Modern ve çağdaş tiyatro eserlerini (İngilizce veya çeviri) tarihsel, sosyal ve siyasal bağlamlarda incelemeği hedefler. Bu derste çeşitli tiyatro akımlarının ortaya çıkmasına yol açan gelişmeler irdelenecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
--
Görüşme Saatleri ve Yeri
--
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışmalar, sunumlar.
Temel Kaynaklar
Henrik Ibsen, Ghosts,
Anton Chekov, The Seagull
John Osborne, Look Back In Anger
Oscar Wilde, Salome
T.S. Eliot, Murder In the Cathedral
Alfred Jarry, Ubu Roi
Pirandello, Six Characters In Search of Its Author
Artaud, The Marat/Sade
Jean Genet, The Balcony
George Büchner, Woyzcek
Eugene O’Neill, The Hairy Ape
Edward Bond, Bingo
Caryl Churchill, Cloud Nine
Diğer Kaynaklar
Nicoll, Allardyce. English Drama 1900-1950. The Beginnings of the Modern Period. Cambridge, 1973.
Fergusson, Francis, The Idea of a Theatre
Artaud, Antonin, The Theatre and Its Double
Styan J.L. Modern Drama in Theory and Practice, Cambridge University Press, Cambridge 1981 (3 Vols.)
Cassirer, Ernst. The Philosophy of Symbolic Forms. Trans. Ralph Manheim. New Haven. 1957.
Bentley, Eric. The Theory of the Modern Stage, New York, 1968.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş
Tartışma, sunum ve ödevler
2. Hafta
Henrik Ibsen, Ghosts
Tartışma, sunum ve ödevler
3. Hafta
Anton Chekov, Seagull
Tartışma, sunum ve ödevler
4. Hafta
John Osborne, Look Back In Anger
Tartışma, sunum ve ödevler
5. Hafta
Oscar Wilde Salome
Tartışma, sunum ve ödevler
6. Hafta
T. S. Eliot, Murder In The Cathedral
Tartışma, sunum ve ödevler
7. Hafta
Alfred Jarry, Ubu Roi
Tartışma, sunum ve ödevler
8. Hafta
Pirandello, Six Characters in Search of Its Author
Tartışma, sunum ve ödevler
9. Hafta
Artaud, The Marat/Sade
Tartışma, sunum ve ödevler
10. Hafta
Genet, The Balcony
Tartışma, sunum ve ödevler
11. Hafta
Bücher, Woyzcek
Tartışma, sunum ve ödevler
12. Hafta
Eugene O’Neill, The Hairy Ape
Tartışma, sunum ve ödevler
13. Hafta
Caryl Churchill, Cloud Nine
Tartışma, sunum ve ödevler
14. Hafta
Edward Bond, Bingo
Tartışma, sunum ve ödevler
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Tartışma, sunum ve ödevler
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Projeler
1
30
Final
1
20
ÖÇ-1
1. Modern çağ ile ilişkin temel eğilim ve akımlar ve yirminci yüzyıl tiyatrosundan önce oluşan önemli gelişmeler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-2
2. Okunan oyunları farklı teorik açılardan inceliyebilirler.
ÖÇ-3
3. Tiyatro eserlerinin ortaya çıktığı dönemlerdeki entellektüel, siyasal, kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamlar konusunda bilimsel tartışmalara katılabilirler.
ÖÇ-4
4. Modern ve çağdaş tiyatro yazarları tarafından yazılan eserlerin belirleyici özelliklerini eleştirel olarak değerlendirebilirler.
ÖÇ-5
5. Metinlerin incelenmesinde değişik düzeydeki anlamları çok iyi kavrarlar.
ÖÇ-6
6. Sunumlar ve yazılı ödevler için bu alanda en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.