Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Shakespeare'in Çağdaşları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY0006 Shakespeare'in Çağdaşları 3/0/0 SA İngilizce 7
Dersin Amacı
Shakespeare'in çağdaşlarının oyunlarından seçkilerin yakından incelenmesi aracılığıyla Tudor ve Stuart dönem tiyatrosuna eleştirel bir bakış. Tartışmalarda ele alınacak konulardan bazıları: siyasi entrika, iktidar mücadelesi, savaş, travesti geleneği, zina, cinayet, ensest. Derste kültürel ve politik bağlamların bir parçası olarak erken modern tiyatro gelenekleri ve edebi rekabetler üzerinde durulur. Ayrıca, Shakespeare'in oyunları ve çağdaşları arasında paralellikler tartışılır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri ---
Görüşme Saatleri ve Yeri ---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar English Renaissance Drama (Norton Anthology), ed. David Bevington et al. New York: W.W. Norton and Company, 2002.
Dekker, Thomas, Ford, John & Rowley, William. The Witch of Edmonton (New Mermaids) ed. Arthur F. Kinney. New York, W.W. Norton, 1998.
Diğer Kaynaklar A Companion to Shakespeare (Blackwell Companions to Literature and Culture), ed. David Scott Kastan. Oxford: Wiley-Blackwell, 1999.
Kastan, David Scott and Stallybrass, Peter. Staging the Renaissance. London: Routledge, 1991.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Spanish Tragedy (1582), Kyd Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Arden of Feversham (1590), Anon. Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Dr. Faustus (1594), Marlowe Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Edward II (1594), Marlowe Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Shoemaker’s Holiday (1599), Dekker Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Roaring Girl (1607), Middleton & Dekker Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta The Knight of the Burning Pestle (1607), Beaumont & Fletcher Sözlü anlatım ve tartışma
9. Hafta Epicoene (1609), Jonson Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Duchess of Malfi (1613), Webster Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Bartoholomew Fair (1614), Jonson Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta The Witch of Edmonton (1621), Rowley, Dekker & Ford Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Changeling (1622), Middleton & Rowley Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta Geribildirim Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Çalışma Haftası
17. Hafta Final Ödev Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 40
Derse Devam / Katılım 90 0
araştırma yazısı 2 60


ÖÇ-1Uygun eleştirel ve edebi terminoloji kullanılarak metinlerin şiirsel dili ve retorik öğeleri kullanışını analiz eder
ÖÇ-2Metinlerin içerikleri ile yazıldıkları dönemin kültürel bağlamlarını ilişkilendirir.
ÖÇ-3Erken modern dönem tiyatrosu çağdaş eleştirel kavramlar ışığında yorumlar.
ÖÇ-4Metinlerde ele alınan erken modern dönem sorunları ile çağdaş dünyanın tartışılan konularını ilişkilendirir ve karşılaştırır.
ÖÇ-5İlgili ve güncel araştırma malzemelerinin bulunması, eleştirel gözle incelenmesi ve metin analizlerinde kullanılması konularında yetkinlik gösterir.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5