Cumhuriyet Dönemi Türk şiirini tanımak, şairleri hakkında bilgi sahibi olmak, şiirin sosyal ve politik hayatla ilişkisini kurmak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Bahtiyar Aslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, araştırma ve tartışma
Temel Kaynaklar
Enginün, İnci, Cumhuriyet dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yay. İstanbul, 2012.
Karaca, Alaattin, İkinci Yeni Poetikası, Hece Yay. Ankara 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Cumhuriyet Dönemi şiirinin sosyal zemini
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Cumhuriyet Dönemi şiirinin politik zemini
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Memleket edebiyatı
Araştırma, tartışma
4. Hafta
Yedi Meşaleciler
Araştırma, tartışma
5. Hafta
Garip Hareketi
Araştırma, tartışma
6. Hafta
Garip Hareketinin poetikası
Araştırma, tartışma
7. Hafta
Hisar Grubu
Araştırma, tartışma
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Nazım Hikmet ve şiiri
Araştırma, tartışma
10. Hafta
Necip Fazıl ve Şiiri
Araştırma, tartışma
11. Hafta
Necip Fazıl'ın Poetikası
Araştırma, tartışma
12. Hafta
İkinci Yeni şiiri
Anlatım, tartışma
13. Hafta
Cemal Süreya ve Sezai Karakoç
Araştırma, tartışma
14. Hafta
Ece Ayhan veEdip Cansever
Araştırma, tartışma
15. Hafta
1980 sonrası Türk şiiri
Anlatım, tartışma
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Cumhuriyet Döneminde eser veren şairleri tanır
ÖÇ-2
Birinci Yeni şiirini sosyal ve politik bağlamı içinde değerlendirir
ÖÇ-3
İkinci Yeni şiirini anlar ve yorumlar
ÖÇ-4
Cumhuriyet dönemi şiir tartışmalarını bilir
ÖÇ-5
Cumhuriyet Dönemi poetik metinleri yorumlar
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.