Dersin amacı öğrencileri, doktora düzeyindeki araştırma temellerini vererek, çeşitli Anglophone şiir kuramıyla ve yirminci yüzyıldaki uygulamasıyla tanıştırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, grup çalışması
Temel Kaynaklar
Keith Tuma (ed.) Anthology of Twentieth-Century British and Irish Poetry (OUP, 2001)
Jon Cook (ed), Poetry in Theory (Blackwell, 2004)
Diğer Kaynaklar
Michael Schmidt (ed.), The Harvill Book of Twentieth-Century Poetry in EnglishPostmodern American Poetry: A Norton Anthology
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş: İçerik
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
2. Hafta
Sembolizm: Yeats, ‘The Symbolism of Poetry’, Mallarme
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
3. Hafta
Gelecekçilik / İmgecilik / Vortisizm: Ezra Pound, H. D. ve Mina Loy
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
4. Hafta
Modernizm (1): Pound ve Eliot
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
5. Hafta
Modernizm (2): W. C. Williams, Wallace Stevens, e e cummings
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
6. Hafta
Modern Epik: Pound, Williams, Zukovsky
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
7. Hafta
Harlem Rönesansı: Langston Hughes, Countee Cullen, Claude McKay
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
8. Hafta
Beat şiiri: Allan Ginsberg, Gregory
Corso, Gary Snyder
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
9. Hafta
Akım: Philip Larkin, Elizabeth Jennings ve Thom Gunn
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
10. Hafta
İzdüşümsel şiir: Charles Olson ve The Black Mountain Şairleri (Robert Creeley, Denise Levertov)
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
11. Hafta
İtiraf şiiri: Sylvia Plath, Anne Sexton and Robert Lowell
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
12. Hafta
İngiliz Şiirinin Canlanması: J. H. Prynne ve Denise Riley
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
13. Hafta
Kelimeyi sömürgelikten kurtarmak: Derek Walcott, Les Murray, Grace Nichols
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
14. Hafta
D-İ-L şiiri: Charles Bernstein ve John Ashbery
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
15. Hafta
Final Sınavları haftası
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
16. Hafta
Final Sınavları haftası
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
17. Hafta
Final Sınavları haftası
Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
60
Final
1
25
ÖÇ-1
yirminci yüzyıl Anglophone şiir teorisi ve uygulaması konusunda geniş bir bilgi ve anlayışa sahip olabilecekler
ÖÇ-2
modern şiirin yazıldığı ve okunduğu entellektüel, kültürel ve sosyo-tarihsel kavramları tanıyıp tartışabilecek ve bu kavramlarla yazılan bireysel eserleri belirleyebilecekler
ÖÇ-3
yoğun okuma, betimleme, yorumlama ve analiz ile çağdaş şairlerin kullandığı dil ve şiirsel anlatımlara karşı sofistike bir duyarlık geliştirebilecekler,
ÖÇ-4
çağdaş şiirsel uygulama ve kuramıyla iligili temel terimleri ve kavramları anlayıp uygulayabilecekler,
ÖÇ-5
sofistike ve uyumlu bir tarz içinde şiirsel kuram ve uygulamayla ilgili fikirleri anlayıp kullanabilecekler,
ÖÇ-6
uygun teorik yaklaşımları ve kaynakları kullanarak yirminci yüzyıl şiiri konusunda bireysel araştırma yapabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.