Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Hücrede Sinyal İletimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMG0017 Hücrede Sinyal İletimi 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Dersin amacı ilk aşamada hücrede sinyal iletimini tanımlamak, tiplerini ve farklı sinyal moleküllerinin moleküler niteliklerini öğretebilmektir.  Daha sonra farklı sinyal yolaklarını detaylı bir şekilde ele almak ve bu yolaklardaki sapmaların neden olduğu hastalıkları öğretmektir.  Böylelikle öğrenci farklı sinyal yolakları ve farklı kanserler arasındaki ilişkileri öğrenecek dolayısı ile kendi araştırmalarını bu dersten edindiği bilgilere dayandırarak tasarlayabilecek ve araştırmalarında elde ettiği sonuçları yorumlayabilecektir.  Böylelikle kanser moleküler biyolojisi alanında yapmak istediği yüksek lisans çalışmalarına yön verebilecektir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 10.00-13.00, Prof. Dr. Atilla Özalpan Seminer salonu
Görüşme Saatleri ve Yeri Her gun Atakoy Yerleşkesi, MOBIGEN binasıı
Öğretim Yöntem ve Teknikleri ppt sunumları, video ve animasyon gösterimleri
Temel Kaynaklar J. Hancock, Cell Signalling, Oxford University Press, 2005.

JW Wang and R. Casero,  Polyamine Cell Signalling.Physiology, Pharmacology and Cancer Research. Humana Press, 2006.

D. Batien et al. Signal Transduction, Elsevier Academic Press, 2005.

 
Diğer Kaynaklar Holz RW, Fisher SK. Cellular Signaling Mechanisms. In: Siegel GJ, Agranoff BW, Albers RW, et al., editors. Basic Neurochemistry: Molecular, Cellular and Medical Aspects. 6th edition. Philadelphia: Lippincott-Raven; 1999. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK28213/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hücre sinyal mekanizmasının ana prensipleri, Sözlü anlatım
2. Hafta Hücrede sinyalin farklı yolları, Sinyal koordinasyonu, Sözlü anlatım
3. Hafta Ekstrasellüler sinyaller, hormonlar, sitokinler, Sözlü anlatım
4. Hafta Büyüme faktörleri, Sözlü anlatım, degerlendirme
5. Hafta Nörotransmiterler, ATPaz, feromonlar, Sözlü anlatım
6. Hafta Ekstrasellüler sinyallerin tayini Sözlü anlatım
7. Hafta Reseptörlerin rolleri, reseptör tipleri, ligandların reseptörlere bağlanması, protein fosforilasyonu Sözlü anlatım
8. Hafta Kinazlar, fosfatazlar, siklik nükleotidler, Sözlü anlatım
9. Hafta Siklazlar, G proteinler, Sözlü anlatım,degerlendirme
10. Hafta İnositol fosfat metabolizması, Sözlü anlatım
11. Hafta Membran lipidlerinin rolleri, Sözlü anlatım
12. Hafta İntrasellüler kalsiyumun sinyal rolü, Sözlü anlatım, degerlendirme
13. Hafta Reaktif oksijen türleri, reaktif azot türleri, Sözlü anlatım
14. Hafta İnsülin ve sinyal iletim kaskatı. Sözlü anlatım
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Hücre sinyal iletiminin esaslarını öğrenebilmesi
ÖÇ-2Hücre reseptör ve ligand ilişkilerini detaylı bir şekilde öğrenebilmesi
ÖÇ-3Farklı sinyal yolaklarını öğrenebilmesi
ÖÇ-4Farklı sinyal yolaklarındaki hasarların öğrenebilmesi
ÖÇ-5Farklı sinyal yolakları, hasarları ve kanser tipleri arasındaki moleküler ilişkilerin öğrenebilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, alanda var olan problemleri belirleyebilmek, analiz edebilmek ve çözüm üretebilme yetisine sahip olmak.
PÇ-2Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde moleküler hücre biyolojisi, bitki biyoteknolojisi ve moleküler genetik temel alanlarında özgün çalışmalar için yeni teknolojilere dayalı araştırma stratejileri geliştirebilmek ve uygulayabilmek.
PÇ-3En az bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili konuları tartışabilmek.
PÇ-4Toplumsal sorunlara duyarlı olmak ve alanının bilgi ve becerilerini, diğer disiplinlerin bilgileri ile sentezleyerek bu sorunlara çözüm üretebilme yetisini kazanabilmek.
PÇ-5Uzmanlık alanının bilgi birikimi ve bilimsel yaklaşımları çerçevesinde bağımsız karar alabilmek ve yaratıcılık becerilerini kullanarak proje üretebilmek ve yürütebilmek.
PÇ-6Problemi çözüm aşamasında bağımsız karar alabilmek ve becerilerini kullanarak ekip çalışmasına uyumlu bir şekilde katkıda bulunabilmek.
PÇ-7Edinmiş olduğu bilgi birikimini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alan içi ve/veya alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilmek.
PÇ-8Araştırmalarında insan hakları ve bilim etiğine uygun hareket etmeyi benimsemek
PÇ-9Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
PÇ-10Program süresince edinilen bilgi ve becerilerin bir üst akademik düzeyde devam ettirilebilmesi için gereken donanıma sahip olabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5