Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-anlatım, örnekleme, tartışma, karşılaştırma.
Temel Kaynaklar
- Sakızlı Ohannes Paşa, Güzel Sanatlar Tarihine Giriş
- Ali Osman Alakuş, Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sanat Nedir? Sanatın İşlevi
Anlatım, tartışma.
2. Hafta
Dünya Görsel Sanatlar Tarihine Genel Bir Bakış
Anlatım, tartışma.
3. Hafta
Türk Görsel Sanatlar Tarihine Genel Bir Bakış
Anlatım, tartışma.
4. Hafta
Edebiyat ve Güzel Sanatlar İlişkisi
Anlatım, tartışma.
5. Hafta
Türk Edebiyatında Güzel Sanatların Yeri
Anlatım, tartışma.
6. Hafta
Türk Edebiyatında Güzel Sanatların Kullanımı
Okuma ve tartışma.
7. Hafta
Minyatür ve Edebiyat
Okuma ve tartışma.
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Minyatür ve Edebiyat
Anlatım, tartışma.
10. Hafta
Resim ve Edebiyat
Anlatım, tartışma.
11. Hafta
Sahne Sanatları ve Edebiyat
Okuma ve tartışma.
12. Hafta
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Tiyatro
Okuma ve tartışma.
13. Hafta
Türk Sinema Tarihine Genel Bir Bakış
Okuma ve tartışma.
14. Hafta
Sinema ve Edebiyat
Okuma ve tartışma.
15. Hafta
Türk Edebiyatında Sinemanın Yeri
Okuma ve tartışma.
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ1. Sanat ve İşlevini bilir.
ÖÇ-2
ÖÇ2. Görsel Sanatlar ve Edebiyat ilişkisini tanımlar.
ÖÇ-3
ÖÇ3. Edebi Eserlerde Görsel Sanat ilişkisini karşılaştırır.
ÖÇ-4
ÖÇ4. Sahne Sanatları ve Edebiyat ilişkisini yorumlar.
ÖÇ-5
ÖÇ5. Sinema ile edebiyat ilişkisini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.