Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Tarihi ve Restorasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEZ ÇALIŞMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0303 3 TEZ ÇALIŞMASI 0/0/0 Z TÜRKÇE 30
Dersin Amacı
Tez danışmanı ile birlikte belirlenmiş bir konuda araştırma ve değerlendirme süreçlerinin ardından, özgün sonuçların ortaya konduğu bir çalışmanın, öğrenci tarafından akademik yazım kurallarına uygun bir biçimde ve alanla ilgili terminolojiyi kullanarak tamamlanması amaçlanmaktadır,  
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nisa Semiz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma, Değerlendirme
Temel Kaynaklar Akın, G., 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri, Tiydem Yayıncılık
Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.
Creswell, J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,
Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing
Türkbal, A., 2003, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri, Aktif Yayınevi
Özdamar, K., 2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
2. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
3. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
4. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
5. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
6. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
7. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
8. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
9. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
10. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
11. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
12. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
13. Hafta Tez ile İlgili Görüşme Araştırma, Değerlendirme
14. Hafta Rapor, Tez Teslimi Jüri Değerlendirmesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Tez 1 80


ÖÇ-1Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularından bir veya birkaçında yoğunlaşan kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
ÖÇ-2Akademik yazım kurallarına uygun özgün bir çalışmayı tamamlayabilme.
ÖÇ-3Koruma ve restorasyon alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma.
ÖÇ-4Koruma ve restorasyon alanlarında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme becerisine sahip olma.
ÖÇ-5Koruma ve restorasyon konularında uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma.
Program Çıktıları
PÇ-1Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-2Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-3Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-4Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-6Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-7Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-8Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-10Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-13Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5