Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tanzimat’tan Cumhuriyete Hikâye ve Roman II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDED0044 Tanzimat’tan Cumhuriyete Hikâye ve Roman II 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, Tanzimat’tan Cumhuriyet  Dönemine kadar eser veren Türk nesir yazarlarını tanımak, hikâye ve romanlarını çözümlemek ve yorumlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Durali Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - anlatım, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
Temel Kaynaklar -Akyüz, Kenan (2005) Modern Türk edebiyatının Ana Çizgileri I (1860-1923), İstanbul, İnkılap Yayınevi.


- Kudret, Cevdet, (1979) Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, İstanbul

- Parlatır, İsmail (Kooridnatör), (2005) Tanzimat Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınları

- Parlatır, İsmail (Kooridnatör), (2005) Servet-i Fünun Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınları

- Parlatır, İsmail (Kooridnatör), (2007) II. Meşrutiyet Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınları

- Hece Dergisi Roman Özel Sayısı

- Hece Dergisi Türk Öykücülüğü Özel Sayısı

- Türk Dili Dergisi Roman Özel Sayısı

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanzimat Öncesi Türk Nesri Hakkında Genel Bilgiler Anlatım, tartışma.
2. Hafta Tanzimat Fermanı ve Dönemi Anlatım, tartışma.
3. Hafta XIX. Yüzyıl Osmanlı Toplumunda Sosyal Değişmeler Anlatım, tartışma.
4. Hafta Tanzimat’la Birlikte Türk Edebiyatına Giren Yeni Tür ve Şekiller Anlatım, tartışma.
5. Hafta Tanzimat Dönemi I. Nesil Yazarları Anlatım, tartışma.
6. Hafta Tanzimat Dönemi II. Nesil Yazarları Okuma ve tartışma.
7. Hafta Ara Nesil Edebiyatı Okuma ve tartışma.
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta I. Meşrutiyet’in İlanı ve II. Abdülhamid Dönemi’nin Edebiyata Etkisi Anlatım, tartışma.
10. Hafta Servet-i Fünun Edebiyatı’nı Hazırlayan Süreç Anlatım, tartışma.
11. Hafta Servet-i Fünun Hikâye ve Romanı Okuma ve tartışma.
12. Hafta II. Meşrutiyet’in İlanı ve Döneme Etkisi Okuma ve tartışma.
13. Hafta II: Meşrutiyet Dönemi Hikâye ve Romanı Okuma ve tartışma.
14. Hafta I. Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu’nun Çöküşü Okuma ve tartışma.
15. Hafta Milli Mücadele Dönemi Türk Edebiyatı Okuma ve tartışma.
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1ÖÇ1. Tanzimat Fermanı ve dönemini bilir.
ÖÇ-2ÖÇ2. Tanzimat yazarlarını tanır, eserlerini yorumlar.
ÖÇ-3ÖÇ3. Servet-i Fünun yazarlarını tanır, eserlerini yorumlar.
ÖÇ-4ÖÇ4. II. Meşrutiyet Dönemi yazarlarını bilir, eserlerini yorumlar.
ÖÇ-5ÖÇ5. Milli Mücadele Dönemi Edebiyatını bilir, eserlerini yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5