Bu dersin amacı; başlangıcından itibaren klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden şiir çığırları, ekolleri ve üslupları incelemektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ömür Ceylan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, okuma ve tartışma.
Temel Kaynaklar
-Köksal, Fatih, (2005), Klasik Türk Şiiri Araştırmaları, Akçağ Yay.
-Babacan, İsrafil, (2012), Klasik Türk Şiirinin Son Baharı Sebk-i Hindi, Akçağ Yay.
-Dilçin, Cem, (2011), Divan Şiiri ve Şairleri Üzerine İncelemeler, Kabalcı.
-Kurnaz, Cemal, (2007), Osmanlı Şair Okulu, Birleşik Dağ.
-Tarlan, Ali Nihat, (1990),Prof. Dr. Ali Nihad Tarlan'ın Makalelerinden Seçmeler, AKM Yay.
-Tarlan, Ali Nihat, (1981), Edebiyat Meseleleri, Ötüken Yay.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı: Kapsamı, amacı, önemi, kural ve gerekleri
Anlatım ve okuma
2. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği hakkında genel bilgiler.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
3. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği hakkında genel bilgiler.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
4. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği hakkında genel bilgiler.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
5. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekoller.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
6. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekoller.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplar ve bu üslupların öncüleri.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
9. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplar ve bu üslupların öncüleri.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
10. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplar ve bu üslupların öncüleri.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
11. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplara ait örnek metinler.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
12. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplara ait örnek metinler.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
13. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplara ait örnek metinler.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
14. Hafta
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplara ait örnek metinler.
Anlatım, okuma ve kütüphane araştırması
15. Hafta
Sunum
Sunum
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Klasik Türk şiir geleneği hakkında genel bilgiler edinir.
ÖÇ-2
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri tanır.
ÖÇ-3
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üslupları tanır.
ÖÇ-4
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üslupların öncülerini tanır.
ÖÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden üsluplara ait örnek metinleri okur, yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.