Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Modern ve Çağdaş Şiir

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY0008 Modern ve Çağdaş Şiir 3/0/0 SA İngilizce 7
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencileri, doktora düzeyindeki araştırma temellerini vererek, çeşitli Anglophone şiir kuramıyla ve yirminci yüzyıldaki uygulamasıyla tanıştırmaktır.

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, grup çalışması
Temel Kaynaklar

Keith Tuma (ed.) Anthology of Twentieth-Century British and Irish Poetry (OUP, 2001)
Jon Cook (ed), Poetry in Theory (Blackwell, 2004)

Diğer Kaynaklar

Michael Schmidt (ed.), The Harvill Book of Twentieth-Century Poetry in English
Postmodern American Poetry: A Norton Anthology

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş: İçerik Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
2. Hafta Sembolizm: Yeats, ‘The Symbolism of Poetry’, Mallarme Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
3. Hafta Gelecekçilik / İmgecilik / Vortisizm: Ezra Pound, H. D. ve Mina Loy Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
4. Hafta Modernizm (1): Pound ve Eliot Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
5. Hafta Modernizm (2): W. C. Williams, Wallace Stevens, e e cummings Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
6. Hafta Modern Epik: Pound, Williams, Zukovsky Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
7. Hafta Harlem Rönesansı: Langston Hughes, Countee Cullen, Claude McKay Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
8. Hafta Beat şiiri: Allan Ginsberg, Gregory Corso, Gary Snyder Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
9. Hafta Akım: Philip Larkin, Elizabeth Jennings ve Thom Gunn Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
10. Hafta İzdüşümsel şiir: Charles Olson ve The Black Mountain Şairleri (Robert Creeley, Denise Levertov) Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
11. Hafta İtiraf şiiri: Sylvia Plath, Anne Sexton and Robert Lowell Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
12. Hafta İngiliz Şiirinin Canlanması: J. H. Prynne ve Denise Riley Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
13. Hafta Kelimeyi sömürgelikten kurtarmak: Derek Walcott, Les Murray, Grace Nichols Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
14. Hafta D-İ-L şiiri: Charles Bernstein ve John Ashbery Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
15. Hafta Final Sınavları haftası Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
16. Hafta Final Sınavları haftası Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
17. Hafta Final Sınavları haftası Anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 60
Final 1 25


ÖÇ-1yirminci yüzyıl Anglophone şiir teorisi ve uygulaması konusunda geniş bir bilgi ve anlayışa sahip olabilecekler
ÖÇ-2modern şiirin yazıldığı ve okunduğu entellektüel, kültürel ve sosyo-tarihsel kavramları tanıyıp tartışabilecek ve bu kavramlarla yazılan bireysel eserleri belirleyebilecekler
ÖÇ-3yoğun okuma, betimleme, yorumlama ve analiz ile çağdaş şairlerin kullandığı dil ve şiirsel anlatımlara karşı sofistike bir duyarlık geliştirebilecekler,
ÖÇ-4çağdaş şiirsel uygulama ve kuramıyla iligili temel terimleri ve kavramları anlayıp uygulayabilecekler,
ÖÇ-5sofistike ve uyumlu bir tarz içinde şiirsel kuram ve uygulamayla ilgili fikirleri anlayıp kullanabilecekler,
ÖÇ-6uygun teorik yaklaşımları ve kaynakları kullanarak yirminci yüzyıl şiiri konusunda bireysel araştırma yapabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6