Seminer dersinin amacı, öğrencinin tez kapsamında araştırmak istediği konu ile ilgili kapsamlı bir altyapı oluşturmak üzere araştırma metodolojisi ve yöntemlerini belirlemeye yardımcı olmak, öğrenciyi konu ile ilgili araştırma yapmaya yöneltmektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
%80 derse devam
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nisa Semiz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Çalışma konusuna karar verilmesinin ardından, öğrencinin teslim edeceği raporlar üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilme, sürecin izlenmesi.
Temel Kaynaklar
-Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing
-Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.
-Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Araştırma Konusu ve Sürecinin Planlanması
Anlatım ve Tartışma
2. Hafta
Ön Araştırma
Anlatım
3. Hafta
Ön Araştırma
Anlatım
4. Hafta
Araştırma Yöntemlerinin Geliştirilmesi
Tartışma
5. Hafta
Araştırma Yöntemlerinin Geliştirilmesi
Tartışma
6. Hafta
Kaynak Tarama
Araştırma
7. Hafta
Kaynak Tarama
Araştırma
8. Hafta
Kaynak Tarama
Araştırma
9. Hafta
Kaynak Tarama
Tartışma
10. Hafta
Kaynak Tarama
Tartışma
11. Hafta
Analizler ve Değerlendirme
Araştırma
12. Hafta
Analizler ve Değerlendirme
Tartışma
13. Hafta
Analizler ve Değerlendirme
Tartışma
14. Hafta
Sunum ve rapor teslimi
Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım
1
30
Sunum/Rapor
2
70
ÖÇ-1
Koruma ve restorasyon ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
ÖÇ-2
Tek yapı ve tarihi çevre koruma ölçeklerinde kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
ÖÇ-3
Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek problem tanımlayabilme, araştırma yapabilme
ÖÇ-4
Tez konusuyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
ÖÇ-5
Tez konusu ile ilgili çok yönlü düşünme becerisine sahip olma ve eleştirel değerlendirme yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-2
Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-3
Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-4
Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5
Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-6
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-7
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-8
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9
Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-10
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11
Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-13
Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,