Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Türk Halk Hikayeleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDED0032 Türk Halk Hikayeleri 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
 Türk Halk Hikayeleri konusunda yapılan çalışmalar ve bu çalışmalar sonucunda halk hikayesi konusunda tespit edilen bilimsel sonuçların neler olduğu kavranır. Ayrıca hikaye anlatma geleneğinin bugünkü durumunun ne olduğu hususunda araştırmalar yapılır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Muharrem Kaya
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
Temel Kaynaklar -BORATAV, Pertev Naili (2011) Halk Hikayeleri ve Halk Hikayeciliği, Tarih Vakfı Yayınları


ELÇİN, Şükrü (2000), Kerem ile Aslı Hikayesi (Araştırma İnceleme), Ankara: Akçağ Yayınları.
ALPTEKİN, Ali Berat (1997), Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Ankara: Akçağ Yayınları.
GÖRKEM, İsmail (2000), Halk Hikayeleri Araştırmaları Çukurovalı Aşık Mustafa Köse ve Hikaye Repertuvarı, Ankara: Akçağ Yayınları.

KAYA, Doğan-M. Z. KOZ (2000), Halk Hikâyeleri, İstanbul: Kitabevi Yayınları.


SPIES, Otto, Türk Halk Kitapları (Çev: Behcet Gönül)

Diğer Kaynaklar BALİ, Muhan (1973)Ercişli Emrah İle Selvi Han Hikayesi Varyantların Tesbiti ve Halk Hikayeciliği Bakımından Önemi, Atatürk Üni. Yayınları.

İKÜ Muhan Bali Folklor Ses Arşivi Materyalleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halk Hikayelerinin kökenleri Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
2. Hafta Halk Hikayelerinin kökenleri Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
3. Hafta Destandan Halk Hikayesine Geçiş Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
4. Hafta Destan Tipi Halk Hikayeleri-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
5. Hafta Destan Tipi Halk Hikayeleri-II Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
6. Hafta Dede Korkut Kitabı üzerinde Hikaye incelemeleri-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
7. Hafta Dede Korkut Kitabı üzerinde Hikaye incelemeleri-II Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
8. Hafta Kerem ile Aslı Hikayesi üzerinde incelemeler-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
9. Hafta Kerem ile Aslı Hikayesi üzerinde incelemeler-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
10. Hafta Ara Sınav
11. Hafta Ercişli Emrah ile Selvihan Hikayesi üzerinde incelemeler-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
12. Hafta Ercişli Emrah ile Selvihan Hikayesi üzerinde incelemeler-II Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
13. Hafta Halk Hikayesi tasnif etme ve önemli musannifler-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
14. Hafta Halk Hikayesi tasnif etme ve önemli musannifler-II Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 60


ÖÇ-1Halk Hikayelerinin kökenini araştırır ve kavrar.
ÖÇ-2Halk Hikayesi tasnif etmenin anlamını kavrar; önemli hikaye tasnifçilerini ve eserlerini öğrenir.
ÖÇ-3Halk Hikayelerini dış-iç yapı, dil-üslup ve motifler bakımından değerlendirme bilgisini kazanır.
ÖÇ-4Hikaye anlatma geleneğini tarihi ve coğrafi bağlamda değerlendirir.
ÖÇ-5Yaşamakta olan hikaye tasnif ediciler ve hikaye anlatıcılardan bilimsel yöntemlerle hikayeler derler ve bunları değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5