Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Özgün Baskı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT2004 2 Özgün Baskı II 2/1/0 Z 3
Dersin Amacı
 Grafik tasarım ilkelerinin baskı teknikleri aracılığıyla tanımlandırılıp çözümlenmesi öğrenilir.

Özgün baskı kavramı, gelişme sürecini ve endüstri ile ilişkisini ortaya koymak öğrenilir.

Yerli ve yabancı baskı resim sanatçıları hakkında bilgi edinilir.

Özgün baskı tekniklerinin çeşitleri ve uygulanış biçimleri tanınır.

Tek ve çok renkli baskı yapılış aşamaları öğrenilir.

Kalıp çakışmaları, renk ve doku ayarlamalarının uygulanış şekli öğrenilir.
Ön Koşullar Özgün Baskı II
Eş Koşullar Özgün Baskı II
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Kaya Oral
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 13.00-15.45 3B01
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00-15.45 3B01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teori ve uygulama.
Temel Kaynaklar -Ders notları.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Baskı makinelerinin ve çalışma sistemlerinin tanıtılması. Atölye çalışma düzeni ile iş ve can güvenliği konularını hatırlatma. Uygulama ve teorik
2. Hafta Dokulu doğal malzeme ile baskı, kalıp, merdane ve çoğaltma kavramlarını anlamaya yönelik uygulamalar, doku, ritim, hareket, açık-koyu ilişkisi ve dengeli bütünlük. Dokulu doğal malzeme, boya ve kağıtlar, merdane ve preslerin hazır duruma getirilmesi Uygulama ve teorik
3. Hafta Linol baskı tekniğinin sanatçılarından örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz oluşturma baskı resim örnekleri. Linol baskı kalıp malzemesi, mürekkep, oyma bıçakları, merdane ve kağıtlar hakkında bilgilendirme. Uygulama ve teorik
4. Hafta Linol kalıplar hazırlama ve tek renkli baskı çalışmaları. Bu çalışmaların değerlendirilmesi. Paspartu malzemesi tanıtımı. Uygulama ve teorik
5. Hafta linol baskı tekniğinin sanatçılarından örneklerle tanıtımı; malzeme belirleme ve tek renkli baskı için eskiz oluşturma. Ölçülendirilmiş Linol, oyma bıçakları, kalıp altı mukavva, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula. Uygulama ve teorik
6. Hafta Tek renkli Linol kalıbının hazırlanması. Açık-koyu ilişkisi, ritmik ve dengeli hareketi meydana getirecek geçişleri oluşturan dokusal yapının kurulması için oyma bıçaklarının kullanım usulleri Uygulama ve teorik
7. Hafta Tek renkli Linol kalıbının hazırlanması. Açık-koyu ilişkisi, ritmik ve dengeli hareketi meydana getirecek geçişleri oluşturan dokusal yapının kurulması için oyma bıçaklarının kullanım usulleri Uygulama ve teorik
8. Hafta Baskı aşaması; yüzeye mürekkep verme, merdanenin kullanımı, kalıptan kağıda aktarım. Yapılan işlerin paspartulanması. Uygulama ve teorik
9. Hafta Çok renkli Linol baskı için eskiz oluşturma, malzeme temini. Sanatçılardan çok renkli Linol baskı örneklerini inceleme. Ölçülendirilmiş Linol, baskı kağıtları, kalıp altı mukavva, oyma bıçakları, mürekkep, temizlik bezi, çözücü, spatula, yapıştırıcı. Uygulama ve teorik
10. Hafta Tek zeminden çok kalıplı renkli baskı çalışması: Linol kalıpların hazırlanması. Kalıp altı ve çakışma noktaları. Zemin baskısı. Uygulama ve teorik
11. Hafta Tek zeminden çok kalıplı renkli baskı çalışması: Linol kalıpların hazırlanması. Kalıp altı ve çakışma noktaları. Zemin baskısı. Uygulama ve teorik
12. Hafta Zemin kalıbı üzerinde ilk renk için oymalar ve basım. Uygulama ve teorik
13. Hafta İkinci renk için kalıbın oyulması ve basımı. Uygulama ve teorik
14. Hafta İkinci renk için kalıbın oyulması ve basımı. Uygulama ve teorik
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1 Grafik tasarım ilkelerinin baskı teknikleri aracılığıyla tanımlandırılıp çözümlenmesi öğrenilir.
ÖÇ-2Özgün baskı kavramı, gelişme sürecini ve endüstri ile ilişkisini ortaya koymak öğrenilir.
ÖÇ-3Yerli ve yabancı baskı resim sanatçıları hakkında bilgi edinilir.
ÖÇ-4Özgün baskı tekniklerinin çeşitleri ve uygulanış biçimleri tanınır.
ÖÇ-5Tek ve çok renkli baskı yapılış aşamaları öğrenilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5