Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- anlatım, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
Temel Kaynaklar
-Akyüz, Kenan (2005) Modern Türk edebiyatının Ana Çizgileri I (1860-1923), İstanbul, İnkılap Yayınevi.
- Kudret, Cevdet, (1979) Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, İstanbul
- Parlatır, İsmail (Kooridnatör), (2005) Tanzimat Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınları
- Parlatır, İsmail (Kooridnatör), (2005) Servet-i Fünun Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınları
- Parlatır, İsmail (Kooridnatör), (2007) II. Meşrutiyet Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınları
- Hece Dergisi Roman Özel Sayısı
- Hece Dergisi Türk Öykücülüğü Özel Sayısı
- Türk Dili Dergisi Roman Özel Sayısı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanzimat Öncesi Türk Nesri Hakkında Genel Bilgiler
Anlatım, tartışma.
2. Hafta
Tanzimat Fermanı ve Dönemi
Anlatım, tartışma.
3. Hafta
XIX. Yüzyıl Osmanlı Toplumunda Sosyal Değişmeler
Anlatım, tartışma.
4. Hafta
Tanzimat’la Birlikte Türk Edebiyatına Giren Yeni Tür ve Şekiller
Anlatım, tartışma.
5. Hafta
Tanzimat Dönemi I. Nesil Yazarları
Anlatım, tartışma.
6. Hafta
Tanzimat Dönemi II. Nesil Yazarları
Okuma ve tartışma.
7. Hafta
Ara Nesil Edebiyatı
Okuma ve tartışma.
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
I. Meşrutiyet’in İlanı ve II. Abdülhamid Dönemi’nin Edebiyata Etkisi
Anlatım, tartışma.
10. Hafta
Servet-i Fünun Edebiyatı’nı Hazırlayan Süreç
Anlatım, tartışma.
11. Hafta
Servet-i Fünun Hikâye ve Romanı
Okuma ve tartışma.
12. Hafta
II. Meşrutiyet’in İlanı ve Döneme Etkisi
Okuma ve tartışma.
13. Hafta
II: Meşrutiyet Dönemi Hikâye ve Romanı
Okuma ve tartışma.
14. Hafta
I. Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu’nun Çöküşü
Okuma ve tartışma.
15. Hafta
Milli Mücadele Dönemi Türk Edebiyatı
Okuma ve tartışma.
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ1. Tanzimat Fermanı ve dönemini bilir.
ÖÇ-2
ÖÇ2. Tanzimat yazarlarını tanır, eserlerini yorumlar.
ÖÇ-3
ÖÇ3. Servet-i Fünun yazarlarını tanır, eserlerini yorumlar.
ÖÇ-4
ÖÇ4. II. Meşrutiyet Dönemi yazarlarını bilir, eserlerini yorumlar.
ÖÇ-5
ÖÇ5. Milli Mücadele Dönemi Edebiyatını bilir, eserlerini yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.