Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Modern ve Çağdaş Roman

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY0009 Modern ve Çağdaş Roman 3/0/0 SA İngilizce 7
Dersin Amacı
Bu ders, 20 ve 21. yüzyıl metinlerinden bir seçki aracılığıyla romanda modernizm ve postmoderizm kavramlarını, özellikle iki kavram arasındaki huzursuz ilişkiye odaklanarak, incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Gillian Alban
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri ---
Görüşme Saatleri ve Yeri ---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar Joseph Conrad, Heart of Darkness
Henry James, The Portrait of a Lady
James Joyce, A Portrait of the Artist as a Young Man
Virginia Woolf, To the Light House
Samuel Beckett, Molloy
J.G. Ballard, Crash
Toni Morrison, Beloved
Don Delillo, The White Noise
Diğer Kaynaklar ---
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: modernite/modernizm-postmodernite/postmodernizm Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Conrad Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta James Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta James Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Joyce Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Woolf Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Woolf Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Beckett Sözlü anlatım ve tartışma
9. Hafta Beckett Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Ballard Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Ballard Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Morrison Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Morrison Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta DeLillo Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Çalışma Haftası
17. Hafta Final ödev teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 40
Derse Devam / Katılım 90 0
araştırma yazısı 2 60


ÖÇ-1Modernite ile modernizm ve postmodernite ile postmodernizm arasındaki farklılığı ayırt eder.
ÖÇ-2Yirminci yüzyılda yazılmış kurgu çeşitleri içinde modernist ve postmodernist kurgu arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
ÖÇ-3Elde edilen bilgiyi bir dizi modern ve postmodern metinin okuma ve analizinde kullanır.
ÖÇ-4Anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkına varır.
ÖÇ-5Yazın kuramı ile ilgili bilgilerini modern ve postmodern metinlerde kullanılan tema ve fikirlerin incelenmesinde kullanır.
ÖÇ-6İlgili ve güncel araştırma malzemelerinin bulunması, eleştirel gözle incelenmesi ve metin analizlerinde kullanılması konularında yetkinlik gösterir.
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6