Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Türk Dili ve Edebiyatı (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Elektronik Ortamda Halkbilimi ve Halk Edebiyatı

Elektronik Ortamda Halkbilimi ve Halk Edebiyatı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDED0035 Elektronik Ortamda Halkbilimi ve Halk Edebiyatı 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
 Halk Bilimi ve Halk Edebiyatı açısından yeni bir alan olarak değerlendirilen elektronik ortamı incelemek; bu alandaki halk kültürüne ilişkin ürünleri tanımak  ve bu ortamın gelecekte nasıl bir işlevi yerine getireceğini değerlendirmek.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Muharrem Kaya
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
Temel Kaynaklar -ÇOBANOĞLU, Özkul (1997) "İcra Merkezli Yapısal Kalıplaşmaların İşlevleri
Açısından Yazılı Kültür Ortamı Âşık Destanları ile İngiliz Sokak Baladları" Milli Folkor S.35, s.28-32. 


ONG, J. Walter (l995) (Çev: S. Banon) Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi.

TAŞLIOVA, M. Mete (2006), Elektronik Cön Kavramı ve Türk Halkbiliminin Değeri Bilinmeyen Kaynakları, Hacettepe Üni. türkiyat Araştırmaları Merkezi Yay. Sayı: 5, ss. 89-112.

ERSOY; Ruhi (2012), " Halkbilimi Çalışmalarının Gelişimine Paralel Olarak 'Alan Araştırması' Kavramını Yeniden Düşünmek" Milli Folklor, S: 94, ss.5-13.

 

Diğer Kaynaklar -YAVUZER,  Hayati (2008) "İnternet Ortamında Aşık Tarzı şiir Geleneği ve Aşık Karşılaşmaları" Halk Kültürü ve Köroğlu Bilgi Şöleni Bildirileri,   Bolu ss.51-71.



 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkbilimi ve Halk Edebiyatının İcra ve Kayıt Ortamları Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
2. Hafta Sözlü ve Yazılı Ortamlar. Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
3. Hafta Kaydedilmiş İcra Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
4. Hafta Kaynak Olarak Cönklerin Halkbilimi ve Halk Edebiyatı Açısından Önemi-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
5. Hafta Kaynak Olarak Cönklerin Halkbilimi ve Halk Edebiyatı Açısından Önemi-II Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
6. Hafta Elektronik Ortama Geçiş ve Bunun Halk Edebiyatı ve Halk Bilimi Açısından Değerlendirilmesi-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
7. Hafta Elektronik Ortama Geçiş ve Bunun Halk Edebiyatı ve Halk Bilimi Açısından Değerlendirilmesi-II Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
8. Hafta Elektronik Cönk Kavramı-I Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
9. Hafta Elektronik Cönk Kavramı-II Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
10. Hafta Ara Sınav
11. Hafta Halkbilimi Alanında İlk Ses Kayıtları, Taş plaklar Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
12. Hafta Teyplerle Yapılan HalkbilimseL Kayıtlar Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
13. Hafta Radyo ve Televizyon Yayınlarında Halkbilimsel Ses Kayıtları Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
14. Hafta CD'lere ve İnternet Ortamına Yansıyan Halkbilimsel Ses Kayıtları Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
15. Hafta Dönem Sonu sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 60


ÖÇ-1Halk Edebiyatı ve Halkbilimi için elektronik ortamın yeni bir alan oluşturduğu bilgisini edinir.
ÖÇ-2Radyo, Tv, Gazete vb. yayınlarda halk kültürüne ilişkin zengin bir malzeme olduğunun farkına varır.
ÖÇ-3Sesli Cönk denilebilecek elektronik ortama ait bant, kaset, CD gibi ürünlerin Halkbiliminin çağdaş kaynakları olduğunu tespit eder.
ÖÇ-4Elktronik Ortamın Aşık Tarzı şiir için yeni bir icra alanı olduğu bilgisini edinir.
ÖÇ-5İl, ilçe ve köylere ait Web sitelerinin görsel ve işitsel açıdan zengin malzeme içerdiğini kavrar ve belli ölçülerde yararlanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5