Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İngiliz Dili ve Edebiyatı (Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Metinlerarası Yankılar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENLY0010 Metinlerarası Yankılar 3/0/0 SA İngilizce 7
Dersin Amacı
Dersin amacı kısa atıf ve referanslardan bütün eserin yeniden yazılmasına kadar her türlü metinlerarası ilişkinin incelenmesidir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma
Temel Kaynaklar Milton, Paradise Lost
Jane Austen, Northanger Abbey
John Gardner, Grendel
Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildenstern are Dead
Jane Smiley, A Thousand Acres
John Barth, Chimera
Diğer Kaynaklar Kristeva, Julia. Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. New York: Columbia University Press, 1980.
Genette, Gerard. Palimpsests: Literature in the Second Degree. Nebraska University Press, 1997.

Bakhtin, M. M. The Dialogic Imagination. Austin: The University of Texas Press, 1981.

Hutcheon, Linda, A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century Art Forms. New York: Methuen, 1985.
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Okuma, tartışma, yazılı ödev
2. Hafta Metinlerarasılık Biçimleri Okuma, tartışma, yazılı ödev
3. Hafta Saygın ilk metinler: Beowulf Okuma, tartışma, yazılı ödev
4. Hafta Grendel Okuma, tartışma, yazılı ödev
5. Hafta Saygın ilk metinler: İncil Okuma, tartışma, yazılı ödev
6. Hafta Paradise Lost Okuma, tartışma, yazılı ödev
7. Hafta Paradise Lost Okuma, tartışma, yazılı ödev
8. Hafta Tür Parodisi: Gotik Okuma, tartışma, yazılı ödev
9. Hafta Northanger Abbey Okuma, tartışma, yazılı ödev
10. Hafta Northanger Abbey Okuma, tartışma, yazılı ödev
11. Hafta Yeniden Yaratılan Shakespeare: Rosencrantz and Guildenstern Are Dead Okuma, tartışma, yazılı ödev
12. Hafta Yeniden Yaratılan Shakespeare: A Thousand Acres Okuma, tartışma, yazılı ödev
13. Hafta Eski Masalların Yeniden Yazımı: Chimera Okuma, tartışma, yazılı ödev
14. Hafta Chimera Okuma, tartışma, yazılı ödev
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Çalışma Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Projeler 1 50
Derse Devam / Katılım 70 30


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler verilen metinleri inceleyerek metinler arası ilişkileri anlayacaktır
ÖÇ-2Dil ve anlamın doğru kullanılmasına yönelik eleştirel bir yaklaşım oluşturacaklardır
ÖÇ-3Herhangi bir yeniden yazılmış metnin özelliklerini ve ilkelerini tespit edip tanımlayacaklardır
ÖÇ-4Aynı metnin farklı yeniden yazımlarındaki ve daha önce yazılmış metinlerin yeniden okumalarındaki saklı amaçları kavrayacaklardır
Program Çıktıları
PÇ-1Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar
PÇ-2Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler.
PÇ-3Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler.
PÇ-4Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar.
PÇ-5İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler.
PÇ-6İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler.
PÇ-7İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar.
PÇ-8Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler.
PÇ-9Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve kullanabilirler.
PÇ-10Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini görür ve gösterirler.
PÇ-11İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar.
PÇ-12Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4