Araştırma yöntemleri dersinde bir araştırmanın nasıl yapılması gerektiği, literatür taraması, araştırma teknikleri, anket hazırlama ve bir kamuoyu araştırmasının analiz edilerek raporlanmasının ele alınması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin kendi ilgileri doğrultusunda seçtikleri bir konu ile ilgili bir araştırma geliştirip sunuşa ve rapora dökmesi beklenmektedir. Ders bu amaç doğrultusunda 2 dönemi kapsamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 18:00, Ataköy Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
a.mumcu@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konu Anlatımı
Sınıf içi tartışma
Proje hazırlama
Öğrenci Sunumlar
Temel Kaynaklar
-· Bilimsel Araştırma Yöntemleri- Prof.Dr.Niyazi Karasar
· Anket Hazırlama Teknikleri- Türker Baş
· Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri / Ali Yıldırım-Hasan Şimşek
· Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-A.Hamdi İslamoğlu (2011)
· Day, Robert A. 1997. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayınlanır, çev. Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK
Ders notları
• Outline hazırlama, bilimsel yayın tarama ve alıntı yapma
Sözlü anlatım/ uygulama
5. Hafta
• Kamuoyu araştırması nasıl yapılır?
Sözlü anlatım
6. Hafta
• Anket hazırlama teknikleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
• Tablo ve grafik hazırlanması, kaynakça hazırlama
Sözlü anlatım/ uygulama
8. Hafta
• Makale hazırlanması ve sunumu
Sözlü anlatım/ uygulama
9. Hafta
• Makale hazırlanması ve sunumu
Sözlü anlatım/ uygulama
10. Hafta
• Öğrenci sunumları
Proje/ Uygulama
11. Hafta
• Öğrenci sunumları
Proje/ Uygulama
12. Hafta
• Öğrenci sunumları
Proje/ Uygulama
13. Hafta
• Öğrenci sunumları
Proje/ Uygulama
14. Hafta
• Öğrenci sunumları
Proje/ Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Araştırmayı tanımlama ve araştırma süreci ve metotlarını açıklama
ÖÇ-2
2. Üniversite bünyesinde başarılı araştırma süreçlerini ve ihtiyaçlarını anlamak
ÖÇ-3
3. Bir araştırma projesi planlamak ve yürütmek amacıyla araştırma sürecinin temel yönlerini nasıl uygulanacağını bilmek
ÖÇ-4
4. Öğrencilerin araştırma projesi ile ilgili bilgi toplama için kütüphane ve kaynaklarını etkin kullanmasını sağlamak
ÖÇ-5
5. Nitel araştırma ve nitel araştırma yürütmek ve doğrulamak için kullanılan yöntemleri kavrayabilme
ÖÇ-6
6. Örnekleme süreci anlamak için, anketlerin veri toplama araçları olarak kullanılarak öğrencilerin kendi verilerini elde etmesi
ÖÇ-7
7. İstatistiksel analizler yapmak için SPSS kullanmak
ÖÇ-8
8. Çoklu regresyon analizi, tek yönlü varyans analizi ve çok değişkenli varyans analizi için SPSS i kullanma ya da basit regresyon ve açıklayıcı veri analizi için Eviews kullanma
ÖÇ-9
9. Mevcut makaleleri inceleme ve çözümleme, ve makale yayınlama
ÖÇ-10
10. Ulusal/Uluslararası bir kongrede bildiri sunabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları vb.) temel bilgileri açıklayarak işletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri kişisel ve mesleki çevrede yönetsel, ekonomik ve siyasi konuların bileşenlerini belirleyip, eleştirel bakış açısı ile analiz ederek çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3
Sürdürülebilirlik kapsamında küresel ve sosyal açıdan kapsayıcı bir perspektif ile yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme yetkinliği kazanır.
PÇ-4
Analitik bir şekilde akıl yürütebilmek ve disiplinler arası alanlarda teoriler uygulayarak problemleri ele alarak ve yenilikçi çözümler yaratabilmek ve değişen şartlarda paydaşların çıkarlarını gözetebilecek uygun işletme prosedürlerini ve stratejileri geliştirir.
PÇ-5
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.