Bu dersin amacı çeşitli model organizmalarda genom yapısının karşılaştırılarak öğrenilmesi, fonksiyonel genomik, farmakogenomik, nutrigenomik, toksikogenomik ve protein protein etkileşimi, postranslasyonel proteomik uygulamaların literatür eşliğinde tartışılarak kavranması
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
İyi derecede İngilizce bilmek
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Alp Ayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Hergün MOBİGEN, Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-ppt sunum ile anlatım
- Demonstrasyon
- Tartışma
- bilimsel makale okuma
Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
10. Hafta
Protein modifikasyonlarının proteomiği, protein-protein etkileşimlerinin proteomiği
Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
11. Hafta
Vize
Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
12. Hafta
Peptid/proteinlerin kütle spektroskopisi ile analizi, uygulamanın temel prensipleri
Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
13. Hafta
Kütle spektroskopisi ve proteomik verilerin birlikte değerlendirilmesi ve analizi
Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
14. Hafta
Kütle spektrometrik proteom veri analizlerinde biyoinformatik yaklaşımlar, proteomik uygulama stratejileri
Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma ve tartışma
15. Hafta
Final
Analiz, sentez
16. Hafta
Final
Analiz, sentez
17. Hafta
Final
Analiz, sentez
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Farklı canlılardaki genomik yapıların karşılaştırmalı genomik yaklaşım ile ayırt edilmesi
ÖÇ-2
Genomik uygulamalarda kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi ile genomik uygulama alanlarının kavranabilinmesi
ÖÇ-3
Toksikogenomik, farmakogenomik, nutriogenomik gibi alanlardaki problemlerin analiz edilmesi ve genomik uygulama yöntemleri ile yeni yaklaşımlar üretebilmek
ÖÇ-4
Klasik ve son proteomik yaklaşımlar ile protein yapısının karşılaştırılması
ÖÇ-5
Proteomik yaklaşımların tanımlanması ve protein yapı ve fonksiyonlarının araştırılması
ÖÇ-6
Biyolojik sistemleri anlayabilmek için ne kadar spesifik proteomik tekniklerin kullanılması ve sonuçlarının ne şekilde analiz edilmelerinin öğretilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, alanda var olan problemleri belirleyebilmek, analiz edebilmek ve çözüm üretebilme yetisine sahip olmak.
PÇ-2
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde moleküler hücre biyolojisi, bitki biyoteknolojisi ve moleküler genetik temel alanlarında özgün çalışmalar için yeni teknolojilere dayalı araştırma stratejileri geliştirebilmek ve uygulayabilmek.
PÇ-3
En az bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili konuları tartışabilmek.
PÇ-4
Toplumsal sorunlara duyarlı olmak ve alanının bilgi ve becerilerini, diğer disiplinlerin bilgileri ile sentezleyerek bu sorunlara çözüm üretebilme yetisini kazanabilmek.
PÇ-5
Uzmanlık alanının bilgi birikimi ve bilimsel yaklaşımları çerçevesinde bağımsız karar alabilmek ve yaratıcılık becerilerini kullanarak proje üretebilmek ve yürütebilmek.
PÇ-6
Problemi çözüm aşamasında bağımsız karar alabilmek ve becerilerini kullanarak ekip çalışmasına uyumlu bir şekilde katkıda bulunabilmek.
PÇ-7
Edinmiş olduğu bilgi birikimini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alan içi ve/veya alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilmek.
PÇ-8
Araştırmalarında insan hakları ve bilim etiğine uygun hareket etmeyi benimsemek
PÇ-9
Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
PÇ-10
Program süresince edinilen bilgi ve becerilerin bir üst akademik düzeyde devam ettirilebilmesi için gereken donanıma sahip olabilmek.