxford: Wiley-Blackwell, 1999.
Kastan, David Scott and Stallybrass, Peter. Staging the Renaissance. London: Routledge, 1991.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Spanish Tragedy (1582), Kyd
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Arden of Feversham (1590), Anon.
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Dr. Faustus (1594), Marlowe
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Edward II (1594), Marlowe
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Shoemaker’s Holiday (1599), Dekker
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Roaring Girl (1607), Middleton & Dekker
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
The Knight of the Burning Pestle (1607), Beaumont & Fletcher
Sözlü anlatım ve tartışma
9. Hafta
Epicoene (1609), Jonson
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Duchess of Malfi (1613), Webster
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Bartoholomew Fair (1614), Jonson
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
The Witch of Edmonton (1621), Rowley, Dekker & Ford
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Changeling (1622), Middleton & Rowley
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Geribildirim
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Ödev Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
40
Derse Devam / Katılım
90
0
araştırma yazısı
2
60
ÖÇ-1
Uygun eleştirel ve edebi terminoloji kullanılarak metinlerin şiirsel dili ve retorik öğeleri kullanışını analiz eder
ÖÇ-2
Metinlerin içerikleri ile yazıldıkları dönemin kültürel bağlamlarını ilişkilendirir.
ÖÇ-3
Erken modern dönem tiyatrosu çağdaş eleştirel kavramlar ışığında yorumlar.
ÖÇ-4
Metinlerde ele alınan erken modern dönem sorunları ile çağdaş dünyanın tartışılan konularını ilişkilendirir ve karşılaştırır.
ÖÇ-5
İlgili ve güncel araştırma malzemelerinin bulunması, eleştirel gözle incelenmesi ve metin analizlerinde kullanılması konularında yetkinlik gösterir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.