Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yayın Grafiği I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT3004 3 Yayın Grafiği I 2/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Yayın Grafiği alanına dahil olan grafik tasarım materyallerinin (Dergi, gazete, katalog, broşür vb.) tasarlanması. 
Ön Koşullar Yayın Grafiği I
Eş Koşullar Yayın Grafiği I
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A BRANCH; THURSDAY 14:00-18:00 5B06 B BRANCH; THURSDAY 09:00-13:00 5B06 BRANCH C; MONDAY 09:00 - 11:00 FRIDAY 16:00 - 18:00 5B06
Görüşme Saatleri ve Yeri MONDAY 09:00-18:00 4A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, Gösterip Yaptırma ve Proje

Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yayın grafiği Genel Giriş, Tanımlamalar. Uygulama ve teorik
2. Hafta İndesign programı giriş Uygulama ve teorik
3. Hafta Sayfa ayarları, sayfa numaraları ekleme, şablon oluşturma Uygulama ve teorik
4. Hafta Yazı ve paragraf ayarlamaları Uygulama ve teorik
5. Hafta Stiller ile çalışma Uygulama ve teorik
6. Hafta Görseller üzerinde düzenlemeler yapma Uygulama ve teorik
7. Hafta Katalog Tasarımı Uygulama ve teorik
8. Hafta Katalog Tasarımı Uygulama ve teorik
9. Hafta Katalog Tasarımı Uygulama ve teorik
10. Hafta Katalog Tasarımı Uygulama ve teorik
11. Hafta Çocuk hikaye kitabı tasarımı. Uygulama ve teorik
12. Hafta Çocuk hikaye kitabı tasarımı. Uygulama ve teorik
13. Hafta Çocuk hikaye kitabı tasarımı. Uygulama ve teorik
14. Hafta Çocuk hikaye kitabı tasarımı. Uygulama ve teorik
15. Hafta Çocuk hikaye kitabı tasarımı. Uygulama ve teorik
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1I. Yayın Grafiği kategorisindeki tasarımların başlangıcından bitimine dek gelişme sürecini uygulamalı olarak öğrenir ve hakim olur.
ÖÇ-2II. Dergi, broşür, katalog, kitap gibi çok sayfalı tasarımların uygulamalarını yaparak öğrendiklerini pekiştirir.
ÖÇ-3III.İçeriği en doğru hali ile yansıtabilecek ve benzerleri içinden öne çıkabilecek yaratıcı tasarımlar yapar.
ÖÇ-4IV.Tasarım elemanlarının sayfa üzerinde kullanımında uyulması gerekli olan tasarım gerekliliklerini öğrenmek ve uygulamak.
ÖÇ-5V.Temel Grafik Tasarım İlkelerini ve kompozisyon bilgilerini, yapılan uygulama ile pekiştirerek hayata geçirebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5