Halk Bilimi ve Halk Edebiyatı açısından yeni bir alan olarak değerlendirilen elektronik ortamı incelemek; bu alandaki halk kültürüne ilişkin ürünleri tanımak ve bu ortamın gelecekte nasıl bir işlevi yerine getireceğini değerlendirmek.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
Temel Kaynaklar
-ÇOBANOĞLU, Özkul (1997) "İcra Merkezli Yapısal Kalıplaşmaların İşlevleri
Açısından Yazılı Kültür Ortamı Âşık Destanları ile İngiliz Sokak Baladları" Milli Folkor S.35, s.28-32.
ONG, J. Walter (l995) (Çev: S. Banon) Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi.
TAŞLIOVA, M. Mete (2006), Elektronik Cön Kavramı ve Türk Halkbiliminin Değeri Bilinmeyen Kaynakları, Hacettepe Üni. türkiyat Araştırmaları Merkezi Yay. Sayı: 5, ss. 89-112.
ERSOY; Ruhi (2012), " Halkbilimi Çalışmalarının Gelişimine Paralel Olarak 'Alan Araştırması' Kavramını Yeniden Düşünmek" Milli Folklor, S: 94, ss.5-13.
Diğer Kaynaklar
-YAVUZER, Hayati (2008) "İnternet Ortamında Aşık Tarzı şiir Geleneği ve Aşık Karşılaşmaları" Halk Kültürü ve Köroğlu Bilgi Şöleni Bildirileri, Bolu ss.51-71.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Halkbilimi ve Halk Edebiyatının İcra ve Kayıt Ortamları
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
2. Hafta
Sözlü ve Yazılı Ortamlar.
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
3. Hafta
Kaydedilmiş İcra
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
4. Hafta
Kaynak Olarak Cönklerin Halkbilimi ve Halk Edebiyatı Açısından Önemi-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
5. Hafta
Kaynak Olarak Cönklerin Halkbilimi ve Halk Edebiyatı Açısından Önemi-II
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
6. Hafta
Elektronik Ortama Geçiş ve Bunun Halk Edebiyatı ve Halk Bilimi Açısından Değerlendirilmesi-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
7. Hafta
Elektronik Ortama Geçiş ve Bunun Halk Edebiyatı ve Halk Bilimi Açısından Değerlendirilmesi-II
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
8. Hafta
Elektronik Cönk Kavramı-I
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
9. Hafta
Elektronik Cönk Kavramı-II
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
10. Hafta
Ara Sınav
11. Hafta
Halkbilimi Alanında İlk Ses Kayıtları, Taş plaklar
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
12. Hafta
Teyplerle Yapılan HalkbilimseL Kayıtlar
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
13. Hafta
Radyo ve Televizyon Yayınlarında Halkbilimsel Ses Kayıtları
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
14. Hafta
CD'lere ve İnternet Ortamına Yansıyan Halkbilimsel Ses Kayıtları
Ön Hazırlık-Anlatım-Tartışma
15. Hafta
Dönem Sonu sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Halk Edebiyatı ve Halkbilimi için elektronik ortamın yeni bir alan oluşturduğu bilgisini edinir.
ÖÇ-2
Radyo, Tv, Gazete vb. yayınlarda halk kültürüne ilişkin zengin bir malzeme olduğunun farkına varır.
ÖÇ-3
Sesli Cönk denilebilecek elektronik ortama ait bant, kaset, CD gibi ürünlerin Halkbiliminin çağdaş kaynakları olduğunu tespit eder.
ÖÇ-4
Elktronik Ortamın Aşık Tarzı şiir için yeni bir icra alanı olduğu bilgisini edinir.
ÖÇ-5
İl, ilçe ve köylere ait Web sitelerinin görsel ve işitsel açıdan zengin malzeme içerdiğini kavrar ve belli ölçülerde yararlanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.