Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Genomik ve Proteomik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMG0029 Genomik ve Proteomik 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çeşitli model organizmalarda genom yapısının karşılaştırılarak öğrenilmesi, fonksiyonel genomik, farmakogenomik, nutrigenomik, toksikogenomik ve protein protein etkileşimi, postranslasyonel proteomik uygulamaların literatür eşliğinde tartışılarak kavranması
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar İyi derecede İngilizce bilmek
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Alp Ayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Hergün MOBİGEN, Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -ppt sunum ile anlatım

- Demonstrasyon

- Tartışma

- bilimsel makale okuma
Temel Kaynaklar -
1-                  Genomics: Essential Methods, Mike Starkey (Editor), Ramnath Elaswarapu (Editor), Wiley-Blackwell; 1 edition, 2004.
2-                  Essentials of Genomic and Personalized Medicine, Geoffrey S. Ginsburg (Editor), Huntington Ph.D Willard (Editor), Academic Press; 1 edition, 2009.
3-                  Comparative Toxicogenomics, Volume 2 (Advances in Experimental Biology), Christer Hogstrand (Editor), Pete Kille (Editor),  Elsevier Science; 1 edition, 2008.
4-                  Genomics: Applications in Human Biology Sandy B. Primrose (Author), Richard Twyman (Author), Wiley-Blackwell; 1 edition, February 9, 2004.
5-                  Introducing Proteomics: From concepts to sample preparation, mass spectrometry and data analysis, josip Lovric, Wiley-Blackwell, 2011
6-                  Intoduction to Proteomics: Principles and Applications (Methods of Biochemical Analysis), Nawin C.Mishra, Wiley, 2010
7-                  Proteomics in Practice: A guide to successful experimental design. Reiner Westermeier, Tom Naxen, Hans-Rudolf Höpker, Wiley-VCH, 2008
8-                  Introduction to proteomics, Agnieszka Kraj, Jerzy Silberring (Eds.), Wiley, 2008.
Diğer Kaynaklar -www.ncbi.nlm.nih.gov

-www.sciencedirect.com
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Prokaryotik ve Ökaryotik genomuna giriş ve karşılaştırmalı genomik Sözlü sunum, demonstrasyon
2. Hafta Fonkisyonel Genomik uygulamalarda kullanılan teknikler ve deneysel stratejiler Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
3. Hafta İnsan genetik hastalıklarında genomik uygulamalar Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
4. Hafta Vize Analiz, sentez
5. Hafta Farmakogenetik ve farmakogenomiks ve uygulamaları Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
6. Hafta Toksikogenomiks uygulamaları Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
7. Hafta Nutrigenomiks uygulamaları Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
8. Hafta Proteomiğin tanımı , genomik ve sistem biyolojisi ile ilişkisi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
9. Hafta Proteomikte deneysel stratejilere giriş, jel bazlı ayırıcı, protein/peptidlerin jelde görüntülenmesi, proteomik uygulamalarda çipler Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
10. Hafta Protein modifikasyonlarının proteomiği, protein-protein etkileşimlerinin proteomiği Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
11. Hafta Vize Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
12. Hafta Peptid/proteinlerin kütle spektroskopisi ile analizi, uygulamanın temel prensipleri Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
13. Hafta Kütle spektroskopisi ve proteomik verilerin birlikte değerlendirilmesi ve analizi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
14. Hafta Kütle spektrometrik proteom veri analizlerinde biyoinformatik yaklaşımlar, proteomik uygulama stratejileri Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
15. Hafta Final Analiz, sentez
16. Hafta Final Analiz, sentez
17. Hafta Final Analiz, sentez
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 2 60
Final 1 40


ÖÇ-1Farklı canlılardaki genomik yapıların karşılaştırmalı genomik yaklaşım ile ayırt edilmesi
ÖÇ-2Genomik uygulamalarda kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi ile genomik uygulama alanlarının kavranabilinmesi
ÖÇ-3Toksikogenomik, farmakogenomik, nutriogenomik gibi alanlardaki problemlerin analiz edilmesi ve genomik uygulama yöntemleri ile yeni yaklaşımlar üretebilmek
ÖÇ-4Klasik ve son proteomik yaklaşımlar ile protein yapısının karşılaştırılması
ÖÇ-5Proteomik yaklaşımların tanımlanması ve protein yapı ve fonksiyonlarının araştırılması
ÖÇ-6Biyolojik sistemleri anlayabilmek için ne kadar spesifik proteomik tekniklerin kullanılması ve sonuçlarının ne şekilde analiz edilmelerinin öğretilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, alanda var olan problemleri belirleyebilmek, analiz edebilmek ve çözüm üretebilme yetisine sahip olmak.
PÇ-2Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde moleküler hücre biyolojisi, bitki biyoteknolojisi ve moleküler genetik temel alanlarında özgün çalışmalar için yeni teknolojilere dayalı araştırma stratejileri geliştirebilmek ve uygulayabilmek.
PÇ-3En az bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili konuları tartışabilmek.
PÇ-4Toplumsal sorunlara duyarlı olmak ve alanının bilgi ve becerilerini, diğer disiplinlerin bilgileri ile sentezleyerek bu sorunlara çözüm üretebilme yetisini kazanabilmek.
PÇ-5Uzmanlık alanının bilgi birikimi ve bilimsel yaklaşımları çerçevesinde bağımsız karar alabilmek ve yaratıcılık becerilerini kullanarak proje üretebilmek ve yürütebilmek.
PÇ-6Problemi çözüm aşamasında bağımsız karar alabilmek ve becerilerini kullanarak ekip çalışmasına uyumlu bir şekilde katkıda bulunabilmek.
PÇ-7Edinmiş olduğu bilgi birikimini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alan içi ve/veya alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilmek.
PÇ-8Araştırmalarında insan hakları ve bilim etiğine uygun hareket etmeyi benimsemek
PÇ-9Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
PÇ-10Program süresince edinilen bilgi ve becerilerin bir üst akademik düzeyde devam ettirilebilmesi için gereken donanıma sahip olabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6