Öğrencinin tasarım çalışmalarında kullanabileceği, aynı zamanda da piyasa da ağırlıklı olarak kullanılan Photoshop yazılımının temel olarak öğretilmesi ve yazılımların öğrenme süreci içinde tasarımların nasıl uygulanabileceği; nasıl bir yöntem geliştirilebileceği konusunda bir bakış açısı kazandırması bağlamında; yaptırılacak uygulama çalışmalarına bir yöntem önerisi getirmek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım
Eş Koşullar
Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje
Temel Kaynaklar
Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, ders hakkında bilgi
Dijital eğitim; Sözlü Anlatım.
2. Hafta
Grafik formatları ve genel özellikleri, bitmap grafikler, vektörel grafikler, çözünürlük nedir, Adobe Photoshop programı arayüz bilgileri.
Dijital eğitim; Sözlü Anlatım.
3. Hafta
Araçlar tanıtımı; seçim ve çizim araçları
Dijital eğitim; Uygulama
4. Hafta
Seçim araçları ile dekupe yöntemleri;
Dijital eğitim; Uygulama
5. Hafta
Seçim araçları ile dekupe yöntemleri;
Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
6. Hafta
Seçim araçları ile dekupe yöntemleri;
Dijital eğitim; Uygulama
7. Hafta
Görsel üzerinde istenmeyen öğelerin temizlenmesi; Stamp toll, Pacth Toll; Healing Brush ve Content Avare
Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
8. Hafta
Metin yazımı ve katman özellikleri; Clip mask, karışım modları, akıllı obje uygulamaları
Dijital eğitim; Uygulama
9. Hafta
Uygulama sınavı
Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
10. Hafta
Mockup çalışması
Dijital eğitim; Uygulama
11. Hafta
Mockup çalışması
Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
12. Hafta
Final çalışması Seçilen film afişinin yeniden yorumlanması
Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
13. Hafta
Final çalışması Seçilen film afişinin yeniden yorumlanması
Dijital eğitim; Uygulama
14. Hafta
Final çalışması Seçilen film afişinin yeniden yorumlanması
Dijital eğitim; Uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci Adobe Photoshop programının arayüzünü tanır, panel ve toolbarların özelliklerini öğrenir
ÖÇ-2
Öğrenci görselleri düzenleyerek renk, doku ve efekt katabilir.
ÖÇ-3
Öğrenci metin özelliklerini kullanarak istenilen biçimde yazı oluşturabilir, oluşturduğu yazıyı görsel tasarım elemanı olarak kullanabilir.
ÖÇ-4
Öğrenci kendi başına bir tasarım oluşturarak istenilen formatta çıktı oluşturabilir.
ÖÇ-5
Ders içinde kullanılan dijital tasarım programlarında çeşitli grafik tasarım ürünleri tasarlamak.
ÖÇ-6
Dijitalde uygulanan tasarım ürünlerinin çıkışının alınması sonucunda üretilen tasarımın makete dönüştürülmesi.
ÖÇ-7
Tasarım ürünlerinin oluşturulmasında fikir sürecinden uygulamanın noktalanma sürecine kadar geçen tüm aşamalara hakim olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.