|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
After Effects program anlatımı |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
2. Hafta |
After Effects program anlatımı. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
3. Hafta |
After Effects program anlatımı |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
4. Hafta |
Jpeg uzantılı bir görüntünün After Effects programında hareketlendirilmesi. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
5. Hafta |
Görüntünün hareketlendirilmesine yönelik çalışmalar. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
6. Hafta |
Birden fazla elemanın bir arada kullanılması, uzak yakın ilişkisi, hareket etkisi yaratma. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
7. Hafta |
Görüntünün After Effects programında renk, doku, saydamlık, büyüklük, küçüklük ilişkilerinin işlenmesi. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
8. Hafta |
After Effects programında animasyon yapımı ve ses efekti eklenmesi. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
9. Hafta |
After Effect içerisinde Photoshop projesi kullanımı |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
10. Hafta |
Yaratılan animasyonun farklı uzantılar ile kaydedilmesi ve kaydedilen bu çalışmaların movie hali üzerinde farklılıklar yaratma. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
11. Hafta |
After Effects programında hazır efektlerin kullanımı. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
12. Hafta |
Tipografinin animasyonda kullanımı. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
13. Hafta |
Tipografi üzerinde hazır efektlerin kullanımına yönelik uygulamalar. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
14. Hafta |
Tipografi üzerinde hazır efektlerin kullanımına yönelik uygulamalar. |
Sözel ve görsel anlatım + uygulama |
15. Hafta |
Final |
Final |
16. Hafta |
Final |
Final |
17. Hafta |
Final |
Final |
ÖÇ-1 | I. Temel düzeyde After Effects programı kullanmayı öğrenir. | ÖÇ-2 | II. Vektörel tasarım programlarında çizim yaparak bu çizimleri After Effects programında hareketlendirebilir. | ÖÇ-3 | III. Yarattığı hareketli grafik çalışmalarında süre ile eylem arasındaki ilişkiyi doğru algılanabilir halde kurabilmeyi öğrenir. | ÖÇ-4 | IV.Vektörel çizimlerin After Effects programında hareketlendirilmesi, renk, doku gibi unsurlar üzerinde farklılaştırmalar, fondaki görselin hareketi ile figür üzerinde hareket etkisi yaratmak. | ÖÇ-5 | V.After Effects programında hazır efektlerin animasyona eklenmesi ve kullanılması. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak. | PÇ-2 | PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir. | PÇ-3 | PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir. | PÇ-4 | PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır. | PÇ-5 | PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir. | PÇ-6 | PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir. | PÇ-7 | PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır. | PÇ-8 | PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar. | PÇ-9 | PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek. | PÇ-10 | PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak. |
|