2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Modern ve Çağdaş Roman
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ENLY0009
Modern ve Çağdaş Roman
3/0/0
SA
İngilizce
7
Dersin Amacı
Bu ders, 20 ve 21. yüzyıl metinlerinden bir seçki aracılığıyla romanda modernizm ve postmoderizm kavramlarını, özellikle iki kavram arasındaki huzursuz ilişkiye odaklanarak, incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Gillian Alban
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
---
Görüşme Saatleri ve Yeri
---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Joseph Conrad, Heart of Darkness
Henry James, The Portrait of a Lady
James Joyce, A Portrait of the Artist as a Young Man
Virginia Woolf, To the Light House
Samuel Beckett, Molloy
J.G. Ballard, Crash
Toni Morrison, Beloved
Don Delillo, The White Noise
Diğer Kaynaklar
---
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: modernite/modernizm-postmodernite/postmodernizm
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Conrad
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
James
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
James
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Joyce
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Woolf
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Woolf
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Beckett
Sözlü anlatım ve tartışma
9. Hafta
Beckett
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Ballard
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Ballard
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Morrison
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Morrison
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
DeLillo
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final ödev teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
40
Derse Devam / Katılım
90
0
araştırma yazısı
2
60
ÖÇ-1 Modernite ile modernizm ve postmodernite ile postmodernizm arasındaki farklılığı ayırt eder. ÖÇ-2 Yirminci yüzyılda yazılmış kurgu çeşitleri içinde modernist ve postmodernist kurgu arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. ÖÇ-3 Elde edilen bilgiyi bir dizi modern ve postmodern metinin okuma ve analizinde kullanır. ÖÇ-4 Anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkına varır. ÖÇ-5 Yazın kuramı ile ilgili bilgilerini modern ve postmodern metinlerde kullanılan tema ve fikirlerin incelenmesinde kullanır. ÖÇ-6 İlgili ve güncel araştırma malzemelerinin bulunması, eleştirel gözle incelenmesi ve metin analizlerinde kullanılması konularında yetkinlik gösterir.
Program Çıktıları
PÇ-1 Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar PÇ-2 Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler. PÇ-3 Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler. PÇ-4 Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar. PÇ-5 İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler. PÇ-6 İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler. PÇ-7 İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar. PÇ-8 Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler. PÇ-9 Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler. PÇ-10 Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler. PÇ-11 İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar. PÇ-12 Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6