Türk Halk Hikayeleri konusunda yapılan çalışmalar ve bu çalışmalar sonucunda halk hikayesi konusunda tespit edilen bilimsel sonuçların neler olduğu kavranır. Ayrıca hikaye anlatma geleneğinin bugünkü durumunun ne olduğu hususunda araştırmalar yapılır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
Temel Kaynaklar
-BORATAV, Pertev Naili (2011) Halk Hikayeleri ve Halk Hikayeciliği, Tarih Vakfı Yayınları
ELÇİN, Şükrü (2000), Kerem ile Aslı Hikayesi (Araştırma İnceleme), Ankara: Akçağ Yayınları.
ALPTEKİN, Ali Berat (1997), Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Ankara: Akçağ Yayınları.
GÖRKEM, İsmail (2000), Halk Hikayeleri Araştırmaları Çukurovalı Aşık Mustafa Köse ve Hikaye Repertuvarı, Ankara: Akçağ Yayınları.
KAYA, Doğan-M. Z. KOZ (2000), Halk Hikâyeleri, İstanbul: Kitabevi Yayınları.
SPIES, Otto, Türk Halk Kitapları (Çev: Behcet Gönül)
Diğer Kaynaklar
BALİ, Muhan (1973)Ercişli Emrah İle Selvi Han Hikayesi Varyantların Tesbiti ve Halk Hikayeciliği Bakımından Önemi, Atatürk Üni. Yayınları.
İKÜ Muhan Bali Folklor Ses Arşivi Materyalleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Halk Hikayelerinin kökenleri
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
2. Hafta
Halk Hikayelerinin kökenleri
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
3. Hafta
Destandan Halk Hikayesine Geçiş
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
4. Hafta
Destan Tipi Halk Hikayeleri-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
5. Hafta
Destan Tipi Halk Hikayeleri-II
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
6. Hafta
Dede Korkut Kitabı üzerinde Hikaye incelemeleri-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
7. Hafta
Dede Korkut Kitabı üzerinde Hikaye incelemeleri-II
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
8. Hafta
Kerem ile Aslı Hikayesi üzerinde incelemeler-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
9. Hafta
Kerem ile Aslı Hikayesi üzerinde incelemeler-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
10. Hafta
Ara Sınav
11. Hafta
Ercişli Emrah ile Selvihan Hikayesi üzerinde incelemeler-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
12. Hafta
Ercişli Emrah ile Selvihan Hikayesi üzerinde incelemeler-II
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
13. Hafta
Halk Hikayesi tasnif etme ve önemli musannifler-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
14. Hafta
Halk Hikayesi tasnif etme ve önemli musannifler-II
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Halk Hikayelerinin kökenini araştırır ve kavrar.
ÖÇ-2
Halk Hikayesi tasnif etmenin anlamını kavrar; önemli hikaye tasnifçilerini ve eserlerini öğrenir.
ÖÇ-3
Halk Hikayelerini dış-iç yapı, dil-üslup ve motifler bakımından değerlendirme bilgisini kazanır.
ÖÇ-4
Hikaye anlatma geleneğini tarihi ve coğrafi bağlamda değerlendirir.
ÖÇ-5
Yaşamakta olan hikaye tasnif ediciler ve hikaye anlatıcılardan bilimsel yöntemlerle hikayeler derler ve bunları değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.