Form bilgisi öğrenilir.
Nokta, çizgi ve çeşitli formlar kullanılarak estetik kompozisyonlar yaratılır.
Renk bilgisi kazanılır.
Renk etütleri ile renk kontrastları öğrenilir.
Biçimsel unsurların duyguları ve soyut kavramları yansıtma biçimleri öğrenilir.
Ön Koşullar
Temel Sanat Eğitimi II
Eş Koşullar
Temel Sanat Eğitimi II
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
-ERTAN Güler & SANSARCI Emin: Eğitimcilerin Notlarıyla Temel Sanat Eğitimi, Alternatif Yayıncılık, 2021.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Görsel elemanları tanıma ve uygulama.
Anlatım ve uygulama.
2. Hafta
Görsel elemanları tanıma ve uygulama.
Anlatım ve uygulama.
3. Hafta
Doku çalışması.
Anlatım ve uygulama.
4. Hafta
Doku çalışması.
Anlatım ve uygulama.
5. Hafta
Doku çalışması.
Anlatım ve uygulama.
6. Hafta
Renk bilgisi.
Anlatım ve uygulama.
7. Hafta
Renk bilgisi.
Anlatım ve uygulama.
8. Hafta
Renk bilgisi.
Anlatım ve uygulama.
9. Hafta
Guaj boya uygulaması.
Anlatım ve uygulama.
10. Hafta
Guaj boya uygulaması.
Anlatım ve uygulama.
11. Hafta
Guaj boya uygulaması.
Anlatım ve uygulama.
12. Hafta
Görsel kompozisyon.
Anlatım ve uygulama.
13. Hafta
Görsel kompozisyon.
Anlatım ve uygulama.
14. Hafta
Görsel kompozisyon.
Anlatım ve uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
5
100
ÖÇ-1
Form bilgisi öğrenilir.
ÖÇ-2
Nokta, çizgi ve çeşitli formlar kullanılarak estetik kompozisyonlar yaratılır.
ÖÇ-3
Renk bilgisi kazanılır.
ÖÇ-4
Renk etütleri ile renk kontrastları öğrenilir.
ÖÇ-5
Biçimsel unsurların duyguları ve soyut kavramları yansıtma biçimleri öğrenilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.