Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Tarihi ve Restorasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI KORUMA ATÖLYESİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0319 ULUSLARARASI KORUMA ATÖLYESİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 5
Dersin Amacı
İKÜ Mimarlık Yüksek Lisans Programı, Restorasyon Dalı'nda uluslararası düzeyde verilmeye gayret edilen yoğun eğitime paralel olarak, Erasmus  Programı çerçevesinde ya da Uluslararası İşbirliği anlaşmalı olduğumuz eğitim kurumları ile birlikte, disiplinlerarası işbirliği içinde, tarihi bir çevre ile ilgili sorunları çözme amacı doğrultusunda, ortak atölye çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda, yurtdışı ya da yurtiçinde gerçekleştirilen alan çalışmalarının ardından, projeler dönemin geri kalanında, her okulun kendi bünyesinde geliştirilmekte, dönem sonunda okulların ve ilgili yerel yönetim yetkililerinin de bir araya geldiği ortak sunumlarla sonuçlandırılmaktadır. Atölye konusu ve programın detayları, çalışmaya katılacak okullarla ortak olarak şekillendirilmektedir. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ortak alan çalışması, konuyla ilgili uzmanlardan seminerler, atölye çalışmaları ve ara jürilerde tashihler.
Temel Kaynaklar Kaynak liste, konuya göre oluşturulmaktadır.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı Anlatım
2. Hafta Bölge ile ilgili ön araştırmalar Atölye tashihi
3. Hafta Alan çalışması Alan çalışması
4. Hafta Analizler Atölye tashihi
5. Hafta Analizler Atölye tashihi
6. Hafta Analizler Atölye tashihi
7. Hafta Analizler Atölye tashihi
8. Hafta 1. Ara jüri 1. Ara jüri
9. Hafta Değerlendirme Atölye tashihi
10. Hafta Değerlendirme Atölye tashihi
11. Hafta Değerlendirme Atölye tashihi
12. Hafta Öneriler Atölye tashihi
13. Hafta Öneriler Atölye tashihi
14. Hafta 2. Ara jüri 2. Ara jüri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 2 40
Projeler 1 50
Derse Devam / Katılım 12 10


ÖÇ-1Yurtiçi ya da yurtdışı okulların öğrencileri ile uluslararası ortamda takım çalışması yapabilme
ÖÇ-2Ulusal ve uluslararası düzeyde, yerel yönetimlerle işbirliği halinde, proje koordinasyon yeteneğinin kazandırılması.
ÖÇ-3Uluslararası tarihi çevre koruma konusunda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma.
ÖÇ-4Korunması gerekli uluslararası tarihi çevrelerden seçilen bir örneği, kuramsal ve uygulama boyutlarında ele alarak özgün bir bilimsel çalışma yapma, sunma ve tartışma yetkinliğine sahip olma.
ÖÇ-5Tarihi çevre koruma konusunda ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılarak elde edilen bilgileri değerlendirebilmek için eleştirel farkındalığa sahip olma.
Program Çıktıları
PÇ-1Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-2Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-3Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-4Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-6Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-7Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-8Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-10Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-13Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5