Günümüz rekabet şartlarında marka yönetimi&stratejileri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak ve güncel örnekler üzerinden incelemeler yapmak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş & Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Süreci
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta
Marka Tanımı ve Kapsamı
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta
Markalaşma Süreci
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta
Marka Çeşitleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta
Ürün ve Marka Karşılaştırması
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta
Marka Olmanın Önemi
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta
Vize Sınavı
8. Hafta
Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Bilinirliliği
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
9. Hafta
Marka Değeri, Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Konumlandırma
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta
Markaların Korunması
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta
Marka Yönetim Stratejileri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta
Marka Pazarlama Stratejisi
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta
Marka Stratejileri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Marka iletişim süreci ile ilgili pratikleri öğrenmek
ÖÇ-2
Marka yönetim modelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
Kampanya yönetimi ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2
Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4
Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5
Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6
Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7
Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8
Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.