Tez danışmanı ile birlikte belirlenmiş bir konuda araştırma ve değerlendirme süreçlerinin ardından, özgün sonuçların ortaya konduğu bir çalışmanın, öğrenci tarafından akademik yazım kurallarına uygun bir biçimde ve alanla ilgili terminolojiyi kullanarak tamamlanması amaçlanmaktadır,
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nisa Semiz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma, Değerlendirme
Temel Kaynaklar
Akın, G., 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri, Tiydem Yayıncılık
Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.
Creswell, J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,
Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing
Türkbal, A., 2003, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri, Aktif Yayınevi
Özdamar, K., 2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
2. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
3. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
4. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
5. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
6. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
7. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
8. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
9. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
10. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
11. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
12. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
13. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
14. Hafta
Rapor, Tez Teslimi
Jüri Değerlendirmesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Tez
1
80
ÖÇ-1
Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularından bir veya birkaçında yoğunlaşan kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
ÖÇ-2
Akademik yazım kurallarına uygun özgün bir çalışmayı tamamlayabilme.
ÖÇ-3
Koruma ve restorasyon alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma.
ÖÇ-4
Koruma ve restorasyon alanlarında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme becerisine sahip olma.
ÖÇ-5
Koruma ve restorasyon konularında uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma.
Program Çıktıları
PÇ-1
Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-2
Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-3
Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-4
Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5
Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-6
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-7
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-8
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9
Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-10
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11
Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-13
Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,