Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Tarihi ve Restorasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0302 2 SEMİNER 0/0/0 Z TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Seminer dersinin amacı, öğrencinin tez kapsamında araştırmak istediği konu ile ilgili kapsamlı bir altyapı oluşturmak üzere araştırma metodolojisi ve yöntemlerini belirlemeye yardımcı olmak, öğrenciyi konu ile ilgili araştırma yapmaya yöneltmektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar %80 derse devam
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nisa Semiz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Çalışma konusuna karar verilmesinin ardından, öğrencinin teslim edeceği raporlar üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilme, sürecin izlenmesi.
Temel Kaynaklar -Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing

-Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.

-Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Araştırma Konusu ve Sürecinin Planlanması Anlatım ve Tartışma
2. Hafta Ön Araştırma Anlatım
3. Hafta Ön Araştırma Anlatım
4. Hafta Araştırma Yöntemlerinin Geliştirilmesi Tartışma
5. Hafta Araştırma Yöntemlerinin Geliştirilmesi Tartışma
6. Hafta Kaynak Tarama Araştırma
7. Hafta Kaynak Tarama Araştırma
8. Hafta Kaynak Tarama Araştırma
9. Hafta Kaynak Tarama Tartışma
10. Hafta Kaynak Tarama Tartışma
11. Hafta Analizler ve Değerlendirme Araştırma
12. Hafta Analizler ve Değerlendirme Tartışma
13. Hafta Analizler ve Değerlendirme Tartışma
14. Hafta Sunum ve rapor teslimi Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 1 30
Sunum/Rapor 2 70


ÖÇ-1Koruma ve restorasyon ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
ÖÇ-2Tek yapı ve tarihi çevre koruma ölçeklerinde kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
ÖÇ-3Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek problem tanımlayabilme, araştırma yapabilme
ÖÇ-4Tez konusuyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
ÖÇ-5Tez konusu ile ilgili çok yönlü düşünme becerisine sahip olma ve eleştirel değerlendirme yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-2Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-3Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-4Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-6Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-7Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-8Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-10Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-13Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5