Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Doktora
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme Doktora Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Pazarlama Kuramları ve Uygulamaları

Pazarlama Kuramları ve Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISDL2001 2 Pazarlama Kuramları ve Uygulamaları 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama teorisine ve güncel pazarlama kavramlarına hakim olmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar Yabancı yayınları okuyup yorumlayacak yabancı dil bilgisi aranmaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 16:00-18:50, Ataköy Kampüsü AK-B11
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Kemal Özkan Yılmaz - BK B-8/4, Salı 12:00-14:00; Randevu için kemal.yilmaz@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü sunumların yapılması
Temel Kaynaklar - Güncel pazarlama konuları ile ilgili yabancı kaynaklar
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamaya Giriş Sözlü Anlatım ve Tartışma
2. Hafta Stratejik Pazarlama, Pazarlamayı Etkileyen Makro ve Mikro Çevresel Faktörler Sözlü Anlatım ve Tartışma
3. Hafta Tüketici ve Örgütsel Müşteri Davranışları Sözlü Anlatım ve Tartışma
4. Hafta Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma Sözlü Anlatım ve Tartışma
5. Hafta Ürün ve Fiyat Sözlü Anlatım ve Tartışma
6. Hafta Dağıtım ve İletişim Sözlü Anlatım ve Tartışma
7. Hafta Pazarlama Araştırmaları Sözlü Anlatım ve Tartışma
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
10. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
11. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
12. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
13. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
14. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
15. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
16. Hafta Doktora Tez Sunumları, Pazarlama Teorilerinin ve Araştırma Yöntemlerinin Tartışılması Öğrenci Sunumları ve Tartışma
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama teorisine hakim olmak.
ÖÇ-2Güncel pazarlama kavramlarını öğrenmek
ÖÇ-3Pazarlama araştırmasına hakim olmak
ÖÇ-4Pazarlama Konularına Yönelik Olarak, Disiplinler Arası Sorun Çözebilecek Düşüne Yeterliliğine Sahip Olmak
ÖÇ-5 Pazarlama KonularındaYayın Yapabilme ve Eleştirel Düşünme Yeterliliği Kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları vb.) temel bilgileri açıklayarak işletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri kişisel ve mesleki çevrede yönetsel, ekonomik ve siyasi konuların bileşenlerini belirleyip, eleştirel bakış açısı ile analiz ederek çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3Sürdürülebilirlik kapsamında küresel ve sosyal açıdan kapsayıcı bir perspektif ile yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme yetkinliği kazanır.
PÇ-4Analitik bir şekilde akıl yürütebilmek ve disiplinler arası alanlarda teoriler uygulayarak problemleri ele alarak ve yenilikçi çözümler yaratabilmek ve değişen şartlarda paydaşların çıkarlarını gözetebilecek uygun işletme prosedürlerini ve stratejileri geliştirir.
PÇ-5Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5