İKÜ Mimarlık Yüksek Lisans Programı, Restorasyon Dalı'nda uluslararası düzeyde verilmeye gayret edilen yoğun eğitime paralel olarak, Erasmus Programı çerçevesinde ya da Uluslararası İşbirliği anlaşmalı olduğumuz eğitim kurumları ile birlikte, disiplinlerarası işbirliği içinde, tarihi bir çevre ile ilgili sorunları çözme amacı doğrultusunda, ortak atölye çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda, yurtdışı ya da yurtiçinde gerçekleştirilen alan çalışmalarının ardından, projeler dönemin geri kalanında, her okulun kendi bünyesinde geliştirilmekte, dönem sonunda okulların ve ilgili yerel yönetim yetkililerinin de bir araya geldiği ortak sunumlarla sonuçlandırılmaktadır. Atölye konusu ve programın detayları, çalışmaya katılacak okullarla ortak olarak şekillendirilmektedir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ortak alan çalışması, konuyla ilgili uzmanlardan seminerler, atölye çalışmaları ve ara jürilerde tashihler.
Temel Kaynaklar
Kaynak liste, konuya göre oluşturulmaktadır.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı
Anlatım
2. Hafta
Bölge ile ilgili ön araştırmalar
Atölye tashihi
3. Hafta
Alan çalışması
Alan çalışması
4. Hafta
Analizler
Atölye tashihi
5. Hafta
Analizler
Atölye tashihi
6. Hafta
Analizler
Atölye tashihi
7. Hafta
Analizler
Atölye tashihi
8. Hafta
1. Ara jüri
1. Ara jüri
9. Hafta
Değerlendirme
Atölye tashihi
10. Hafta
Değerlendirme
Atölye tashihi
11. Hafta
Değerlendirme
Atölye tashihi
12. Hafta
Öneriler
Atölye tashihi
13. Hafta
Öneriler
Atölye tashihi
14. Hafta
2. Ara jüri
2. Ara jüri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
40
Projeler
1
50
Derse Devam / Katılım
12
10
ÖÇ-1
Yurtiçi ya da yurtdışı okulların öğrencileri ile uluslararası ortamda takım çalışması yapabilme
ÖÇ-2
Ulusal ve uluslararası düzeyde, yerel yönetimlerle işbirliği halinde, proje koordinasyon yeteneğinin kazandırılması.
ÖÇ-3
Uluslararası tarihi çevre koruma konusunda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma.
ÖÇ-4
Korunması gerekli uluslararası tarihi çevrelerden seçilen bir örneği, kuramsal ve uygulama boyutlarında ele alarak özgün bir bilimsel çalışma yapma, sunma ve tartışma yetkinliğine sahip olma.
ÖÇ-5
Tarihi çevre koruma konusunda ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılarak elde edilen bilgileri değerlendirebilmek için eleştirel farkındalığa sahip olma.
Program Çıktıları
PÇ-1
Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-2
Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-3
Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-4
Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5
Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-6
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-7
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-8
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9
Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-10
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11
Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-13
Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,