Dersin amacı kısa atıf ve referanslardan bütün eserin yeniden yazılmasına kadar her türlü metinlerarası ilişkinin incelenmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma
Temel Kaynaklar
Milton, Paradise Lost
Jane Austen, Northanger Abbey
John Gardner, Grendel
Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildenstern are Dead
Jane Smiley, A Thousand Acres
John Barth, Chimera
Diğer Kaynaklar
Kristeva, Julia. Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. New York: Columbia University Press, 1980.
Genette, Gerard. Palimpsests: Literature in the Second Degree. Nebraska University Press, 1997.
Bakhtin, M. M. The Dialogic Imagination. Austin: The University of Texas Press, 1981.
Hutcheon, Linda, A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century Art Forms. New York: Methuen, 1985.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Okuma, tartışma, yazılı ödev
2. Hafta
Metinlerarasılık Biçimleri
Okuma, tartışma, yazılı ödev
3. Hafta
Saygın ilk metinler: Beowulf
Okuma, tartışma, yazılı ödev
4. Hafta
Grendel
Okuma, tartışma, yazılı ödev
5. Hafta
Saygın ilk metinler: İncil
Okuma, tartışma, yazılı ödev
6. Hafta
Paradise Lost
Okuma, tartışma, yazılı ödev
7. Hafta
Paradise Lost
Okuma, tartışma, yazılı ödev
8. Hafta
Tür Parodisi: Gotik
Okuma, tartışma, yazılı ödev
9. Hafta
Northanger Abbey
Okuma, tartışma, yazılı ödev
10. Hafta
Northanger Abbey
Okuma, tartışma, yazılı ödev
11. Hafta
Yeniden Yaratılan Shakespeare:
Rosencrantz and Guildenstern Are
Dead
Okuma, tartışma, yazılı ödev
12. Hafta
Yeniden Yaratılan Shakespeare:
A Thousand Acres
Okuma, tartışma, yazılı ödev
13. Hafta
Eski Masalların Yeniden Yazımı:
Chimera
Okuma, tartışma, yazılı ödev
14. Hafta
Chimera
Okuma, tartışma, yazılı ödev
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Projeler
1
50
Derse Devam / Katılım
70
30
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler verilen metinleri inceleyerek metinler arası ilişkileri
anlayacaktır
ÖÇ-2
Dil ve anlamın doğru kullanılmasına yönelik eleştirel bir yaklaşım oluşturacaklardır
ÖÇ-3
Herhangi bir yeniden yazılmış metnin özelliklerini ve ilkelerini tespit edip
tanımlayacaklardır
ÖÇ-4
Aynı metnin farklı yeniden yazımlarındaki ve daha önce yazılmış metinlerin
yeniden okumalarındaki saklı amaçları kavrayacaklardır
Program Çıktıları
PÇ-1
Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2
Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3
Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4
Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6
İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7
İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8
Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9
Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler.
PÇ-10
Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler.
PÇ-11
İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12
Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.