Güler Ertan - Emin Sansarcı Görsel Sanatlarda Anlam Ve Algı, 2017, Alternatif yayıncılık, İstanbul
Güler Ertan - Emin Sansarcı Eğitimcilerin Notlarıyla Temel Sanat Eğitimi, 2021, Alternatif yayıncılık, İstanbul
Cats Platformu Yaratıcı Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sanatın amacı ve işlevleri
Sözlü anlatım.
2. Hafta
Sanatın amacı ve işlevleri
Sözlü anlatım.
3. Hafta
Tasarım ilkeleri
Anlatım ve uygulama.
4. Hafta
Tasarım ilkeleri
Anlatım ve uygulama.
5. Hafta
Noktalama çalışması.
Anlatım ve uygulama.
6. Hafta
Noktalama çalışması.
Anlatım ve uygulama.
7. Hafta
Doku çalışması
Anlatım ve uygulama.
8. Hafta
Doku çalışması
Anlatım ve uygulama.
9. Hafta
Görsel kompozisyon kuralları.
Anlatım ve uygulama.
10. Hafta
Görsel kompozisyon kuralları.
Anlatım ve uygulama.
11. Hafta
Reprodüksiyon
Anlatım ve uygulama.
12. Hafta
Reprodüksiyon
Anlatım ve uygulama.
13. Hafta
Reprodüksiyon
Anlatım ve uygulama.
14. Hafta
Reprodüksiyon
Anlatım ve uygulama.
15. Hafta
Yaratıcı sanatsal uygulamalar.
Uygulama.
16. Hafta
Yaratıcı sanatsal uygulamalar.
Uygulama.
17. Hafta
Yaratıcı sanatsal uygulamalar.
Uygulama.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
IÖğrenci doku çalışmalarına hakim olur.
ÖÇ-2
Renk bilgisi kazanır.
ÖÇ-3
Renk karışımlarını tanır.
ÖÇ-4
Leke değerleri üzerine görsel araştırmalar yapar.
ÖÇ-5
Öğrendiklerini farklı tekniklerde manuel uygulamalar ile pekiştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.